5 sposobów na poprawę Twojej pozycji w Mapach Google… gdy nie masz czasu

Pozycjonowanie wizytówki Google

Social media, blog i do tego jeszcze lokalizacje Google Moja Firma – jak na to wszystko znaleźć czas? Pisząc o wizytówkach Google jest kilka działań, które pomagają w pozycjonowaniu Twojej firmy w Mapach. I nie wymagają od Ciebie długich godzin pracy. Dziś o pięciu aktywnościach, które możesz wykonać w mniej niż 15 minut.

Ile czasu można spędzić na optymalizacji i pozycjonowaniu swojej strony i wizytówki w Google? Ile tylko chcesz. Nie ma górnej granicy. Liczba strategii i działań mających spowodować, że Google Cię polubi, jest jak wszechświat. Cały czas się rozszerza. I jeśli masz podobnie jak ja, chcesz jak największego zwrotu z zainwestowanego czasu i energii. Poniżej 5 rodzajów działań, które polecam. 

Zanim jednak przejdziesz dalej, mała preambuła z mojej strony. Poniższe aktywności wpisują się w strategię działania długofalowego. Czyli takiego w którym zamierzasz prowadzić i rozwijać swoją firmę przez najbliższe minimum kilka lat. Co więcej, po ich przejrzeniu możesz dojść do wniosku, że są mało sexy. Albo, że już ich próbowałeś. Otóż “nie o to chodzi by złapać króliczka, ale by gonić go”. Google premiuje aktywność, zaangażowanie i zaufanie ze strony klientów (to ostatnie w szczególności). Dlatego poniższe działania przypominają ćwiczenie na siłowni. Trzeba (jeśli chce się uzyskać wyniki) realizować je regularnie. Wykonywanie ćwiczeń jednorazowo przez 12 godzin, to nie to samo, co 12 treningów po 60 minut. Z pozycjonowaniem w Google jest podobnie. A teraz do rzeczy.

1. Zdjęcia i filmy

Tak, wiem… podstawy. Ale bardzo ważne. W zakładce ze zdjęciami w panelu Moja Firma możesz dodać zdjęcia przy pracy, zdjęcia produktów, firmy z wewnątrz i zewnątrz, fotografie zespołu itd. Najczęściej firmy posiadają kilka, maksymalnie kilkanaście fotografii. A jak pokazuje to opracowanie powinieneś dodać ich ponad… sto! Wizytówki, które posiadają ponad setkę zdjęć, otrzymują ponad pięciokrotnie więcej połączeń do firmy od klientów. Jest zatem o co powalczyć. Skąd wziąć te grafiki? Ze swojej strony www, ze swojego fanpage’a na Facebooku, z postów na Instagramie. I ze swojego telefonu. To źródła z których już teraz możesz pozyskać kilkanaście zdjęć. Nowe fotografie możesz zrobić m.in. przy pomocy swojego smartfona lub zlecić. 

Pamiętaj również o filmach. To w końcu one rządzą w internecie (są najchętniej konsumowane przez odbiorców).

2. Opinie

Temat rzeka. Ale nie musisz do niej wchodzić, jeśli nie chcesz się zanurzać. Pamiętaj jedynie, by zbierać recenzje od swoich klientów. A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj tu, tu i tu.

3. Usługi i produkty*

Google robi wszystko, by dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej firmie. Ułatw mu to zadanie. Pokaż, jakiego rodzaju usługi i produkty dostarczasz (nie kopiuj treści ze swojej strony www, stwórz nową). Nie tylko Google będzie wiedział, co można u Ciebie kupić. Przede wszystkim dowiedzą się o tym Twoi klienci. O usługach na wizytówce Google przeczytasz w tym wpisie, a o produktach tutaj.

4. Wpisy

Nie tylko Facebook, czy Linkedin umożliwia publikowanie postów na Twoim profilu firmowym. To samo możesz zrobić na swojej wizytówce Google. Publikuj min. raz na tydzień. I pamiętaj, by dodać przycisk z linkiem do produktu/usługi, które opisujesz. 

5. Strona www*

Poprzednie 4 punkty dotyczyły samej wizytówki. Tyle, że pozycjonowanie w Mapach to nie tylko wizytówka. To również w bardzo dużym stopniu jakość strony www, które jest do niej podłączona. Tak, zdaję sobie sprawę, że przez wspomniane wcześniej przeze mnie 15 minut nie zrobimy milowych kroków na stronie internetowej, ale o tym za chwilę. 

Witryna lokalna powinna mieć prawidłową strukturę. To znaczy taką, w której główne produkty i usługi są wyszczególnione w menu i które rozwijają się na kolejne podkategorie. Np. serwis samochodowy może wyszczególnić, jako główne: naprawa samochodów, wulkanizacja, regeneracja turbosprężarek. Dalej naprawa samochodów rozwija się na np. naprawa zawieszenia, naprawa silników, naprawa automatycznych skrzyń biegów itd. W takim drzewku kategorii i podkategorii schodzimy od ogółu do szczegółu. Podobnie, jak na Allegro. 

Dalej opisujemy każdą usługę na oddzielnej zakładce, która oprócz tekstu zawiera również zdjęcia (i np. filmy). Uzupełnij tytuł strony głównej i zakładek ofertowych o frazy kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. W zakładce kontaktowej wbuduj mapkę Google ze swojej wizytówki. Jeśli Twoja firma posiada wiele lokalizacji, utwórz oddzielną zakładkę dla każdej z nich. Pamiętaj, by umieścić nazwę firmy oraz dane teleadresowe (pełny adres i numer telefonu).

*- regularność kontra intensywność

Przy punkcie 3. i 5. (usługi, produkty i strona www) dodałem gwiazdkę. Tego rodzaju działania wymagają czasami wielu godzin intensywnej pracy. Możesz jednak rozłożyć je na mniejsze kawałki – opisywać jeden produkt lub usługę dziennie. W ten sposób nie tylko będzie Ci łatwiej się do tego zabrać, ale również jakość efektu końcowego będzie na wyższym poziomie. 

Siłą 5 działań opisanych przed chwilą, podobnie jak w sporcie i biznesie, jest wykonywanie małych kroków… ale regularnie. Dzięki temu z czasem Twoja firma w Google będzie nie tylko profesjonalnie się prezentować, ale przede wszystkich zacznie przyciągać większą liczbę klientów.

Jakie inne działania marketingowe podejmujesz regularnie w swojej firmie? Napisz w komentarzu poniżej.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

2 komentarze

  1. Witam moja strona działa w dwóch lokalizacjach, jak zrobić by na mapach wyświetlane były oba oddziały, mają tylko różne godziny otwarcia i by były ze sobą skorelowane tzn. oznaczało że jest to ta sama firma. Czy da się w ogóle tak zrobić?

    • @Bogdan
      Jeśli firma posiada dwa oddziały to dla każdego z nich musi być utworzona oddzielna wizytówka Google. Nazwa na obu wizytówkach powinna być taka sama, jak również adres strony internetowej. Różne powinny być adresy oraz numery telefonów.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *