Google nie zasypuje gruszek w popiele i wprowadza kolejną nowość do swoich wizytówek. Tym razem jest to możliwość opublikowania wpisu zawierającego specjalną ofertę. Jak wygląda nowa opcja i kiedy warto z niej skorzystać? Odpowiedzi znajdziesz poniżej. Zapraszam.
Wpisy Google Moja Firma – rozwoju ciąg dalszy
Wielu z nas doskonale zna powiedzenie, że “jedyna pewna rzecz w Google to zmiana”. Nie inaczej jest jest z wizytówkami firm w Google i funkcjonalnościami, które one oferują. Jedną z nich jest możliwość zamieszczania aktualności w formie postów. Działają one w podobny sposób, jak wpisy na Facebooku, czy LinkedInie. Google wprowadził tę opcję w czerwcu 2017 roku, chociaż nie wszyscy jeszcze o niej wiedzą. Jeśli nie korzystasz z wpisów Google Moja Firma w swojej firmie – koniecznie to zmień. Więcej informacji znajdziesz w tym artykule – Wpisy Google Moja Firma
Kolejnym krokiem w rozwoju wpisów na wizytówkach Google były filmy wideo. Pisałem o tym w artykule opublikowanym tydzień przed wpisem, który aktualnie czytasz – Google wprowadza wideo do wpisów na wizytówkach lokalnych firm. Wraz z tą aktualizacją, Google umożliwił publikowanie filmów bezpośrednio we wpisie. O tak:
Jak utworzyć wpis z ofertą na wizytówce Google?
Aby opublikować na wizytówce Google wpis zawierający ofertę oraz unikalny kod, wykonaj poniższe kroki.
1. Kliknij w zakładkę Wpisy (1), naciśnij ikonę tworzenia nowego postu (2) i zaznacz Zaoferuj (3).
2. Następnie dodaj atrakcyjne zdjęcie lub film (1) i wpisz treść (2) oraz tytuł Twojej oferty (3).
Podobnie, jak w przypadku wpisów typu wydarzenie, również tutaj (wpis z ofertą) możesz określić przez jaki czas Twoja oferta ma być dostępna (4).
Co więcej, w polu kod kuponu (5) możesz zamieścić unikalny ciąg liter i cyfr. Jest to interesujący sposób na (przetestowanie i) przyciągnięcie klientów wykorzystując do tego efekt specjalnej oferty oraz kodu. Wówczas, możesz zaoferować każdemu – kto poda kod rabatowy – zniżkę lub dodatkowy bonus. Na przykład, jeśli prowadzisz myjnię samochodową, klienci którzy podają kod CzystaSzyba otrzymają do każdego mycia samochodu czyszczenie przedniej szyby od środka gratis 🙂 Inwencja należy do Ciebie.
Możesz (ale nie musisz) również podać bezpośredni link do oferty (6) – na przykład na Twojej stronie internetowej – oraz Warunki korzystania z usługi (7)
3. Po uzupełnieniu potrzebnych informacji w poprzednim punkcie, kliknij na PODGLĄD w prawym górnym rogu. Na koniec wybierz OPUBLIKUJ.
A tak finalnie wygląda przygotowany wpis z ofertą na wizytówce Google:
Zdjęcie szyby we wpisie – Dhiva Krishna on Unsplash
Zdjęcie wiewiórki – Vincent van Zalinge on Unsplash
Mam problem dotyczący wizytówki restauracji i hotelu. Otóż nie mogę na tych wizytówkach utworzyć wpisów, a np. na wizytówce warsztatu samochodowego jest taka możliwość. Chciałbym zapytać czy to jest zależne od branży firmy czy od czegoś innego, że na niektórych wizytówkach nie ma takiej możliwości
@Janusz
Tak, jest to zależne od wybranej kategorii na wizytówce Google. Google od samego początku wyłączył możliwość dodawania wpisów na wizytówkach hoteli i restauracji.
S.