Co zrobić, by opinie ze strony firmowej na Facebooku były dostępne również na wizytówce firmy w Google? Zobacz warunki, które trzeba spełnić, by cieszyć się facebookowymi recenzjami podłączonymi do lokalizacji Google Moja Firma.
Wizytówka Google i recenzje z Facebooka w praktyce
Firmowa wizytówka Google, oprócz opinii wystawionych przez użytkowników w samym Google, może również posiadać link do recenzji z fanpage’a firmy na Facebooku. Co więcej, nie tylko link, ale również średnią ocen oraz liczbę wszystkich oddanych głosów. Tak wygląda to w praktyce:
W panelu Google Moja Firma, w którym wprowadza się większość informacji na wizytówce firmy, nie ma jednak opcji pozwalającej włączyć tę funkcję. Lub wkleić link do fanpage’a. Opinie z Facebooka pojawią się “automatycznie”, jeśli spełnisz kilka warunków.
Jedna wizytówka Google i jedna strona firmowa na Facebooku
Google, jak większość wyszukiwarek, kocha porządek. Nie dzierży z kolei bałaganu. Mowa zarówno o wizytówce firmy w Mapach Google, jak i fanpage’u firmy na Facebooku. Musisz posiadać jedną, oficjalną wizytówkę Google (dla konkretnej lokalizacji) oraz jedną stronę firmową na Facebooku. Nie możesz posiadać duplikatów, ponieważ one wprowadzają dezorientację. W algorytmach Google. Jeśli Google nie ma 100% pewności, że Twoja wizytówka w Mapach jest tą oficjalną i jedyną, nie podłączy opinii z Facebooka. Oczywiście tyczy się to tak samo samego fanpage’a.
Jeśli znalazłeś duplikaty Twojej firmy w którymś z tych serwisów – pozbądź się ich. Wskazówki, jak to zrobić w przypadku lokalizacji Google znajdziesz tutaj – Jak usunąć duplikat wizytówki Google
Spójne dane Twojej firmy
Nazwa, adres i numer telefonu Twojej firmy muszą być identyczne na wizytówce Google oraz na fanpage’u na Facebooku. To bardzo istotne dla wyszukiwarki Google. Dzięki spójnym danym teleadresowym Google oraz Twój klient mają pewność, że patrzą na tę samą firmę.
Opinie na Facebooku…
…musisz mieć! By Google miał co łączyć.
Strona internetowa
Nie jest to warunek konieczny, ale na pewno wspierający pojawienie opinii z Facebooka na wizytówce Google – link do fanpage’a oraz mapa Google. Jeśli posiadasz stronę internetową oraz aktywnego fanpage’a na Facebooku to prawdopodobnie i tak już umieściłeś na niej link do Facebooka. Jeśli nie, zrób to.
Mapka Google – w zakładce kontaktowej. Warto ją wstawić w taki sposób, by wskazywała od razu na wizytówkę Twojej firmy. Jak to zrobić? Wskazówki znajdziesz w tym artykule – Jak prawidłowo umieścić mapę Google na stronie internetowej?
Nie tylko opinie z Facebooka…
Link na wizytówce Google do recenzji z Facebooka to nie jedyna możliwość. Jeśli na innej stronie (z reguły serwisie posiadającym swoje wizytówki) znajdują się informacje o firmie, w tym opinie, to jest szansa, że również będą widoczne na firmowej wizytówce Google. W szczególności, jeśli te dane są opisane przy pomocy danych strukturalnych. Poniżej przykład 3 linków na wizytówce mechanika samochodowego. Hiperłącza prowadzą do 3 różnych serwisów zawierających wizytówki i oceny o firmie – Dobry mechanik, Facebook i Groupon.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Bogomil Mihaylov on Unsplash
Witaj Seweryn,
zauważyliśmy na naszej wizytówce firmowej Trycho-Derm Głogów, że nie ma wszystkich opinii z Facebooka – mamy 11 a wizytówka pokazuje że mamy 2.
Nie wiesz jaka jest przyczyna takiej nieprawidłowości.
Hej Łukasz,
Facebook zmienił w pewnym momencie opinie na rekomendacje – w tej (technicznej) zmianie upatruję przyczyny. Dotyczy to wszystkich wizytówek Google. Na mojej mam taką samą sytuację.
S.