Jak zadzwonić do Google? Kontakt z pomocą Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma - Kontakt

Właściciel wizytówki Google posiada możliwość prezentowania danych kontaktowych swojej firmy czy chociażby zdjęć usług i produktów. Jednak jak z każdą usługą internetową, także i w przypadku ekosystemu Map Google i powiązanych z nim wizytówek, od czasu do do czasu pojawiają się problemy. Niektóre błahe. Inne grubego kalibru. Z większością można poradzić sobie samemu. Są jednak i takie, które wymagają pomocy z zewnątrz. A konkretniej pomocy Google. Ten wpis ma za zadanie ułatwić Ci kontakt z pomocą Google Moja Firma. Podaję też wskazówki, którą formę kontaktu wybrać w zależności od rodzaju problemu. Zaczynamy!

 

Sposoby kontaktu z pomocą Google Moja Firma

Masz 3 możliwości skontaktowania się konsultantem pomocy odpowiedzialnym za wizytówki Google. Są to:

  • rozmowa telefoniczna,
  • czat,
  • poczta e-mail.

 

W zależności od rodzaju problemu wybieram jedną z powyższych form kontaktu. Na moją decyzję ma równiez wpływ aktualna godzina. Co to znaczy? W skrócie – czy kontaktuję się w godzinach pracy konsultantów Google. Pracują od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 18.00.

Jeśli uznam, że lepiej jest omówić dane zagadnienie telefonicznie, a jest aktualnie np. sobota, to po prostu poczekam. Do poniedziałku. Nawet jeśli zgłosiłbym swój problem poprzez e-mail w sobotę, to i tak do poniedziałku nic się wydarzy. Absolutnie nic. Moja sprawa będzie czekać na rozpatrzenie przez żywego człowieka. Nie wcześniej niż w poniedziałek.

 

Kontakt telefoniczny z Google

Wybierz tę formę kontaktu, gdy chcesz zapytać np. o sposób działania wizytówki. Dla przykładu, Twoje pytanie może brzmieć: “dlaczego niektóre firmy posiadają gwiazdki na swojej wizytówce Google?”

Pracownik Google udzieli Ci pełniejszej odpowiedzi telefonicznie. W przeciwieństwie do czatu lub maila. Będzie mu poza tym łatwiej przekazać Ci te informacje. Dodatkowym plusem rozmowy na żywo jest możliwość dopytania o zagadnienia, które poruszył nasz rozmówca. Jak to w dialogu. Nasuwają Ci się pytania na bazie odebranych danych.

Może się zdarzyć, że pracownik Google wspomni podczas rozmowy o stronach pomocy, które zawierają dodatkowe informacje. Poproś o to, aby przesłał Ci do nich linki. W e-mailu.

W celu skontaktowania się z pracownikiem Google w sprawie Twojej wizytówki Google wykonaj poniższe kroki.

Uwaga! Jeśli poniższe kroki nie pokrywają się z tym, co widzisz na swoim ekranie, użyj bezpośredniego linku do formularza kontaktowego: https://support.google.com/business/contact/business_other_problem?hl=pl (opcje kontaktu znajdują się na samym dole podanej strony).

    1. Zaloguj się Twojej wizytówki Google – tutaj opis, jak to zrobić.
    2. W lewym górnym rogu, kliknij na 3 poziome kreski symbolizujące menu.

Wizytówka Google Moja Firma - Menu

    1. Następnie wybierz Pomoc z menu po lewej stronie.

Wizytówka Google Moja Firma - Pomoc

    1. Kliknij na temat Popraw niewłaściwe informacje o firmie w Google.

Popraw niewłaściwe informacje o firmie w Google

    1. Teraz przejdź do linka skontaktuj się z obsługą:

Kontakt z obsługą Google Moja Firma

    1. Na samym dole okna wybierz Wyślij prośbę o rozmowę telefoniczną.

Prośba o telefon do Google Moja Firma

Wpisz swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz krótki opis sprawy. Następniei kliknij Wyślij. Jeśli nie chcesz dołączać zrzut ekranowego, odznacz pole “Automatycznie dołącz zrzut ekranu bieżącej strony”. Google oddzwania bardzo sprawnie. Czasami w kilka sekund. Bądź przygotowany.

Formularz kontaktu telefonicznego - Google Moja Firma

 

Uwaga!

Numer, który się wyświetli w Twoim telefonie będzie zaczynał się najprawdopodobniej od +1. Jest to naturalnie kierunkowy do Stanów Zjednoczonych. Natomiast połączenie to tylko przekierowanie numeru. Żadna opłata nie będzie od Ciebie pobrana. Możesz śmiało odebrać połączenie.

 

Czat z pracownikiem Google

Ten sposób interakcji z pomocą Google Moja Firma lubię najbardziej. Z dwóch powodów. Po pierwsze możesz wkleić link do wizytówki, miejsca na Mapie lub zrzutu ekranowego. W ten sposób bardzo wyraźnie komunikujesz drugiej osobie, o co Ci chodzi. Secundo, tak jak w rozmowie telefonicznej, prowadzisz dialog. Wymiana informacji odbywa się na bieżąco. Pracownik Google może chcieć doprecyzować niektóre dane. Z Twoją pomocą cała operacja trwa chwilę. Może dwie. Idzie naprawdę sprawnie.

Aby poczatować z pomocą Google, wykonaj kroki od 1 do 4 z sekcji Kontakt telefoniczny z Google powyżej.

Następnie z okna po prawej strony kliknij w Czat na żywo.

Czat na żywo - Google Moja Firma

Wpisz czego dotyczy Twoja sprawa i wybierz Rozpocznij czat.

Rozpocznij czat - Wizytówka Google Moja Firmaat-google-moja-firma

 

Wiadomość e-mail

Ostatnią z możliwych dróg komunikacji z Google jest powszechny e-mail. Korzystaj z niego, gdy chcesz zgłosić jakiś problem z Twoją wizytówką poza godzinami pracy działu pomocy Google. Dla przypomnienia, konsultanci pomagają od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00 do 18.00.

Wykorzystaj e-mail również wtedy, gdy po prostu nie masz czasu na rozmowę na żywo z konsultantem. Wymiana zdań na czacie, czy rozmowa telefoniczna angażuje Twoją uwagę w konkretnym momencie. I to w 100 procentach. Poczta elektroniczna sprawdzi się wtedy, gdy nie chcesz lub nie możesz poświęcić się rozmowie.

Aby wysłać wiadomość e-mail do działu pomocy Google Moja Firma, wykonaj kroki od 1 do 4 z sekcji Kontakt telefoniczny z Google powyżej.

Następnie z okna po prawej strony kliknij w Wyślij e-maila

Wyślij e-mail - Wizytówka Google Moja Firma

Wypełnij formularz i na zakończenie kliknij w Wyślij.

Formularz e-mail - Wizytówka Google Moja Firma

 

I gotowe! A jak Ty kontaktujesz się z Google? Napisz w komentarzu poniżej!

 


Grafika

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Panel Moja Firma dla agencji marketingowych

Google uruchamia panel Moja Firma dla agencji – nowość

To już powoli standard. Wraz z kolejnym tygodniem, Google wprowadza kolejną nowość w obszarze wizytówek …

24 komentarze

  1. Panie Sewerynie bardzo fajny blog! Będę musiał poczekać do poniedziałku, dziś opcja rzeczywiście niedostępna.

  2. Bardzo przydatny artykuł. Cała reszta również.
    Zabrakło tylko informacji, w jakim języku należy się kontaktować z google (mail i chat).
    Może być język polski czy lepiej po angielsku?

    • Dziękuje za komentarz.

      Pomoc Google Moja Firma dostępna jest w języku polskim. Natomiast przy zgłaszaniu spraw w samych Mapach Google (przycisk “Prześlij opinię” na dole strony Map Google”) warto opisywać zgłoszenia w języku angielskim, ponieważ te trafiają najczęściej do obsługi spoza Polski.

      Seweryn

  3. Twój blog jest dla mnie bardzo bardzo pomocny, nawet nie zdajesz sobie sprawy 🙂 Dziękuję!

  4. Chyba jestem nieogarnięty, bo za Chiny nie mogę znaleźć możliwości telefonu do google (jakiś czas temu była, dzwonili do mnie).
    Nie widzę jej w sekcji, o której piszesz. Jakaś sugestia?

  5. Czy ten poradnik jest aktualny? W moim przypadku nie ma takiej opcji widocznej :/

  6. Dzień dobry mam problem meil który nie odczytuje nie wysyła meili (ukryte informacje kontaktowe przez administratora).

  7. Witam, próbuję wysłać formularz do kontaktu telefonicznego, wszystko po kolei wypełniam, połączenie mam w porządku z internetem a dostaję komunikat: “Wystąpiły problemy z wysłaniem formularza. Sprawdź połączenie z internetem i spróbuj ponownie.”
    Pozdrawiam.

  8. Chce przejąć wizytówkę mojej restauracji czekam na kod z firmy Google ile czasu to może trwać?

  9. Witam, od kilku dni próbuję usunąć wizytówkę swojej firmy z google – nie ja ją tam umieściłem, a nie lubię czegoś, czego nie zamawiałem, starczy mi firmowa strona, poza tym adres firmy jest tylko do celów rejestracyjnych – nie ma tam biura – taki rodzaj działalności – i jak ktoś tam przychodzi, to całuje klamkę. Jak trudno w ogóle usunąć taką wizytówkę – wysyłać można tylko info, że lokalizacja to miejsce prywatne – wysłałem już kilka takich informacji i zero odzewu. Z góry założyli, że każdy chce ich wizytówkę. Dzisiaj odnalazłem Pana informację o możliwości napisania do nich wiadomości – za co bardzo dziękuję – może to pomoże.

      • Królu Złoty, dziękuję za ten artykuł. Podziałało w jeden dzień. Nie wiedzieć czemu google tak ukrywa możliwość bezpośredniego kontaktu z żywym przedstawicielem (tzn. domyślam się, że chcą mieć mniej roboty) i odsyłają przy problemach do forum i porad – a czasami to nie wystarcza. W moim przypadku ładnie odpisali po polsku, zapytali, o jaką wizytówkę chodzi, wyjaśniłem, dlaczego jej nie chcę (przede wszystkim nie ja ją zakładałem i to jest już powód, by ją usunąć) i po kilku godzinach zniknęła. Pozdrawiam!

  10. Potrzebuje pomocy ktoś włamał mi się na konto google zmienił hasło email i numer co mam robić?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *