Od teraz otrzymasz powiadomienie na maila, gdy Google zawiesi wizytówkę Twojej firmy w Mapach. Informacja będzie zawierać link do wizytówki w panelu Moja Firma. Skąd taka zmiana po stronie Google? Szczegóły poniżej.
Zawieszenie wizytówki Google jest jak ospa. (Prawie) każdy przez nie przechodzi. Prowadzisz biznes, jak zawsze. Zauważasz jednak pewnego dnia, że zaczyna brakować klientów z Google, jak nigdy. A konkretnie klientów z wizytówki firmy w Google. Logujesz się do panelu Moja Firma, a tam osobliwej urody czerwony napis informujący o tym, że wizytówka została zawieszona z powodu problemów z jakością danych.
Kiedy została zawieszona? Tego nikt nie wie. Możesz się jedynie domyślać (sięgając pamięcią do dnia, kiedy jeszcze się wyświetlała). Teraz jednak się to zmienia. Google prześle Ci powiadomienie na skrzynkę mailową w momencie, gdy lokalizacja Twojej firmy w Mapach zostanie zawieszona.
W mailu od Google znajdziesz następujące informacje:
- nazwę i adres lokalizacji,
- link do formularza z prośbą o odwieszenie wizytówki,
- link do wytycznych nt. umieszczania informacji na Mapach Google,
- link do wizytówki w panelu Google Moja Firma.
Niezmienne jest natomiast to, że Google nie podaje przyczyny zawieszenia.
UE motywuje Google i innych dostawców usług
Powyższa zmiana wynika z rozporządzenia Unii Europejskiej (szczegóły dla zainteresowanych tutaj), która obliguje dostawców usług do większej przejrzystości. Nowe prawo bierze na tapet usługi internetowe z których korzystają firmy, by docierać ze swoimi produktami i usługami do odbiorców. W dobie covida i dużego wzrostu transakcji internetowych oceniam to jako pozytywną zmianę.
Pomimo, że UE wprowadziła rozporządzenie dla swojego terytorium, Google będzie powiadamiał o zawieszeniu lokalizacji przez maila każdą firmę na świecie (zweryfikowaną w panelu Moja Firma). Dodatkowo na terenie UE, jeśli konto Google użytkownika zarządzającego profilami wizytówek w Mapach zostanie zawieszone, również otrzyma on elektroniczny list informujący go o tym fakcie.
Moim okiem
Zmianę oceniam na plus. Zawieszenie wizytówki Google to duży stres. W szczególności, jeśli jest to pierwsze takie zdarzenie. Brak wizytówki Google dla wielu firm oznacza czasami wręcz załamanie ich biznesu. Pozyskują klientów głównie z tego kanału (np. restauracje) i jeśli go zabraknie to zabraknie też nowych klientów, którzy przychodzili z wyszukiwań lokalnych Google. Im szybciej zareagują (wiedząc o zawieszonej wizytówce), tym sprawniej wrócą na Mapy.
Powyższa informacja o powiadomieniach, które Google jest zobligowany wysyłać utwierdza mnie w jeszcze jednym przekonaniu. Takim, że weryfikacja wizytówki Google to dziś absolutna podstawa.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Grafika: Paweł Czerwiński
Jakie mogą być główne przyczyny zawieszenia wizytówki w Google?
@Michał
Niektóre powody zawieszenia wizytówki Google:
– niepoprawnie skalibrowany algorytm Google (w połowie 2019 roku wiele rzetelnych biznesów zostało zawieszone przez przypadek),
– łamanie zasad regulaminu Google.
S.