Jak usunąć opinie Google z wizytówki – poradnik




Otrzymałeś obraźliwe epitety na swój temat na Twojej wizytówce Google? Czy może na Mapach Google przy Twojej Firmie pojawiła się ocena od osoby, która nigdy nie była Twoim Klientem? Jak zatem pozbyć się opinii z wizytówki Google Moja Firma? W tym poradniku dowiesz się, jak tego dokonać.

Jak zgłosić do usunięcia nieprawdziwe opinie Google z wizytówki Google Moja Firma – poradnik

Ważna informacja

Zanim zaczniesz wykonywać poniższe kroki, musisz wiedzieć jedną rzecz. Ten poradnik dotyczy wyłączenie fałszywych i obraźliwych opinii Google na temat Twojej Firmy. Nie ma możliwości usunięcia opinii tylko dlatego, że jest ona negatywna. Nie możesz opinii usunąć, ale możesz ją zgłosić.

Klient mógł być niezadowolony. Mógł mieć gorszy dzień. Ktoś z obsługi Twojej Firmy mógł mieć gorszy dzień. Powodów jest tysiące. Negatywna opinia od prawdziwej osoby, która skorzystała z Twojego produktu lub usługi nie kwalifikuje się do usunięcia tylko dlatego, że jest negatywna. Kropka.

W dalszej części tego poradnika podam jednak kilka “strategicznych” wskazówek, jak usunąć lub zmienić negatywą opinię otrzymaną od realnego Klienta. Zaczynamy.

Sposób nr 1 – zgłoszenie fałszywej opinii Google – wycofany przez Google

Tę metodę polecam właścicielom wizytówki Google, na której znajduje się problematyczna opinia.

    1. Wejdź na stronę https://support.google.com/business#topic=4539639
    2. Następnie kliknij w prawym górnym rogu (wersja na komputer) na Skontaktuj się z nami i wybierz E-mail.
      Jak usunąć opinie Google z wizytówki - Krok 1 - Poradnik

 

    1. Wybierz opcję Zdjęcia, opinie lub skrócone opinie o firmie oraz Nieodpowiednia recenzja poniżej. Nastepnie kliknij na Przejdź do formularza.Jak usunąć opinie Google z wizytówki - Krok 2 - Poradnik

 

  1. Wypełnij cały formularz. Na koniec kliknij Prześlij.Jak usunąć opinie Google z wizytówki - Krok 3 - Poradnik

 

Gotowe. Na podany adres e-mail będziesz otrzymywać status Twojego zgłoszenia. Jeśli w formularzu zaznaczona została opcja Tak, proszę o telefon, spodziewaj się kontaktu do działu pomocy Google Moja Firma.

Sposób nr 2 na zgłoszenie opinii Google

Ta metoda rekomendowana jest dla osób, które nie są właścicielem wizytówki Google, na której znajduje się problematyczna opinia.

    1. Zaloguj się się na swoje konto Google Moja Firma: https://business.google.com
    2. Przejdź do Map Google: https://maps.google.pl
    3. Wpisz nazwę oraz adres firmy w wyszukiwarkę.
    4. Następnie kliknij na link do opinii znajdujący się pod nazwą Firmy.
      Jak usunąć opinie Google z wizytówki - Krok 1 - Poradnik nr 2

 

    1. Następnie najedź myszką na opinię, którą chcesz zgłosić. Kliknij na flagę, która pojawi się pod nazwą konta, z którego została wystawiona opinia.
      jak-usunac-opinie-google-z-wizytowki-krok-2

 

  1. W kolejnym kroku wpisz swój adres e-mail, a następnie zaznacz pole This post contains hateful, violent, or inappropriate content (tłum. ten wpis zawiera treść nienawisci, przemocy lub nieodpowiednią”).
  2. Na koniec kliknij Submit (tłum. Prześlij)
    jak-usunac-opinie-google-z-wizytowki-krok-3

Gotowe! Tutaj możesz przeczytać o zasadach umieszczania opinii na Mapach Google: https://support.google.com/business/answer/2622994?rd=2

Jak wpłynąć na zmianę negatywnej opinii na pozytywną od prawdziwego Klienta?

