Raport skuteczności profilu – nowość na wizytówkach Google
Testowany od kilku miesięcy za wielką wodą, od niedawna widoczny na wizytówkach polskich firm w Mapach Google. Mowa o nowym raporcie dostępnym w panelu Moja Firma. Pozwala sprawdzić m.in. statystyki za ostatnie 6 miesięcy (zamiast dotychczasowych 3). Potencjał do rozwinięcia i dopracowania nowej usługi jest widoczny gołym okiem (jak przy prawie każdej nowości wprowadzanej przez Google). Jednak i tak warto przyjrzeć się nowościom w raportowaniu i przygotować na nadchodzące zmiany. Zapraszam.
Nowa strona na temat skuteczności firmy w Mapach Google
Wprowadzona niedawno funkcja dostępna jest w zakładce Statystyki (na samej górze ekranu), pod przyciskiem Wyświetl nową stronę skuteczności profilu.

Nagłówek Przenosimy Twoje statystyki podkreśla, że proces migracji danych nie został zakończony. I dobrze, bo w nowej funkcji wiele jeszcze jest do poprawy. Ale o tym za chwilę. Po wejściu w nowy raport zobaczysz na samej górze Przedział
Przedział czasu – 6 miesięcy zamiast 3
Do tej pory, w klasycznym raporcie (statystykach wizytówki) maksymalny zakres czasowy danych to jeden kwartał. W nowym profilu skuteczności masz do dyspozycji ostatnie 6 miesięcy. Minimalnie możesz zaznaczyć 1 miesiąc. Co ciekawe, i nowe zarazem, może to być dowolny miesiąc z ostatniego półrocza. Oznacza to, że możesz sprawdzić statystyki Twojej firmy np. za sierpień 2020 (gdzie ostatnim dostępnym miesiącem w raporcie jest styczeń 2021).
Po najechaniu na wykres zobaczysz liczbę wszystkich interakcji w danym miesiącu (gdy zaznaczysz tylko jeden miesiąc), na wykresie możesz sprawdzić statystyki interakcji dla każdego dnia):
Interakcje w nowych statystykach wizytówki Google
Nowy raport obejmuje działania zrealizowane dzięki wizytówce firmy w Google – połączenia i wiadomości. Wykres jest czytelny i większy od tego, którego znamy z dotychczasowej zakładki ze statystykami. Licznik z liczbą interakcji nad wykresem ułatwia szybkie i łatwe zapoznanie się z metryką.
Hasła po których użytkownicy wyświetlili Twoją wizytówkę
Frazy kluczowe (hasła) były dostępne również w dotychczasowej zakładce ze statystykami (pojawiły się w połowie 2018 roku). Tak, jak wcześniej, widzisz konkretne zapytania oraz ich liczbę w wybranych ramach czasowych. W początkowym widoku Google wyświetla Ci 5 najbardziej popularnych haseł. Kolejne są widoczne po rozwinięciu listy (przycisk Zobacz więcej).
Brakujące funkcje w nowym raporcie skuteczności Google Moja Firma
Brakuje jeszcze… dużo! Przede wszystkim nie ma statystyk na temat przejść (kliknięć) z wizytówki na stronę internetową. Niedostępne są również dane o wskazówkach dojazdu, czy chociażby o widoczności wizytówki w Mapach i wyszukiwarce Google. Statystyk dotyczących liczby zdjęć i ich wyświetleń również próżno szukać w jeszcze ubogiej odsłonie nowego raportu. O popularnych godzinach nawet nie wspominam.
To, czego mi osobiście brakuje (i nie było tego również w starym widoku) to możliwość pobrania statystyk. W szczególności mam na myśli frazy kluczowe. Wyeksportowanie haseł do csv ułatwiłoby wykorzystanie ich w działaniach seo oraz kampaniach reklamowych (Google Ads, Facebook, Linkedin itd.).
Czy Google wprowadzi do nowego raportu brakujące statystyki? Prawdopodobnie tak. Jak z większością nowości w usługach Google, poszczególne kraje, grupy użytkowników i funkcjonalności są wdrażane po czasie.
Warto obserwować nowe raporty. Być może za jakiś czas zobaczymy więcej danych, niż w dotychczasowym widoku ze statystykami.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Isaac Smith on Unsplash