Właściciel wizytówki Google posiada możliwość prezentowania danych kontaktowych swojej firmy czy chociażby zdjęć usług i produktów. Jednak jak z każdą usługą internetową, także i w przypadku ekosystemu Map Google i powiązanych z nim wizytówek, od czasu do do czasu pojawiają się problemy. Niektóre błahe. Inne grubego kalibru. Z większością można poradzić sobie samemu. Są jednak i takie, które wymagają pomocy z zewnątrz. A konkretniej pomocy Google. Ten wpis ma za zadanie ułatwić Ci kontakt z pomocą Google Moja Firma. Podaję też wskazówki, którą formę kontaktu wybrać w zależności od rodzaju problemu. Zaczynamy!
Sposoby kontaktu z pomocą Google Moja Firma
Masz 3 możliwości skontaktowania się konsultantem pomocy odpowiedzialnym za wizytówki Google. Są to:
- rozmowa telefoniczna,
- czat,
- poczta e-mail.
W zależności od rodzaju problemu wybieram jedną z powyższych form kontaktu. Na moją decyzję ma równiez wpływ aktualna godzina. Co to znaczy? W skrócie – czy kontaktuję się w godzinach pracy konsultantów Google. Pracują od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 18.00.
Jeśli uznam, że lepiej jest omówić dane zagadnienie telefonicznie, a jest aktualnie np. sobota, to po prostu poczekam. Do poniedziałku. Nawet jeśli zgłosiłbym swój problem poprzez e-mail w sobotę, to i tak do poniedziałku nic się wydarzy. Absolutnie nic. Moja sprawa będzie czekać na rozpatrzenie przez żywego człowieka. Nie wcześniej niż w poniedziałek.
Kontakt telefoniczny z Google
Wybierz tę formę kontaktu, gdy chcesz zapytać np. o sposób działania wizytówki. Dla przykładu, Twoje pytanie może brzmieć: “dlaczego niektóre firmy posiadają gwiazdki na swojej wizytówce Google?”
Pracownik Google udzieli Ci pełniejszej odpowiedzi telefonicznie. W przeciwieństwie do czatu lub maila. Będzie mu poza tym łatwiej przekazać Ci te informacje. Dodatkowym plusem rozmowy na żywo jest możliwość dopytania o zagadnienia, które poruszył nasz rozmówca. Jak to w dialogu. Nasuwają Ci się pytania na bazie odebranych danych.
Może się zdarzyć, że pracownik Google wspomni podczas rozmowy o stronach pomocy, które zawierają dodatkowe informacje. Poproś o to, aby przesłał Ci do nich linki. W e-mailu.
W celu skontaktowania się z pracownikiem Google w sprawie Twojej wizytówki Google wykonaj poniższe kroki.
Uwaga! Jeśli poniższe kroki nie pokrywają się z tym, co widzisz na swoim ekranie, użyj bezpośredniego linku do formularza kontaktowego: https://support.google.com/business/contact/business_other_problem?hl=pl (opcje kontaktu znajdują się na samym dole podanej strony).
-
- Zaloguj się Twojej wizytówki Google – tutaj opis, jak to zrobić.
- W lewym górnym rogu, kliknij na 3 poziome kreski symbolizujące menu.
-
- Następnie wybierz Pomoc z menu po lewej stronie.
-
- Kliknij na temat Popraw niewłaściwe informacje o firmie w Google.
-
- Teraz przejdź do linka skontaktuj się z obsługą:
-
- Na samym dole okna wybierz Wyślij prośbę o rozmowę telefoniczną.
Wpisz swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz krótki opis sprawy. Następniei kliknij Wyślij. Jeśli nie chcesz dołączać zrzut ekranowego, odznacz pole “Automatycznie dołącz zrzut ekranu bieżącej strony”. Google oddzwania bardzo sprawnie. Czasami w kilka sekund. Bądź przygotowany.
Uwaga!
Numer, który się wyświetli w Twoim telefonie będzie zaczynał się najprawdopodobniej od +1. Jest to naturalnie kierunkowy do Stanów Zjednoczonych. Natomiast połączenie to tylko przekierowanie numeru. Żadna opłata nie będzie od Ciebie pobrana. Możesz śmiało odebrać połączenie.
Czat z pracownikiem Google
Ten sposób interakcji z pomocą Google Moja Firma lubię najbardziej. Z dwóch powodów. Po pierwsze możesz wkleić link do wizytówki, miejsca na Mapie lub zrzutu ekranowego. W ten sposób bardzo wyraźnie komunikujesz drugiej osobie, o co Ci chodzi. Secundo, tak jak w rozmowie telefonicznej, prowadzisz dialog. Wymiana informacji odbywa się na bieżąco. Pracownik Google może chcieć doprecyzować niektóre dane. Z Twoją pomocą cała operacja trwa chwilę. Może dwie. Idzie naprawdę sprawnie.
Aby poczatować z pomocą Google, wykonaj kroki od 1 do 4 z sekcji Kontakt telefoniczny z Google powyżej.
Następnie z okna po prawej strony kliknij w Czat na żywo.
Wpisz czego dotyczy Twoja sprawa i wybierz Rozpocznij czat.
Wiadomość e-mail
Ostatnią z możliwych dróg komunikacji z Google jest powszechny e-mail. Korzystaj z niego, gdy chcesz zgłosić jakiś problem z Twoją wizytówką poza godzinami pracy działu pomocy Google. Dla przypomnienia, konsultanci pomagają od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00 do 18.00.
Wykorzystaj e-mail również wtedy, gdy po prostu nie masz czasu na rozmowę na żywo z konsultantem. Wymiana zdań na czacie, czy rozmowa telefoniczna angażuje Twoją uwagę w konkretnym momencie. I to w 100 procentach. Poczta elektroniczna sprawdzi się wtedy, gdy nie chcesz lub nie możesz poświęcić się rozmowie.
Aby wysłać wiadomość e-mail do działu pomocy Google Moja Firma, wykonaj kroki od 1 do 4 z sekcji Kontakt telefoniczny z Google powyżej.
Następnie z okna po prawej strony kliknij w Wyślij e-maila
Wypełnij formularz i na zakończenie kliknij w Wyślij.
I gotowe! A jak Ty kontaktujesz się z Google? Napisz w komentarzu poniżej!
Panie Sewerynie bardzo fajny blog! Będę musiał poczekać do poniedziałku, dziś opcja rzeczywiście niedostępna.
@Radosław Sobik
Dziękuję za komentarz. Tak, opcja telefoniczna dostępna jest od poniedziałku do piątku. Czat natomiast ostatnio w ogóle nie jest aktywny. Miejmy nadzieję, że powróci.
Witam czy istnieje mozliwosc likwidacji konta yt nieletniego dziecka? Pozdrawiam
@Roksana
Konto YouTube jest zarządzane za pomocą konta Google. Z technicznego punktu widzenia – jeśli możesz zalogować się na konto Google dziecka, to istnieje możliwość usunięcia jego konta (kanału) YouTube. Po szczegółowe wskazówki nt. YouTube odsyłam na oficjalne forum pomocy Google (w języku angielskim): https://productforums.google.com/forum/#!forum/youtube
Pozdrawiam,
Seweryn
Bardzo przydatny artykuł. Cała reszta również.
Zabrakło tylko informacji, w jakim języku należy się kontaktować z google (mail i chat).
Może być język polski czy lepiej po angielsku?
Dziękuje za komentarz.
Pomoc Google Moja Firma dostępna jest w języku polskim. Natomiast przy zgłaszaniu spraw w samych Mapach Google (przycisk “Prześlij opinię” na dole strony Map Google”) warto opisywać zgłoszenia w języku angielskim, ponieważ te trafiają najczęściej do obsługi spoza Polski.
Seweryn
Twój blog jest dla mnie bardzo bardzo pomocny, nawet nie zdajesz sobie sprawy 🙂 Dziękuję!
@Przemek
Dzięki za komentarz i miłe słowa 🙂 Jakie tematy są dla Ciebie interesujące? O czym powinienem napisać Twoim zdaniem?
Pozdrawiam,
Seweryn
Chyba jestem nieogarnięty, bo za Chiny nie mogę znaleźć możliwości telefonu do google (jakiś czas temu była, dzwonili do mnie).
Nie widzę jej w sekcji, o której piszesz. Jakaś sugestia?
@Karol
Opcja bezpośredniego kontaktu czasami znika (z niewyjaśnionych przyczyn). Możesz skontaktować się z Google poprzez formularz https://support.google.com/business/contact/business_other_problem?hl=pl
Pozdrawiam,
Seweryn
Czy ten poradnik jest aktualny? W moim przypadku nie ma takiej opcji widocznej :/
@Sławek
Dzięki za informację. Faktycznie, Google zmienił opcję kontaktu z pomocą Moja Firma. Uaktualniłem przed chwilą poradnik – powinno być ok.
Seweryn
Dzień dobry mam problem meil który nie odczytuje nie wysyła meili
(ukryte informacje kontaktowe przez administratora).@Pawel
Proszę napisać w wiadomości prywatnej na adres kontakt@pierwszynamapie.pl czy chodzi o wizytówkę firmy w Mapach Google i czego dotyczy problem.
Witam, próbuję wysłać formularz do kontaktu telefonicznego, wszystko po kolei wypełniam, połączenie mam w porządku z internetem a dostaję komunikat: “Wystąpiły problemy z wysłaniem formularza. Sprawdź połączenie z internetem i spróbuj ponownie.”
Pozdrawiam.
@Jagoda
Prawdopodobnie “coś się wysypało” po stronie Google. Sugeruję zamknąć i ponownie otworzyć przeglądarkę lub skorzystać z innej. Alternatywnie skorzystać z innego komputera lub połączenia z internetem. Można też spróbować przez aplikację mobilną: https://www.pierwszynamapie.pl/aplikacja-mobilna-google-moja-firma/
Seweryn
Chce przejąć wizytówkę mojej restauracji czekam na kod z firmy Google ile czasu to może trwać?
@Kamil
Od kilku do kilkunastu dni. Więcej statystyk tutaj: https://www.pierwszynamapie.pl/czas-oczekiwania-kartka-pocztowa-google
Seweryn
Witam, od kilku dni próbuję usunąć wizytówkę swojej firmy z google – nie ja ją tam umieściłem, a nie lubię czegoś, czego nie zamawiałem, starczy mi firmowa strona, poza tym adres firmy jest tylko do celów rejestracyjnych – nie ma tam biura – taki rodzaj działalności – i jak ktoś tam przychodzi, to całuje klamkę. Jak trudno w ogóle usunąć taką wizytówkę – wysyłać można tylko info, że lokalizacja to miejsce prywatne – wysłałem już kilka takich informacji i zero odzewu. Z góry założyli, że każdy chce ich wizytówkę. Dzisiaj odnalazłem Pana informację o możliwości napisania do nich wiadomości – za co bardzo dziękuję – może to pomoże.
@t
Trzymam kciuki.
Królu Złoty, dziękuję za ten artykuł. Podziałało w jeden dzień. Nie wiedzieć czemu google tak ukrywa możliwość bezpośredniego kontaktu z żywym przedstawicielem (tzn. domyślam się, że chcą mieć mniej roboty) i odsyłają przy problemach do forum i porad – a czasami to nie wystarcza. W moim przypadku ładnie odpisali po polsku, zapytali, o jaką wizytówkę chodzi, wyjaśniłem, dlaczego jej nie chcę (przede wszystkim nie ja ją zakładałem i to jest już powód, by ją usunąć) i po kilku godzinach zniknęła. Pozdrawiam!
@y
Fajnie, że udało się szybko załatwić sprawę 🙂
Pozdrawiam
Potrzebuje pomocy ktoś włamał mi się na konto google zmienił hasło email i numer co mam robić?
@Juzwen
Sugeruję zapytać osoby zorientowane w tym temacie na forum Gmaila: https://productforums.google.com/forum/#!forum/gmail-pl
S.