Google właśnie uruchomił nową funkcję w panelu Google Moja Firma. I to jaką! Od teraz, każda osoba, która zarządza wizytówką firmy w Google, może sprawdzić hasła (frazy kluczowe) po których wizytówka została wyświetlona. Jak wygląda to w praktyce i do czego możesz wykorzystać nową opcję w Google? Poniżej znajdziesz odpowiedzi.
Hasła w statystykach wizytówki Google – istotne frazy kluczowe
Do obecnego zestawu statystyk wizytówki firmy w Mapach Google dołączyła kolejna sekcja o nazwie Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę. Znajdziesz w niej listę konkretnych fraz po których Twoja wizytówka wyświetliła się w wyszukiwarce Google, bądź Mapach (kliknij, by powiększyć):
Liczba użytkowników
Przy każdym zapytaniu pokazana jest liczba użytkowników, którzy wpisali ją podczas wyszukiwania. Jeśli liczba zapytań była mniejsza niż 10, Google pokaże <10.
Zakres czasowy
Listę haseł możesz sprawdzić dla ostatniego miesiąca lub tygodnia. Nie ma tutaj opcji dla jednego kwartału – tak, jak ma to miejsce w przypadku innych sekcji statystyk.
Czego mi tutaj brakuje…
Marketerzy i osoby działające w marketingu online muszą skopiować ręcznie każdą frazę, aby wykorzystać ją do “dalszej obróbki”. Brakuje tutaj prostego przycisku, pt. “Pobierz dane”, który pozwalałby na ściągnięcie listy haseł do arkusza kalkulacyjnego. Tak, jak to się dzieje w Search Console, czy AdWords (Ads). Póki co, takiego nie ma.
Na tę chwilę nie widzę także nowej sekcji z hasłami w aplikacji mobilnej Google Moja Firma. Miejmy nadzieję, że przy kolejnej aktualizacji będzie już dostępna.
Do czego możesz wykorzystać nową opcję?
Każde nowe, wiarygodne źródło informacji na temat fraz kluczowych dla Twojego biznesu jest przydatne. Nie inaczej jest i tutaj. Wiele, małych biznesów lokalnych, (które nie prowadzą kampanii AdWords i nie posiadają połączonego ze stroną internetową narzędzia Google Search Console), może w końcu w prosty i szybki sposób sprawdzić najbardziej popularne frazy kluczowe po których się wyświetla.
Hasła z wizytówki Google możesz wykorzystać do kilku celów. Pierwszy to oczywiście działania płatne – w Google’u, czy np. na Facebooku. Po umieszczeniu fraz w planerze słów kluczowych Google Ad(word)s, możesz sprawdzić ich potencjał i wybrać najbardziej rokujące.
Kolejne pomysły na wykorzystanie fraz z panelu Google Moja Firma to zbudowanie optymalnej struktury strony internetowej, czy inspiracja do artykułów blogowych.
Nowa funkcja na pewno się przyda. Mam nadzieję, że Google dopracuje możliwość łatwego pobierania haseł, np. do dokumentu csv.
Photo by Samuel Zeller on Unsplash
Dzięki za przydatne info Seweryn – pytanie: czy widzisz też ten panel jak jesteś zalogowany jako menedżer? Na moich wizytówkach mogę zobaczyć te dane tylko po zalogowaniu jako właściciel.
@Adam
Tak, widzę panel również z rolą menedżera.
S.
A co jest grane jeżeli w ogóle nie wyświetla się ten panel? Wizytówka szkoły jazdy.
@Radek
Nowe funkcje wprowadzone są stopniowo i nie od razu są dostępne na wszystkich kontach. Można sprawdzić za jakiś czas lub podłączyć inne konto Google do wizytówki i z jego poziomu zalogować się panelu Moja Firma: https://www.pierwszynamapie.pl/nadac-uprawnienia-menedzera-wizytowki-google-moja-firma-poradnik/
S.