Spam na wizytówkach Google – nowy sposób zgłaszania (poprzez formularz)

Google opublikował niedawno specjalny formularz, poprzez który użytkownicy mogą zgłaszać spam na wizytówkach w Mapach. Jednocześnie, Google zamyka część forum, które do tej pory służyło do raportowania nadużyć w Google Maps. Zobacz, jak wygląda formularz i jakiego rodzaju spam możesz zgłosić.

 

Rosnący problem spamu na wizytówkach w Mapach Google

Tak długo jak istnieją Mapy Google, tak długo jest obecny na nich spam. Nieuczciwe firmy tworzą wizytówki dla nieistniejących lokalizacji, z nazwy biznesu tworzą listę słów kluczowych, czy na przykład kupują fałszywe opinie na zlecenie. Lista przewinień jest długa. Wszystkie wytyczne na temat umieszczania firm w Google Maps są dostępne na tej stronie: https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=pl


Po pierwsze – ludzie lubią kombinować. By “ograć system” i wyprzedzić konkurenta lub spróbować zwiększyć widoczność swojej wizytówki (najczęściej udaje im się to na bardzo krótko lub wcale). Po drugie spam był, jest i będzie. Problemem, już od kilku lat, jest mała aktywność Google w tym temacie. Wiele wizytówek Google z nieprawdziwymi informacjami oznacza mniej wiarygodne wyniki. To z kolei przekłada się na niższy poziom zadowolenia dla użytkownika Map Google. W rezultacie także przyszłych reklamodawców – czyli właścicieli firm.

 

Formularz zgłaszania spamu na wizytówkach w Google

Google postanowił ostatnio zamknąć sekcję na forum na którym użytkownicy raportowali spamerskie praktyki i w zamian opublikował specjalny formularz. Znajdziesz go na tej stronie: https://support.google.com/business/contact/business_redressal_form?hl=en

Możesz zgłosić za jego pośrednictwem niewłaściwe treści, takie jak nazwa firmy, adres, numer telefonu oraz adres strony www:

Oprócz rodzaju naruszenia, musisz podać także swoje dane (imię i nazwisko, adres e-mail, nazwa jednostki lub organizacji dokonująca zgłoszenia), adres url wizytówki oraz wyjaśnienie, dlaczego uważasz, że zgłaszana wizytówka Google narusza regulamin.

 

Zgłoszenia tylko w języku angielskim

Póki co, formularz jest dostępny tylko po angielsku. Z czasem powinien być dostępny w innych językach, w tym w polskim.

 

Czy otrzymasz odpowiedź po przesłaniu zgłoszenia?

Otrzymasz standardową, systemową odpowiedź o przyjęciu zgłoszenia. Nie zostaniesz jednak poinformowany o jego statusie lub ostatecznym rozpatrzeniu.

 

Czy można zgłosić wiele wizytówek jednocześnie?

Tak, użyj w tym celu opcji przesyłania pliku (prześlij listę linków w arkuszu kalkulacyjnym).

 

Co sądzisz o takim podejściu Google do spamu? Napisz w komentarzu poniżej.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Bram Naus on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodawanie nowego użytkownika do wizytówki firmy w Google

Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google? – Poradnik

[Aktualizacja artykułu z 2016 roku] Z tego poradnika dowiesz się, jak w ciągu 1 minuty …

Jeden komentarz

  1. Super sprawa. Spam i upychanie słów kluczowych w nazwach firm jest straszny. Wielkie mi SEO lokalne … Czekam jeszcze na poprawienie sprawy z opiniami wystawianymi przez fikcyjne profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *