W panelu Moja Firma dostępna jest od niedawna na wybranych wizytówkach nowa zakładka – Produkty. Oznaczona przez Google jako wersja beta umożliwia opublikowanie grup produktów, jak i konkretnych pozycji z oferty. Poniżej znajdziesz przykłady i wskazówki nt. nowej funkcji.
Gdzie jest widoczna zakładka z produktami?
W panelu Google Moja Firma bardzo szybko dostrzeżesz nową opcję umożliwiającą dodanie produktów. Widoczna jest jako nowa zakładka w menu nawigacyjnym z napisem Produkty (Beta):
Dla użytkowników produkty widoczne są z kolei (na ten moment) tylko na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google. Jeśli nowa funkcja zostanie w pełni rozwinięta, prawdopodobnie trafi również do aplikacji Map Google oraz wersji na komputer (wyszukiwarka oraz Mapy Google).
Na telefonie widoczna jest nowa zakładka – Produkty – zawierająca nazwę kolekcji (grupy produktów):
Po kliknięciu w nazwę kolekcji, zobaczysz dodane produkty (w tym przypadku jeden produkt):
Domyślny przycisk Zadzwoń zwiększa prawdopodobieństwo na połączenie telefoniczne od zainteresowanego klienta. Plus dla Google. Klikając w konkretny produkt, wyświetlimy jego szczegóły:
- nazwę,
- cenę,
- opis.
Cena i opis są opcjonalne, jednak podanie większej ilości informacji zwiększy szansę na zainteresowanie klienta.
Kategorie, a widoczność zakładki z produktami w panelu Moja Firma
Zakładka Produkty pojawia się, gdy wybierzesz określony rodzaj kategorii. Chodzi konkretnie o kategorie typu Sklep z …, np. Sklep z materacami lub Sklep z zegarkami. Jeśli zależy Ci na dodaniu produktów przy pomocy nowej funkcji lub chcesz ją po prostu przetestować, wybierz kategorię sugerującą sprzedaż fizycznych przedmiotów. Jak wspomniany przed chwilą sklep.
Usługa jest dopiero w początkowej fazie, dlatego nie u każdego może być widoczna. Nawet po wybraniu nazwy kategorii, która na innych wizytówkach powoduje wyświetlenie się zakładki z produktami. Początki bywają trudne.
Google zainwestował dużo czasu i pieniędzy, by doprowadzić usługę Moja Firma do obecnego poziomu. Chce, i pokazuje to w działaniu, uczynić z panelu Google Moja Firma mały CRM dla firm. Platformę poprzez którą właściciele i menedżerowie lokalnych biznesów będą prowadzić sprzedaż i obsługę swoich klientów. Wieszcze branżowi zza wielkiej wody głoszą, że czeka nas jeszcze wiele nowości i zmian w obszarze lokalnym rządzonym przez Google. Czas pokaże.
Dodawanie produktów do wizytówki Google
1. Kliknij zakładkę Produkty (strzałka nr 1) i wybierz Rozpocznij (strzałka nr 2).
2. Dodaj nazwę kolekcji (strzałka nr 1) i produktu (strzałka nr 1) oraz szczegóły (strzałka nr 3) – opis kolekcji i produktu oraz jego cenę. Następnie dołącz zdjęcie produktu (strzałka nr 4) i na końcu kliknij Opublikuj (strzałka nr 5).
W dowolnym momencie możesz dodać nowe kolekcji i produkty, jak również zmienić i usunąć te już opublikowane.
Co sądzisz o nowej funkcji w Google Moja Firma?
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.