Prowadzenie biznesu to kontakt z ludźmi. W większości przypadków. Nie każdy Klient zawsze jest zadowolony. Nieusatysfakcjonowany może wystawić niepochlebną recenzję. I często wystawia taką opinię na wizytówce Google Moja Firma. Co można zrobić w takiej sytuacji?

Jeśli treść opinii pozwala zidentyfikować Klienta i odnieść się do zaistniałego problemu, możesz spróbować skontaktować się z nim. Wówczas jest szansa, że naprawisz błąd. Na przykład, wymienisz wadliwy towar lub zaoferujesz 50% zniżki na zamówione potrawy w restauracji. Po “wyprostowaniu” sytuacji, możesz poprosić Klienta o zmianę pierwotnej oceny. Należy jednak zawsze delikatnie podchodzić do tych kwestii. Nikt nie lubi być manipulowany. Postępuj rozsądnie 🙂

Jeśli nie jesteś w stanie dotrzeć do niezadowolonego Klienta, skorzystaj z możliwości odpowiedzi na opinię w panelu Google Moja Firma.
Odpowiedz na opinie Google

W odpowiedzi na negatywną opinię, możesz poprosić o kontakt w celu wyjaśnienia sprawy. Zaoferuj pomoc. Podziękuj za podzielenie się opinią. Najlepiej też odłóż emocje na bok. Są złym doradcą.

Jeśli Klient skontkaktuje się z Tobą, masz szansę na naprawę sytuacji. Podobnie, jak w przypadku powyżej, po zażegnaniu kryzysu, możesz zaprosić Klienta do zmiany swojej początkowej oceny.

Jeśli po Twojej odpowiedzi nikt się nie zgłosi, przynajmniej inni czytający negatywną opinię zobaczą Twoją odpowiedź. Wówczas zauważą, że właścicielowi firmy zależy na jego Klientach. Dba o swoją reputację. Wykazuje chęć kontaktu i oferuje konkretne rozwiązania. To ważne. Taka ludzka strona prowadzenia biznesu. Obsługa Klienta na dobrym poziomie.

Podsumowanie

Zgłoszenie opinii to początek drogi. Nie oznacza jednoczesne usunięcie opinii. Daje jednak szansę na powodzenie całej operacji. Z kolei dotarcie do prawdziwego Klienta, który zostawił negatywną opinię, umożliwia Ci zamianę negatywnego doświadczenia na pozytywne. Z korzyścią dla Twojej Firmy. Tak rodzą się lojalni Klienci.

Przeczytaj artykuł Jak przestać się martwić negatywnymi opiniami Google i spokojnie prowadzić biznes? Poradnik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomagam lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzę strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Trzy cechy pozytywnych opinii Google

Trzy cechy pozytywnych opinii Google, które zapewnią Ci klientów. Poradnik

W tym tygodniu minęły 2 lata odkąd prowadzę tego bloga. Jednym z najbardziej poczytnych artykułów …

33 komentarze

  1. Pytanie 1: Skąd mamy wiedzieć, czy komentarz jest od realnego klienta? Prowadząc np. sklep w większym mieście nie ma szans, aby znać każdego z imienia i nazwiska…
    Pytanie 2: W jaki sposób Google może rozpoznać opinię prawdziwą od fałszywej?
    Pytanie 3: Jeśli otrzymamy negatywną opinię np. od kogoś, kto nie jest naszym klientem, a chciał po prostu celowo zaniżyć nam ocenę sumaryczną na wizytówce w Google, to nawet jeśli udzielimy uprzejmej odpowiedzi z prośbą o kontakt w celu rozwiązania problemu, to przecież ten ktoś na to nie zareaguje i nie zmieni swojej opinii. Zatem jak usunąć taką opinię?

    • Dziękuję za komentarz.
      Ad. Pytanie 1
      Nigdy nie mamy pewności 🙂 Jeśli Klient nie zostawia w trakcie procesu zakupowego swoich danych po drodze to jest to prawie niemożliwe.

      Ad. Pytanie 2
      Google posiada mechanizmy, które mogą spowodować odfiltrowanie opinii. W rezultacie opinia nie zostaje opublikowana. Na przykład, jeśli treść opinii została skopiowana i wklejona na kilku wizytówkach to jest duże prawdopodobieństwo, że nie zostanie wyświetlona. Jednym z sygnałów dla Google informujących o tym, że wystawiona opinia może być nieprawdziwa jest konto Google wystawiającego. Jeśli profil Google+ recenzenta otrzymał wiele zgłoszeń o naruszeniach i wykorzystuje np. w zdjęciu profilowym fotografię znanej osoby (częsty proceder przy nieprawdziwych kontach) to może być poddany głębszej kontroli. Więcej o filtrach w opiniach Google w artykule: https://www.pierwszynamapie.pl/dlaczego-opinie-google-zniknely-poradnik
      Ad. Pytanie 3
      W takiej sytuacji, jeśli wiemy, że recenzujący nie jest naszym klientem, sugerowałbym w pierwszej kolejności zgłosić opinię do Google poprzez panel Google Moja Firma (opisany powyżej w artykule). Dobrze jest podać jak najwięcej danych i faktów świadczących o zasadności naszego zgłoszenia. Dobrze jest również podać te informacje w języku angielskim (czasami zgłoszenia rozpatrywane są przez osoby angielskojęzyczne, które tłumaczą tekst z polskiego przy pomocy translatora Google, który może po drodze zgubić ważne informacje).

      Wyzwaniem, jakie widzę wśród firm lokalnych, jest nierównowaga pomiędzy reputacją w świecie rzeczywistym, a tym internetowym. Bardzo często firma posiada lojalnych klientów, którzy są zadowoleni z usług/produktów firmy, a którzy nie piszą o tym fakcie w Internecie. Nie dzielą się swoim poziomem zadowolenia. Wówczas, firma która posiada np. na swojej wizytówce Google czy fanpage’u na Facebook’u pojedynczą opinię, w momencie, gdy otrzyma negatywną recenzję (słusznie lub nie) w jednej chwili wpada w kłopoty, a jej reputacja on-line ulega poważnemu nadszarpnięciu. Aby ustrzec się przed takimi sytuacjami, należy zbudować reputację swojej firmy w Internecie. Na zasadzie lepiej zapobiegać, niż leczyć 🙂 Po każdym skończonym zleceniu można zaprosić klienta o podzielenie się opinią na temat naszej firmy (mailowo, telefonicznie lub osobiście). Można również poprosić o recenzję osoby, które skorzystały wcześniej z naszych usług. Kluczem jest prowadzenie takich działań na bieżąco. Nie tylko na wizytówce Google, ale również na naszym fanpage’u czy wizytówkach w katalogach internetowych (np. Panorama Firm, Zumi). Jeśli będziemy posiadać np. 20 solidnych, pełnych treści opinii pochodzących od realnych klientów, wtedy nawet 1 nieprawdziwa opinia od nieklienta nie zrujnuje naszej reputacji. Jedynie ją trochę zarysuje. Natomiast prawdziwa reputacja stworzy się w głowie czytającego poprzednie 20 recenzji, w których klienci podzieli się swoimi spostrzeżeniami 🙂

      Pozdrawiam,
      Seweryn

      • Ładnie Pan pisze. Proszę jeszcze napisać jak trafi Pan na klienta, który wymusza na Panu jakieś usługi wbrew Pana interesowi czy wewnętrznym regulaminom, grożąc jednoczenie złymi opiniami w Google w razie odmowy. Następnie organizuje kolegów, koleżanki aby zniszczyć image firmy w Internecie. Co Pan zaproponuje OKUP?
        To ładna mowa, ale w zderzeniu z rzeczywistością niewiele ma wspólnego.
        Google nie zapewnia nawet, że to będą faktyczni klienci, utrudnia, komplikuje usuwanie wizytówek biznesowych jakby to był już “chip” wszczepiony.

        • @Włodzimierz
          Dziękuję za komentarz. Miło mi, że mój styl przypadł Panu do gustu.

          W opisanej przez Pana (ekstremalnej) sytuacji obawiam się, że żaden serwis nie jest w stanie skutecznie interweniować. Jeśli ktoś prowadzi działania mające z premedytacją zdyskredytować firmę w internecie to pomóc może tylko policja i prawnik.

          Działania jakie może Pan natomiast podjąć w drugiej kolejności to zgłoszenie opinii do usunięcia (wskazówki powyżej w artykule) i udzielenie odpowiedzi na otrzymane recenzje, jako właściciel w panelu Google Moja Firma: https://www.pierwszynamapie.pl/3-powody-dlaczego-powinienes-odpowiadac-na-opinie-na-wizytowce-google
          Da to przynajmniej obraz czytelnikom całej sytuacji z drugiej strony.

          Proszę mieć na uwadze, że nie reprezentuję firmy Google. Dzielę się moją wiedzą na blogu pro bono z nadzieją, że będzie przydatna w prowadzeniu lokalnej firmy w internecie.

          Pozdrawiam,
          Seweryn

        • Witam, dokładnie tak jest. Przyjezdzają na wakacje wydaje im się ze wszystko mogą telewizor na ziemi noze połamane i oczywiscie nic sie nie stało. A jeszcze najlepiej to by wzieli całą noc wierze na taras i muzyki słuchali a inni wczasowicze z dziecmi niech sie najlepiej wyniosą. Takich wczasów pragną Ci co wystawiają negatywne komentarze. A zwróć uwage. Obraza majestatu. Zaraz wymyslą ze 1000 rzeczy nie jest na miejscu. Psują złosliwie Image firmy tak jak pan pisze. Google nie postępuje rozsądnie w stosunku do przedsiębiorców. Pewnie że moze cos sie nie zgadzac ale pytanie kto mówi prawde? Skąd google wie co nimi kieruje że sa niezadowoleni. Złość ze zwróciło się komuś uwage i ze zachowuje się nieodpowiednie czy rzeczywiscie jakis brak komfortu? A gooogle niereaguje wcale. Na nic cokolwiek by to nie było. Proszę negatywny komentarz dla googla niech sobie radzą tak jak my.

  2. Mi konkurencja wystawiła dwie negatywne opinie i nawet wiem która , napisałem to pod komentarzem i zgłosiłem chyba z trzy razy do google zgłaszałem i do tej pory nie usunęli i mi nic nie odpowiedzieli , mają mnie w dup.. i pewnie tak traktują każdego.

    • @Mateusz
      Sugeruję spróbować jeszcze raz do dwóch razy z argumentacją w języku angielskim w odstępach tygodniowych. Jeśli nadal nie będzie żadnej informacji zwrotnej, warto skontaktować się z pomocą Google Moja Firma (opcja telefoniczna).

      Pozdrawiam,
      Seweryn

  3. Obraz całości jest taki, że Google traktuje każdą osobę wpisującą negatywny komentarz jako wiarygodną, a osobę (firmę), której opinia dotyczy jako tą, która na tą negatywną opinię zasłużyła.
    Rzeczywistość bardzo często jest odmienna – nieuczciwa konkurencja itp.
    Jedna strona może wpisywać co chce, a drugiej pozostaje załatwiać sprawę przy pomocy kwiatków i czekoladek. – To nie jest równe traktowanie stron.

    • @Janek
      Dzięki za komentarz. Taką praktykę przyjmują wszystkie duże serwisy, które chcą być postrzegane jako wiarygodne i na których można pozostawić recenzję (oprócz Google, m.in. Facebook, Amazon, TripAdvisor, Zomato itd.). Nie do końca jest tak, że negatywne opinie zawsze zostają – jeśli naruszają regulamin zostają usunięte. Jeśli konto Google z którego została napisana opinia, uznane zostanie za spamera, również opinia trafia do kosza. Faktem natomiast jest, że Google (nadal) słabo radzi sobie ze spamem w Mapach.

      Jeśli chodzi o nierówne traktowanie stron – Google zawsze stawiało użytkowników na pierwszym miejscu, a firmy w drugiej kolejności. Taką mają politykę.

