Od stycznia 2019 roku menedżerowie i właściciele wizytówek Google mogą dodawać produkty, prezentując tym samym w pełni ofertę swojej firmy. Od kilku dni, umieszczone pozycje w panelu Google Moja Firma są także widoczne na komputerach w panelu lokalnym (a nie tylko na komórkach, jak do tej pory). Poniżej znajdziesz zrzuty ekranowe nowej funkcji w działaniu.
Produkty na wizytówkach Google
W styczniu br. roku właściciele sklepów stacjonarnych otrzymali ciekawą funkcjonalność w panelu Moja Firma – możliwość dodania produktów do wizytówki swojej firmy. Co konkretnie możesz umieścić? Grupy produktów (czyli kolekcje), same produkty, opisy, zdjęcia oraz ceny. Czyli całkiem sporo informacji, których poszukują klienci. Do tej pory produkty były widoczne na specjalnej zakładce, o tej samej nazwie, tylko na urządzeniach mobilnych. Zrzuty ekranowe oraz opis znajdziesz w styczniowym wpisie Produkty (Beta) na wizytówkach Google – nowa funkcja w panelu Moja Firma.
Co się zmieniło?
Lokalizacje Google z produktami widocznymi także na komputerach
Opcja umieszczenia produktów na wizytówce Google wciąż jest rozwijana (stąd oznaczenie “Beta” w panelu Moja Firma) i zmiany były do przewidzenia. Google, stosując znaną sobie praktykę, wprowadza nowe funkcjonalności stopniowo. Czyli najpierw tylko dla wybranej grupy odbiorców (np. tylko dla USA) lub systemu (np. tylko dla urządzeń z systemem Android). Następnie zbiera informacje z rynku. Wdraża poprawki. I wypuszcza pełną wersję dla wszystkich. Przykładem takiej taktyki wdrożenia są Pytania i Odpowiedzi na wizytówce Google, które na początku były widoczne tylko dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych z systemem Android.
Osoby, które umieściły produkty na wizytówkach Google mają kolejną okazję na dotarcie do klientów – produkty widoczne są teraz także w panelu lokalnym (w grafie wiedzy) na komputerach. W praktyce dodane produkty prezentują się tak:
Wygląda to bardzo zachęcająco z punktu widzenia klienta. Możesz od razu kliknąć na jeden z trzech pierwszych produktów lub przejść do kolekcji. Po kliknięciu w wybrany produkt, wyświetla się jego “karta”:
Widoczny numer telefonu i adres zwiększają szansę na konwersję – klient od razu dzwoni i rezerwuje produkt/pyta o jego dostępność lub udaje się pod podany adres. Oczywiście musisz pamiętać o jednym ważnym elemencie. Zdjęcia! To one przyciągają (bądź nie) kupującego. Tak jak na Allegro, tak i tutaj. Powinny być atrakcyjne, dobrze naświetlone i ostre. Jednym słowem… profesjonalne.
Zakupy bez wchodzenia na stronę internetową
Co ciekawe, opisana powyżej ścieżka zakupowa nie bierze pod uwagę strony www. Twój klient nie musi w ogóle wchodzić na Twój serwis, by poznać produkty, czy je zakupić. Wchodzi w Google, sprawdza produkty i dzwoni (lub przychodzi). Google robi to nie przez przypadek. Być może za jakiś czas będziemy mogli zakupić widoczne produkty, wzorem Allegro czy Amazona. A wtedy… Google zapewne będzie chciał zmonetyzować swoje wysiłki.
Co sądzisz o nowej funkcji? Napisz w komentarzu poniżej.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Gaelle Marcel on Unsplash
Usługi też przejdą jako produkty?
@Chic Nails
Nie, ta opcja jest przewidziana tylko dla produktów. Dla usług Google stworzył inną funkcję. Więcej o niej tutaj: https://www.pierwszynamapie.pl/zakladka-z-uslugami-na-wizytowce-google/
S.
Czy zdjęcia produktów muszą być zrobione samodzielnie, czy mogą to być zdjęcia np. skopiowane ze strony producenta?
@mk
Zdjęcia mogą pochodzić ze strony producenta, choć własne fotografie pozwalają się wyróżnić (np. klient widział te same zdjęcia produktu na wielu stronach. Korzystając ze zdjęć producenta warto zadbać o zmodyfikowanie nazw plików (by były inne, niż na stronie producenta).
S.