Google przywraca publikację opinii i zdjęć na wizytówkach

Po dłuższej przerwie, spowodowanej COVID-19, opinie i zdjęcia stopniowo pojawiają się na wizytówkach firm w Mapach Google.

W połowie marca, z powodu rozwoju pandemii koronawirusa, Google postanowił wstrzymać publikację zdjęć, filmów oraz opinii w Mapach. Krótko po tym, hamulec ręczny został również zaciągnięty na inne aktywności na wizytówkach Google (m.in. edycja danych teleadresowych i weryfikacja nowych lokalizacji).

Od kilku dni na wizytówkach Google, również w Polsce, zaczęły pojawiać się nowe i wstrzymane recenzje. Zdjęcia i filmy dodane obecnie do lokalizacji w panelu Google Moja Firma również są publikowane w standardowym trybie. 

Rzecznik prasowy Google zapytany parę dni temu o kwestię treści w Mapach, odpowiedział, że Google publikuje już recenzje i zdjęcia użytkowników we wszystkich krajach i dla większości rodzajów biznesu. Dodał, że z czasem ilość treści będzie przybywać (w domyśle pojawią się opinii i zdjęcia dodane w czasie zawieszenia).

Ze swojego doświadczenia potwierdzam (stopniowy) powrót lokalizacji Google do normalnego trybu działania. W tym tygodniu na wizytówce jednego z klientów pojawiły się zdjęcia w treści opinii, która została opublikowana w marcu. Również licznik recenzji na jego wizytówce zaczął wskazywać prawidłową liczbę opinii. Z kolei inny klient opublikował na swojej wizytówce w ubiegłym tygodniu kilka zdjęć (w tym jedno okładkowe), które od razu pojawiły się oficjalnie w sekcji zdjęć w Google Maps.

Kolejny przykład powracających treści do Map Google to fotografie sferyczne w formie wirtualnego spaceru. Prezentacja tego typu, opublikowana w marcu, kilka dni temu pojawiła się na wizytówce Google.

Naturalnie w przypadku niektórych branż i wizytówek treści nadal mogą być zawieszone i należy uzbroić się w cierpliwość.

Powrót do starej-nowej rzeczywistości w Mapach Google

Powyższe informacje napawają optymizmem. Dają nadzieję, że powoli wracamy do względnie normalnego trybu działania. Oznacza to, że warto wznowić wszystkie aktywności, które podejmowałeś do tej pory w zakresie lokalizacji Google Moja Firma. Mam na myśli publikację wpisów, zdjęć, filmów, odpowiedzi na recenzje oraz pozyskiwanie nowych opinii. 

Wiele firm funkcjonuje już niemal tak, jak przed pandemią, o czym nie zawsze wiedzą ich klienci. Poprzez wizytówkę Google (konkretnie chodzi wpisy) mogą zakomunikować, że są otwarci w takich, a takich dniach i godzinach. I że zapraszają po dłuższej przerwie do ich sklepu/biura/salonu. 

Zdjęcie: Jonatan Pie

 
Exit mobile version