Oferta we wpisach na wizytówkach Google – nowa funkcja

Nowa funkcja pozwala tworzyć specjalną ofertę z kodem rabatową we wpisie na wizytówce Google

Google nie zasypuje gruszek w popiele i wprowadza kolejną nowość do swoich wizytówek. Tym razem jest to możliwość opublikowania wpisu zawierającego specjalną ofertę. Jak wygląda nowa opcja i kiedy warto z niej skorzystać? Odpowiedzi znajdziesz poniżej. Zapraszam.

Wpisy Google Moja Firma – rozwoju ciąg dalszy

Wielu z nas doskonale zna powiedzenie, że “jedyna pewna rzecz w Google to zmiana”. Nie inaczej jest jest z wizytówkami firm w Google i funkcjonalnościami, które one oferują. Jedną z nich jest możliwość zamieszczania aktualności w formie postów. Działają one w podobny sposób, jak wpisy na Facebooku, czy LinkedInie. Google wprowadził tę opcję w czerwcu 2017 roku, chociaż nie wszyscy jeszcze o niej wiedzą. Jeśli nie korzystasz z wpisów Google Moja Firma w swojej firmie – koniecznie to zmień. Więcej informacji znajdziesz w tym artykule – Wpisy Google Moja Firma

Kolejnym krokiem w rozwoju wpisów na wizytówkach Google były filmy wideo. Pisałem o tym w artykule opublikowanym tydzień przed wpisem, który aktualnie czytasz – Google wprowadza wideo do wpisów na wizytówkach lokalnych firmWraz z tą aktualizacją, Google umożliwił publikowanie filmów bezpośrednio we wpisie. O tak:

Zrzut ekranowy wpis wideo na wizytówce firmy w Google

Jak utworzyć wpis z ofertą na wizytówce Google?

Aby opublikować na wizytówce Google wpis zawierający ofertę oraz unikalny kod, wykonaj poniższe kroki.

1. Kliknij w zakładkę Wpisy (1), naciśnij ikonę tworzenia nowego postu (2) i zaznacz Zaoferuj (3).

Zrzut ekranowy z panelu Google Moja Firma - tworzenie wpisu z ofertą

 

2. Następnie dodaj atrakcyjne zdjęcie lub film (1) i wpisz treść (2) oraz tytuł Twojej oferty (3).

Podobnie, jak w przypadku wpisów typu wydarzenie, również tutaj (wpis z ofertą) możesz określić przez jaki czas Twoja oferta ma być dostępna (4).

Co więcej, w polu kod kuponu (5) możesz zamieścić unikalny ciąg liter i cyfr. Jest to interesujący sposób na (przetestowanie i) przyciągnięcie klientów wykorzystując do tego efekt specjalnej oferty oraz kodu. Wówczas, możesz zaoferować każdemu – kto poda kod rabatowy – zniżkę lub dodatkowy bonus. Na przykład, jeśli prowadzisz myjnię samochodową, klienci którzy podają kod CzystaSzyba otrzymają do każdego mycia samochodu czyszczenie przedniej szyby od środka gratis 🙂 Inwencja należy do Ciebie.

Możesz (ale nie musisz) również podać bezpośredni link do oferty (6) – na przykład na Twojej stronie internetowej – oraz Warunki korzystania z usługi (7)

 

3. Po uzupełnieniu potrzebnych informacji w poprzednim punkcie, kliknij na PODGLĄD w prawym górnym rogu. Na koniec wybierz OPUBLIKUJ.

A tak finalnie wygląda przygotowany wpis z ofertą na wizytówce Google:

 

 

Zdjęcie szyby we wpisie – Dhiva Krishna on Unsplash

Zdjęcie wiewiórki – Vincent van Zalinge on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodawanie nowego użytkownika do wizytówki firmy w Google

Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google? – Poradnik

[Aktualizacja artykułu z 2016 roku] Z tego poradnika dowiesz się, jak w ciągu 1 minuty …

2 komentarze

  1. Mam problem dotyczący wizytówki restauracji i hotelu. Otóż nie mogę na tych wizytówkach utworzyć wpisów, a np. na wizytówce warsztatu samochodowego jest taka możliwość. Chciałbym zapytać czy to jest zależne od branży firmy czy od czegoś innego, że na niektórych wizytówkach nie ma takiej możliwości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *