Jak pozycjonować firmę lokalną w Google? Strategia 7 kroków

Pozycjonowanie lokalne

Jak pozycjonować firmę w Google i na czym polegają zadania, które wypromują wizytówkę lokalnej firmy? Ile ich jest? Czy można wykonać je jednorazowo? Te i inne pytania pojawiają się zawsze w głowie osoby, która chce poprawić widoczność swojego biznesu w Google. Dziś opisuję strategię 7 kroków, która ułatwi Ci organiczne pozycjonowanie lokalizacji w Mapach Google. Zatem do dzieła!

 

Jak pozycjonować firmę lokalną w Google? Jedna grafika – cały proces

Poniżej zamieszczam graficzny schemat opisujący moje podejście do pozycjonowania lokalnego w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Cała strategia sprowadza się do 2 sekcji oraz 7 kroków (jeśli nie widzisz kroku nr 7 – spokojnie – o nim za chwilę).

Sekcja nr 1 to odpowiednio Audyt oraz Edycja. Dotyczy ona danych teleadresowych Twojej firmy lub wielu jej oddziałów – nazwy firmy, adresu, numeru telefonu, adresu strony www, adresu e-mail oraz branży.

W sekcji nr 2 znajdują się treści dotyczące firmy – Zdjęcia, Opinie, Wpisy oraz Wideo. Dzięki nim zarówno Google, jak i użytkownik dowiadują się o szczegółach oferowanych przez Ciebie produktów oraz usług, jak i o samej firmie (marce).

Kliknij na grafikę, aby powiększyć:

 

I. Audyt

Jeśli zakładasz kompletnie nową firmę, możesz pominąć tę część. Ale na pewno nie możesz zignorować jej, gdy prowadzisz już biznes oraz gdy przekształcasz starą markę w nową. Im dłużej firma istnieje, tym większa szansa, że w Internecie znajdują się nieaktualne informacje na jej temat. Na przykład adres. Firma mogła zmieniać lokalizację w przeszłości, ale nie zmieniła danych w internecie. Przynajmniej nie wszędzie.

I po to jest właśnie audyt. Twoim zadaniem jest znaleźć wszystkie strony w przestrzeni internetowej, które zawierają błędne lub nieaktualne dane Twojej firmy lub/oraz jej oddziałów. Odnaleźć i zapisać linki do nich prowadzące w arkuszu kalkulacyjnym.

Audyt odgrywa ogromną rolę przy firmach, które transformują się w inny podmiot bądź markę. Ostatnią rzeczą, jakiej oczekuje użytkownik internetu to zamieszanie w podstawowych informacjach na temat firmy:

  • nazwa,
  • adres,
  • numer telefonu
  • adres e-mail,
  • adres strony internetowej,
  • branża,
  • godziny otwarcia,
  • logo,
  • linki do mediów społecznościowych.

 

II. Edycja

Krok najmniej kochany, ale konieczny. Obowiązkowy, jeśli nie chcesz wprowadzać ludzi w błąd (na przykład podróżą przez całe miasto w godzinach szczytu pod nieaktualny adres firmy :)) i zastanawiasz się, jak pozycjonować firmę po konkurencyjnych frazach kluczowych. Edycja jest również podstawą do zbudowania solidnych fundamentów pod pozycjonowanie lokalne w Google. Bałagan w danych teleadresowych Twojej firmy powoduje, że jesteś niespójny w “oczach” algorytmów indeksujących Google. Co przekłada się brak zaufania i niższą pozycję.

Twoim celem w tej części jest poprawić wszystkie błędne i nieprzystające do stanu obecnego dane na temat firmy. Pozyskasz je z kroku nr 1, czyli z audytu.

 

III. Zdjęcia

Uff, dałeś radę – audyt i żmudne poprawianie danych za Tobą. Teraz pora na przyjemniejsze i mniej czasochłonne zadanie – zdjęcia i grafiki. Jak głosi stare chińskie przysłowie – jeden obraz, tysiąc słów. Dobre fotografie sprzedają w Internecie. Ważne, by należycie promowały również Ciebie. Powinny być dobrej jakości oraz prezentować produkty oraz usługi, które oferujesz.

Dodaj zdjęcia do wizytówki Google oraz strony internetowej. Pamiętaj by dodać je również do Twoich kanałów społecznościowych (nie tylko jako wpisy, ale zdjęcia prezentujące firmę).

Zwróć uwagę na optymalizację zdjęć. Np. zamiast nazwy pliku “IMG_5731.jpg” wpisz “szkola-jezykowa-sieradz-na-jezykach.jpg”. Dodaj dane GPS do zdjęć.,

 

IV. Opinie


Zadbaj o reputację swojej firmy. Nie tylko na wizytówce Google, ale również w innych miejscach w internecie. Słowem wszędzie tam, gdzie zaglądają Twoi przyszli Klienci:

  • Twoja strona internetowa,
  • fanpage na Facebooku,
  • wizytówki w katalogach firm (np. Zumi, Cylex itp.),
  • serwisy tematyczne (np. dobrymechanik.pl)


Uwaga! Opinie muszą być prawdziwe – pochodzić od realnych klientów i opierać się na ich interakcjach z firmą.

Więcej informacji na temat opinii znajdziesz w tym artykule: https://www.pierwszynamapie.pl/negatywne-opinie-google/

 

V. Wpisy

Chodzi przede wszystkim o wpisy na blogu Twojej firmy. Jeśli nie masz bloga – załóż. Jeśli obawiasz się, że nie będziesz mieć czasu na regularne dodawanie wartościowej treści na blogu – załóż dział “wiedza”, albo “porady”. I optymalizuj każdy nowy wpis pod wybraną frazę kluczową. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić: https://www.pierwszynamapie.pl/jak-zoptymalizowac-wpis-na-blogu-pod-pozycjonowanie-poradnik-seo-wordpress

Nowa, treść na stronie www (która jest przydatna dla użytkownika) wzmacnia Twój wizerunek eksperta oraz samą witrynę. Pamiętaj również o wpisach na portalach społecznościowych (Facebook, Linkedin) – dodawaj treści, które będą angażowały Twoje audytorium.

Wpisy to także nazwa niedawno wprowadzonej funkcji na wizytówce Google, którą jak najbardziej powinieneś wykorzystać w swojej firmie: https://www.pierwszynamapie.pl/wpisy-google-moja-firma/

 

VI. Wideo

Kanał YouTube - połączenie z wizytówką GoogleNic tak nie angażuje naszej uwagi w Internecie, jak materiały wideo. Dlaczego zatem nie miałbyś wykorzystać tego faktu w swojej firmie? Podobnie, jak w przypadku zdjęć, twórz filmy, które ludzie będą chcieli oglądać. Angażujące i wartościowe. Jeśli na przykład jesteś producentem mebli na wymiar, pokaż swoje realizacje. Podpowiedz oglądającym, na co powinni zwrócić uwagę, przy montażu. Sam najlepiej wiesz, z jakimi wyzwaniami najczęściej mierzą się Twoi Klienci.

Filmy zamieść na Twoim kanale YouTube. Zoptymalizuj wideo przed publikacją: https://www.pierwszynamapie.pl/youtube-pozycjonowanie-firmy/

Następnie pochwal się produkcją na Twojej stronie www oraz w kanałach społecznościowych.

 

VII. Powtórz proces

Krok numer siedem jest zakamuflowany. Chodzi o powtarzanie zadań związanych z treścią (nowe zdjęcia, wpisy, opinie oraz wideo). To tak jak z ćwiczeniami fizycznymi – jeśli regularnie uprawiasz sport, pozytywne efekty w postaci lepszego samopoczucia i sprawności przyjdą same. Pod warunkiem, że ćwiczysz systematycznie.

Warto również powtórzyć cały proces (łącznie z audytem oraz edycją) raz na rok/dwa lata, by wychwycić ewentualne nieprawidłowości.

 

Podsumowanie

Czasy magicznych sztuczek, które pozwalały na szybkie wypozycjonowanie lokalnej firmy w Google minęły już dawno. Google dąży do promowania takich firm w swojej wyszukiwarce, które pomagają rozwiązywać realne problem przyszłych Klientów. Oraz które cieszą się dobrą reputacją w świecie pozainternetowym. Wykorzystaj strategię 7 kroków opisanych powyżej, a z czasem bez trudu wypozycjonujesz swoją firmę w wyszukiwarce Google. Oraz w świadomości klientów.

A jak Ty pozycjonujesz swoją firmę? Napisz proszę w komentarzu poniżej.

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Search Console i Moja Firma - frazy kluczowe

Jak wykorzystać wizytówkę Google i Search Console do zwiększenia ruchu na stronie www?

Od niedawna w panelu wizytówki Google możesz sprawdzić frazy kluczowe po jakich znajdują Twoją firmę …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *