Google wkrótce usunie Twoją stronę utworzoną przy pomocy profilu firmy

Google poinformował w tym tygodniu, że w ciągu kilku następnych miesięcy całkowicie wyłączy proste strony internetowe, które zostały utworzone na podstawie informacji z wizytówki. Jeśli posiadasz taką stronę i chcesz dowiedzieć się więcej na temat planów Google, zapraszam do artykułu.

Strona www z wizytówki Google – początki i założenia

W połowie 2017 roku pisałem o wprowadzeniu przez Google kreatora stron www na podstawie informacji dodanych do wizytówki Google. Celem Google było udostępnienie narzędzia, które umożliwiało firmom nie posiadającym własnej strony www, utworzenie prostej witryny internetowej przy pomocy kilku kliknięć. Tak utworzone strony posiadały prostą strukturę, ograniczone opcje stylizacji treści oraz informacje pochodzące wprost z ówczesnego panelu Google Moja Firma. Co więcej, strony tego rodzaju były podłączone pod domenę kończącą się na business.site

Strony utworzone za pomocą profilu firmy w Google – co się zmieni?

W dużym skrócie – strony tego typu przestaną istnieć w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Jeśli posiadasz stronę swojej firmy utworzoną na podstawie informacji z wizytówki Google to:

  • po 1 marca 2024 strona będzie przekierowywać na wizytówkę Twojej firmy (czyli po wejściu na adres np. moja-strona.business.site użytkownik zostanie przekierowany na wizytówkę Twojej firmy w Mapach Google),
  • po 10 czerwca 2024 Google usunie przekierowanie i będzie wyświetlał informacje, że strona jest niedostępna.

Co zrobić?

Jeśli na wizytówce Google Twojej firmy posiadasz link do prostej strony utworzonej na podstawie informacji z wizytówki (czyli kończącą się na …business.site) umieść inny link – najlepiej do pełnowartościowej strony internetowej Twojego biznesu. Jeśli nie posiadasz takiej witryny, rozważ jej utworzenie lub wklej inny link.

Podsumowanie

Jedyna pewna rzecz w Google to zmiana. Jeśli posiadasz na swojej wizytówce Google link prowadzący do prostej strony utworzonej z kreatora samej wizytówki, uaktualnij go – wklej link do strony internetowej Twojej firmy. Podobnie z innymi stronami i miejscami w internecie na których widnieje obecnie link do Twojej strony w domenie …business.site – tam również warto go uaktualnić (wstawiając hiperłącze do aktualnej strony www).

Photo by BoliviaInteligente

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Social media na wizytówce Google

Linki do profili społecznościowych na wizytówce Google (nowa funkcja + instrukcja)

Google wprowadza (w końcu) możliwość dodania linków do profili społecznościowych na wizytówkach firm. Poniżej znajdziesz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *