Nowe możliwości na wizytówkach obiektów z branży noclegowej. Google dodał opcję w panelu Moja Firma, która umożliwia wyszczególnienie udogodnień oraz innych atrybutów hotelu, pensjonatu lub apartamentu. Sprawdź funkcję z której nie możesz nie skorzystać.
Im więcej Ciebie tym mniej… śpiewała ponad dwadzieścia lat temu Natalia. Dziś Google dochodzi do podobnych wniosków w temacie obiektów noclegowych w Mapach. Im więcej szczegółowych informacji o Twoim hotelu, tym mniej szukania po stronie użytkownika. Jakie to informacje? Na przykład to, czy masz Wi-Fi, parking i klimatyzację. Tym razem Google podszedł do nowej funkcji bardzo szczegółowo – liczba dostępnych atrybutów jest naprawdę pokaźna. Możesz je dodać w dwóch dedykowanych zakładkach:
- szczegółowe informacje o obiekcie,
- szczegółowe informacje o pokoju.
Szczegółowe informacje o obiekcie
By dodać atrybuty hotelu na wizytówce Google przejdź do zakładki Informacje i kliknij w Atrybuty hotelu:
Następnie u góry w zakładce szczegółowe informacje o obiekcie kliknij w pożądaną kategorię i zaznacz Dodaj swoje informacje:
Przykład kategorii Atrakcje:
W ramach danego atrybutu możesz wybrać jedną z 3 opcji:
- dostępne,
- niedostępne,
- inne.
Jeśli wybierzesz zakładkę Inne, będziesz mógł wybrać jedną z poniższych opcji. Jednak uwaga! – nie będą one publicznie widoczne (Google zbiera te informacje dla swoich wewnętrznych celów):
Szczegółowe informacje o pokoju
W zakładce szczegółowe informacje o obiekcie możesz również dodać naprawdę wiele informacji istotnych dla klientów (wyposażenie pokoju oraz opcje związane z jedzeniem):
Zarówno w zakładce dotyczącej obiektu oraz tej poświęconej pokojom znajdziesz wiele atrybutów. Sugeruję przejrzeć je wszystkie i zaznaczyć te, które mają zastosowanie w Twoim obiekcie.
Obserwując zmieniającą się listę dostępnych kategorii wieszczę, że atrybuty hotelowe również będą uzupełniona z czasem o nowe pozycje.
Dlaczego powinieneś dodać atrybuty hotelowe do wizytówki Google?
Ponieważ im więcej istotnych informacji dla potencjalnego klienta posiada o firmie Google, tym większa szansa, że wykorzysta je podczas pozycjonowania. Przykład – szukając obiektu noclegowego możesz pofiltrować wyniki według udogodnień:
Dalej zaznaczasz interesujące Cię opcje, np. obiekt posiadający klimatyzację, kominek oraz przyjazny zwierzętom:
Dzięki filtrom, szybko otrzymujesz tylko te wyniki, które spełniają Twoje kryteria. I to jest to na czym Google zależy – doświadczenie użytkownika, który korzysta z wyszukiwarki Google. Ma być szybko oraz w punkt. Poniżej przygotowałem do pobrania bezpłatny film nt. 3 typowych błędów dla osób zarządzających wizytówkami Google obiektów noclegowych. Oraz co zrobić, by tych błędów uniknąć.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
U nas jeszcze ta opcja jest niedostępna.