Czy niezależny lekarz może utworzyć wizytówkę w Mapach Google dla swojej praktyki? Jeśli przyjmuje pacjentów w kilku lokalizacjach to czy dla każdej z nich może utworzyć osobną wizytówkę Google? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te pytania wraz z opisem różnych scenariuszy.
Wizytówka Google dla indywidualnej praktyki lekarskiej
Odpowiadając krótko na pytanie w tytule – tak, lekarz może posiadać swoją wizytówkę w Mapach Google. Zasady dotyczące umieszczania firm i niezależnych specjalistów w Google dopuszczają takie rozwiązanie. W nazwie takiej wizytówki powinno znaleźć się tylko imię i nazwisko specjalisty z opcjonalnymi tytułami. Np.
Jan Kowalski
lub
dr n. med. Jan Kowalski
Wizytówka w Mapach Google dla indywidualnego specjalisty może posiadać ten sam adres, co przychodnia/klinika/szpital w którym on przyjmuje. Jednak powinna zawierać bezpośredni numer telefonu do tego specjalisty – zamiast ogólnego numeru do przychodni.
W polu adresu strony www powinien się znaleźć link do zakładki opisującego danego specjalistę na stronie internetowej przychodni. Na przykład: www.nazwaprzychodni.pl/lekarze/jan-kowalski
Kategorie – bardzo ważne
Kategoria na wizytówce przychodni powinna być inna niż na wizytówce konkretnego lekarza. Na przykład:
Przychodnia – kategoria Klinika stomatologiczna
Specjalista – kategoria Stomatolog dziecięcy
Lokalizacja w Mapach Google dla lekarza i jednocześnie właściciela swojego gabinetu
Jeśli dany specjalista jest jednocześnie właścicielem swojej organizacji, wówczas Google rekomenduje by połączyć takie wizytówki. Ma to zastosowanie w przypadku jednoosobowych gabinetów lekarskich, stomatologicznych czy np. fizjoterapeutycznych. Schemat nazwy na takiej wizytówce wygląda w takim wypadku tak:
Nazwa firm: Imię i nazwisko
Przykład: DentoMed: Jan Kowalski
Kilka wizytówek Google dla tej samej praktyki
Często niezależny specjalista, np. neurochirurg, dentysta, przyjmuje w różnych placówkach. Czy w takiej sytuacji może utworzyć wizytówkę dla każdego miejsca, w którym przyjmuje? Zgodnie z regulaminem tak. Musi jednak pamiętać o tym, by podać odpowiednie godziny i dni otwarcia dla każdej z wizytówek. Chodzi o to, by pacjent, który sprawdzi na wizytówce Google dostępność lekarza w wybranym terminie, faktycznie miał szansę tam go zastać. Abstrahując od kwestii rezerwacji wizyty.
Ważne – na wszystkich wizytówkach musi być ustawiona ta sama kategoria (specjalizacja).
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Nino Liverani on Unsplash
Jestem lekarzem i od wielu lat mam wizytówkę w Mapach Google. Dzisiaj to raczej konieczność w przypadku prywatnej praktyki.
@Adam
Zgadza się 🙂
S.
A czy możliwe jest utworzenie dwóch wizytówek dla dwóch lekarzy przyjmujących pod jednym adresem?
@malina
Tak. Więcej informacji znajdziesz w sekcji “Kilku specjalistów prowadzących indywidualną praktykę w jednej lokalizacji” na oficjalnej stronie pomocy Google: https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=pl
S.