Jak usunąć opinie Google z wizytówki – poradnik
Otrzymałeś obraźliwe epitety na swój temat na Twojej wizytówce Google? Czy może na Mapach Google przy Twojej Firmie pojawiła się ocena od osoby, która nigdy nie była Twoim Klientem? Jak zatem pozbyć się opinii z wizytówki Google Moja Firma? W tym poradniku dowiesz się, jak tego dokonać.
Jak zgłosić do usunięcia nieprawdziwe opinie Google z wizytówki Google Moja Firma – poradnik
Ważna informacja
Zanim zaczniesz wykonywać poniższe kroki, musisz wiedzieć jedną rzecz. Ten poradnik dotyczy wyłączenie fałszywych i obraźliwych opinii Google na temat Twojej Firmy. Nie ma możliwości usunięcia opinii tylko dlatego, że jest ona negatywna. Nie możesz opinii usunąć, ale możesz ją zgłosić.
Klient mógł być niezadowolony. Mógł mieć gorszy dzień. Ktoś z obsługi Twojej Firmy mógł mieć gorszy dzień. Powodów jest tysiące. Negatywna opinia od prawdziwej osoby, która skorzystała z Twojego produktu lub usługi nie kwalifikuje się do usunięcia tylko dlatego, że jest negatywna. Kropka.
W dalszej części tego poradnika podam jednak kilka “strategicznych” wskazówek, jak usunąć lub zmienić negatywą opinię otrzymaną od realnego Klienta. Zaczynamy.
Sposób nr 1 – zgłoszenie fałszywej opinii Google – wycofany przez Google
Tę metodę polecam właścicielom wizytówki Google, na której znajduje się problematyczna opinia.
-
Wejdź na stronę https://support.google.com/business#topic=4539639Następnie kliknij w prawym górnym rogu (wersja na komputer) na Skontaktuj się z nami i wybierz E-mail.
-
Wybierz opcję Zdjęcia, opinie lub skrócone opinie o firmie oraz Nieodpowiednia recenzja poniżej. Nastepnie kliknij na Przejdź do formularza.
Wypełnij cały formularz. Na koniec kliknij Prześlij.
Gotowe. Na podany adres e-mail będziesz otrzymywać status Twojego zgłoszenia. Jeśli w formularzu zaznaczona została opcja Tak, proszę o telefon, spodziewaj się kontaktu do działu pomocy Google Moja Firma.
Sposób nr 2 na zgłoszenie opinii Google
Ta metoda rekomendowana jest dla osób, które nie są właścicielem wizytówki Google, na której znajduje się problematyczna opinia.
-
- Zaloguj się się na swoje konto Google Moja Firma: https://business.google.com
- Przejdź do Map Google: https://maps.google.pl
- Wpisz nazwę oraz adres firmy w wyszukiwarkę.
- Następnie kliknij na link do opinii znajdujący się pod nazwą Firmy.
-
- Następnie najedź myszką na opinię, którą chcesz zgłosić. Kliknij na flagę, która pojawi się pod nazwą konta, z którego została wystawiona opinia.
- Następnie najedź myszką na opinię, którą chcesz zgłosić. Kliknij na flagę, która pojawi się pod nazwą konta, z którego została wystawiona opinia.
- W kolejnym kroku wpisz swój adres e-mail, a następnie zaznacz pole This post contains hateful, violent, or inappropriate content (tłum. ten wpis zawiera treść nienawisci, przemocy lub nieodpowiednią”).
- Na koniec kliknij Submit (tłum. Prześlij)
Gotowe! Tutaj możesz przeczytać o zasadach umieszczania opinii na Mapach Google: https://support.google.com/business/answer/2622994?rd=2
Jak wpłynąć na zmianę negatywnej opinii na pozytywną od prawdziwego Klienta?
Prowadzenie biznesu to kontakt z ludźmi. W większości przypadków. Nie każdy Klient zawsze jest zadowolony. Nieusatysfakcjonowany może wystawić niepochlebną recenzję. I często wystawia taką opinię na wizytówce Google Moja Firma. Co można zrobić w takiej sytuacji?
Jeśli treść opinii pozwala zidentyfikować Klienta i odnieść się do zaistniałego problemu, możesz spróbować skontaktować się z nim. Wówczas jest szansa, że naprawisz błąd. Na przykład, wymienisz wadliwy towar lub zaoferujesz 50% zniżki na zamówione potrawy w restauracji. Po “wyprostowaniu” sytuacji, możesz poprosić Klienta o zmianę pierwotnej oceny. Należy jednak zawsze delikatnie podchodzić do tych kwestii. Nikt nie lubi być manipulowany. Postępuj rozsądnie 🙂
Jeśli nie jesteś w stanie dotrzeć do niezadowolonego Klienta, skorzystaj z możliwości odpowiedzi na opinię w panelu Google Moja Firma.
W odpowiedzi na negatywną opinię, możesz poprosić o kontakt w celu wyjaśnienia sprawy. Zaoferuj pomoc. Podziękuj za podzielenie się opinią. Najlepiej też odłóż emocje na bok. Są złym doradcą.
Jeśli Klient skontkaktuje się z Tobą, masz szansę na naprawę sytuacji. Podobnie, jak w przypadku powyżej, po zażegnaniu kryzysu, możesz zaprosić Klienta do zmiany swojej początkowej oceny.
Jeśli po Twojej odpowiedzi nikt się nie zgłosi, przynajmniej inni czytający negatywną opinię zobaczą Twoją odpowiedź. Wówczas zauważą, że właścicielowi firmy zależy na jego Klientach. Dba o swoją reputację. Wykazuje chęć kontaktu i oferuje konkretne rozwiązania. To ważne. Taka ludzka strona prowadzenia biznesu. Obsługa Klienta na dobrym poziomie.
Podsumowanie
Zgłoszenie opinii to początek drogi. Nie oznacza jednoczesne usunięcie opinii. Daje jednak szansę na powodzenie całej operacji. Z kolei dotarcie do prawdziwego Klienta, który zostawił negatywną opinię, umożliwia Ci zamianę negatywnego doświadczenia na pozytywne. Z korzyścią dla Twojej Firmy. Tak rodzą się lojalni Klienci.
Przeczytaj artykuł Jak przestać się martwić negatywnymi opiniami Google i spokojnie prowadzić biznes? Poradnik
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.