Przycisk „POPROŚ O WYCENĘ” na wizytówkach Google – nowość

Wycena z wizytówki Google

Google wprowadził przycisk na wizytówkach firm, który umożliwia poproszenie o wycenę. Jest duży i niebieski. Nie sposób go nie zauważyć. A warto go “włączyć” na swojej wizytówce. Poniżej przykład nowej funkcji i wskazówki, jak ją uruchomić dla Twojej firmy.

Pomimo okresu urlopowego Google nie robi przerwy od zmian i nowości w lokalizacjach Moja Firma. W poprzednim wpisie pokazywałem kierunek do którego Google zmierza w temacie wizytówek i Map Google. Nowy przycisk umożliwiający poproszenie o wycenę to kolejny przykład na realizowanie przez Google strategii opartej o konkretne działania zmierzające do transakcji.

Przycisk z napisem “POPROŚ O WYCENĘ” pojawia się w grafie wiedzy na wizytówce firmy w wyszukiwarce Google:

Przycisk “POPROŚ O WYCENĘ” na wizytówce Google

Na telefonie przycisk z wyceną wygląda inaczej. Zawiera też inny napis nawołujący do działania („SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ”):

Przycisk “POPROŚ O WYCENĘ” na wizytówce Google na telefon

Co się dzieje po kliknięciu w przycisk z wyceną?

Po kliknięciu przycisku z wyceną użytkownik zostaje przeniesiony do nowego okna, które umożliwia mu wysłanie wiadomości do firmy. Na ten moment, pomimo że wyświetlany jest adres e-mail nadawcy, wiadomości są wysyłane na numer telefonu klienta, który jest połączony z jego kontem Google:

Przycisk “POPROŚ O WYCENĘ” na wizytówce Google - tworzeni

Takie rozwiązanie jest dość… osobliwe. Oznacza, że jeśli nadawca wiadomości nie ma połączonego numeru telefonu ze swoim google’owym kontem to tak naprawdę nie otrzyma wiadomości od firmy. Mam nadzieję, że Google szybko to poprawi. 

Jak włączyć opcję bezpłatnej wyceny na wizytówce Google?

Nie ma dedykowanego przycisku w panelu Moja Firma odpowiedzialnego za włączanie lub wyłączanie nowej funkcji. Warunek konieczny to posiadanie włączonej opcji wiadomości (czyli czatu) w aplikacji mobilnej. Dla zainteresowanych przygotowałem na końcu artykułu film do pobrania pokazujący, jak włączyć funkcję czatu w Google Moja Firma.

Kiedy Google wyświetla przycisk z wyceną?

W świecie Google’a, a w przypadku usługi Moja Firma w szczególności, dostępność niektórych opcji jest mocno uzależniona od innych parametrów. Na wizytówkach firm w Google Maps tą zmienną są kategorie określające, czym firma się zajmuje. Funkcja z wyceną jest nowa i to co o niej do tej pory wiemy to, że wyświetla się dla firm z kategorią główną:

  • agencja marketingowa,
  • elektryk,
  • hydraulik,
  • pielęgnacja trawników,
  • fotograf… 

i wiele innych określających firmę, jako usługową. 

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

6 komentarzy

  1. Dramat. Nic nie bede robić tylko odpowiadać na pytania, które i tak trzeba przeanalizowac is kierowac klienta na mejla lub BOK.

    • @Zgred
      Tak, to może być realny problem. W takim przypadku sugeruję nie włączać funkcji wiadomości, która jest konieczna do pojawienia się przycisku z wyceną. Z drugiej strony, wizytówki Google dla wielu firm lokalnych są głównym kanałem pozyskiwania klientów – zainicjowanie kontaktu ze strony klienta i “wciągnięcie” go w rozmowę zwiększa szansę na sprzedaż. Jak z każdą nowością, sugeruję przetestować 🙂

      S.

  2. Ciekawy bajer się zapowiadaj. Pytanie, jak to się przyjmie. Ile firm będzie korzystać lub raczej czy to jest to, czego potrzebują małe firmy i jednoosobowe działalności. Skoro w wizytówce jest podany kontakt do firmy. Ten przycisk może poskutkować dodatkowym spamem.

  3. Szkoda tylko że wycenę należny podać w ciągu 24h, przy weekendzie majowym to się nie sprawdza. Potem nie ma możliwości kontaktu z klientem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *