Google kocha unikalność. Oprócz tego uwielbia również, gdy korzystasz z ich usług w sposób zgodny z tym, “co autor miał na myśli”. Pech chciał, że wiele polskich firm popełnia szkolne błędy, chcąc zaistnieć w Mapach Google. Liczą przy tym na wysokie pozycje w rankingu i szeroki strumień zapytań od klientów. W dzisiejszym wpisie wymieniam pięć podstawowych błędów w zamieszczaniu wizytówki w Google, oraz co zrobić, by ich uniknąć. Zapraszam do artykułu.
1. Duplikowanie informacji w Mapach Google
Google tego nienawidzi. Użytkownicy Map za tym nie przepadają. Właściciel firmy nie ma z reguły o tym pojęcia. Chodzi o prostą sytuację. Osoba, która dodaje wizytówkę Google, nie sprawdza, czy znajduje się już jakaś poprzednio utworzona lokalizacja dla tej samej firmy. Posiadająca te same dane: nazwę, adres, numer telefonu. W niewiedzy, dodaje kolejną wizytówkę. To błąd! I to poważny.
Zawsze, ale to zawsze, zrób audyt Twojej firmy w Google! Jeśli wizytówka już istnieje to świetnie! Nie zaczynasz od zera. Uzyskaj do niej dostęp (robi się to poprzez weryfikację wizytówki). Dalej uzupełnij do poziomu 100% (dane, zdjęcia itd.).
2. Łamanie wytycznych Google
To jest prawdziwa zmora w Google’owych mapach! Najczęstszy błąd to wpisywanie w nazwie firmy całej litanii wyrazów, które z nazwą firmy nic wspólnego nie mają! Jeśli miałbym to porównać do imion i nazwisk ludzi to cała sytuacja prezentuje się mniej więcej tak:
Imię i nazwisko w rzeczywistości: Jan Kowalski
Imię i nazwisko w Internecie: Jan Kowalski Wysoki Przystojny Wysportowany Z Dojazdem Łódź
Rejestrując nową wizytówkę Twojego biznesu w Google, podaj po prostu rzeczywiste dane. Tyle i aż tyle. Buduj swoją markę. I bądź wiarygodny.
3. Pozostawianie nieaktualnych wizytówek Google
Twoja firma zmieniła lokalizację. Obecnia działa pod innym adresem. A wizytówka w Google ciągle wskazuje na nieaktualną pozycję! W skrócie, klienci wpisują nazwę Twojej firmy, by wyznaczyć wskazówki dojazdu. Klikają “prowadź” i… jadą przez pół godziny na drugi koniec miasta, tylko po to, by dowiedzieć się, że Cię tam nie ma! Scenariusz nie do pozastroszczenia. A jednak często realizowany. Niestety.
Co musisz zrobić? Za każdym razem upewnić się, że wizytówka, którą zarządzasz to jedyna pożądana lokalizacja w Google. Jeśli widzisz inne orbitujące pozostałości, pozbądź się ich! Ale w jaki sposób? – zapytasz. Skorzystaj z mojego poradnika, o tutaj: https://www.pierwszynamapie.pl/jak-usunac-duplikat-wizytowki-google/
4. Tworzenie wizytówek pod różnymi kontami Google
Czy to właściciel firmy, czy może jego pracownik podczas dodawania firmy do Map, tworzy, niepotrzebnie, nowe konto Google. Dlaczego niepotrzebnie? Ponieważ jest duże prawdopodobieństwo, że takie konto w firmie już istnieje. Założył je sam szef, jego pracownik, albo specjalista, który parę lat wstecz tworzył stronę internetową.
Nowe konto Google to też nowy adres e-mial. I hasło oczywiście. Wszystko to trzeba zapamiętać. Albo sięgać co chwilę po notatnik z zapisanymi danymi do logowania. Nie wspominając już, że musisz się wówczas przelogowywać pomiędzy dwoma kontami Google, by móc normalnie pracować. Ani to wygodne, ani oszczędzające Twój czas. Twój cenny czas!
Lekiem na całe zło jest po prostu podłączenie wizytówki pod Twoje obecne konto Google. Jeśli takie posiadasz, ale nie pamiętasz hasła – nie wpadaj w panikę. Po prostu odzyskaj dostęp. Google podpowie Ci, jak to zrobić. Tutaj: https://support.google.com/accounts/answer/41078?hl=pl
Jeśli nie posiadasz, ale nie chcesz tworzyć nowego adresu e-mail, załóż konto Google w sprytny sposób: https://www.pierwszynamapie.pl/konto-google-jak-zalozyc-poradnik/
5. Brak połączenia wizytówki firmy w Google ze stroną internetową
W teorii banał. W praktyce już nie. Po tym, gdy wizytówka została zweryfikowana, zarządzająca nią osoba nie dodała adresu strony www firmy. Przez co Google “nie widzi” (tak, jak powinien), że ta strona www i ta wizytówka należą do tej konkretnej firmy. W bardziej pesymistycznym scenariuszu, na wizytówce Google dodany jest link do fanpage’a na Facebooku lub wizytówki w innym portalu (np. Panorama Firm, Zumi itd.). Jeśli tak chcesz budować markę swojej firmy, to robisz to źle. Przestań.
Jeśli posiadasz firmę z tylko jedną lokalizacją, dodaj najzwyczajniej w świecie główny adres strony internetowej. Np. www.eszi.pl. Jeśli natomiast Twoja firma składa się z wielu oddziałów, do każdego z nich utwórz oddzielną podstronę. Dalej dodaj unikalny adres url na wizytówce danego oddziału. Np. www.firmaxyz.pl/oddzialy/sieradz
Podsumowanie
Niektóre z wymienionych powyżej błędów należą do grupy “strategiczne”. Pozostałe to niedociągnięcia techniczne. Zarówno jedne i drugie możesz naprawić. Do czego Cię zachęcam. Dzięki temu ułatwisz sobie codzienne działanie (np. logowanie do panelu wizytówki Google). Po za tym, zbudujesz autorytet Twojej firmy w Google. A on nabiera coraz większego znaczenia we wszelkich działaniach promowania Twojej firmy w internecie. Kropka
Czy są jeszcze jakieś inne przewinienia dotyczace zamieszczania firmy w Mapach Google? Napisz proszę w komentarzu poniżej.