      My – właściciele biznesów – powinnyśmy natomiast skupiać się na budowaniu reputacji naszych firm na co dzień w oparciu o recenzje od prawdziwych klientów. Pozwoli to, z czasem, na stworzenie silnej marki, której pojedyncze (często oderwane od rzeczywistości) negatywne opinie nie zrobią krzywdy. Prawdziwa reputacja i obraz na temat firmy tworzy się bowiem w głowie użytkownika internetu – po przeczytaniu licznych recenzji zawierających doświadczenia poprzednich klientów.

      Pozdrawiam,
      Seweryn

    • wW ostatnim czasie wlasnie na własnej skorze odczuwam presje nowo powstałych firm ktore zajmuja sie poprawa wizerunku firmy i jesli odmówisz wspolpracy to tak uprzykrzaja człowiekowi zycie ze kasuja pozytywne opinie i dopisuja negatywne aby skorzystać z ich usług oczywiscie za duza kase. to jest okropne bo jesteśmy bezsilni na takie poczynania bo google nie reaguje na to. Raz dałam sie naciagnać takiej firmie zaplaciłam 299 zł za to ze mam wiytówkke google maps a jak pozniej sie okazało to jest ona bezplatna . Jak spojrzałam w internet ta firma ma spawe w sadzie za oszustwa tego typu. Znika jedna firma powstaje druga i robi to samo naciagajac naiwnych nieswiadomych ludzi na kase za cos co jest darmowe.
      Jak odmówiłam wspołpracy zaraz został usunieta opinia bardzo pozytywna ktora wyswietlała sie na 2 miejscu a podniesiono zła opinie która wyswiela sie własnie na 2 miejscu. jak temu przeciwdziałać ?

      • @wanda
        Dziękuję za podzielenie się swoimi doświadczeniami. Niestety takie nieuczciwe firmy funkcjonują i nie dotyczy to tylko Polski. Przed skorzystaniem z jakiejkolwiek oferty zawsze warto poczytać o firmie w Internecie – opinie, fora itd. Ten blog między innymi prowadzę właśnie z intencją edukowania polskich przedsiębiorców – tak by unikali ofert-pułapek.

        Jeśli chodzi o budowanie reputacji i pozyskiwanie opinii (w tym Google) to najprostszym i jednocześnie najtańszym sposobem jest robienie tego we własnym zakresie. Polecam artykuł https://www.pierwszynamapie.pl/negatywne-opinie-google/ Zebranie kilkudziesięciu pozytywnych opinii spowoduje, że zniknięcie jeden z nich nie będzie miało większego wpływu na całokształt reputacji firmy w Internecie. Dotyczy to również opinii negatywnych.

        Seweryn

    • Zgadzam się z pańska opinią , też mam takie odczucie że google traktuje nas i nasze firmy jako tych złych a wszystkie komenatarze od osób które dosłownie przed chwilą założyły konto w google za wiarygodne , myśle o usunięciu mojej firmy z google , chociaż mam 95% pozytywnych komentarzy od wiarygodnych klientów to trafiły mi się negatywne komentarze od posiadaczy sztucznych kont , pisałem do serwisu google , prosiłem o weryfikację osoby wystawijącej komentarz zero odzewu, prowadzę firmę od 20 lat rozwijam się i nie pozwolę na bezpodstawne wytawianie negatywnych opini . Panie Sewerynie P. proszę przeanalizować nasze spostrzeżenia a nie nas zbywać

      • @Filip
        Dziękuję za komentarz. Niesłuszne negatywne oraz spamerskie opinie są zawsze problemem – krzywdzą firmę i jest je trudno zweryfikować oraz usunąć. Jeśli uważa Pan, że opinie zostały bezpodstawnie wystawione na wizytówce Pana firmy, należy je zgłosić i dokładnie opisać przy kontakcie z Google. W drugiej kolejności odpisać w profesjonalny sposób, jako właściciel w panelu Google Moja Firma… i dalej pozyskiwać pozytywne opinie od klientów. To najlepsza rada, jaką mogę dać.

        Nie wypowiadam się za Google, ponieważ nie reprezentuję tej firmy. Tak samo jak Pan, prowadzę własną i borykam się z tymi samymi wyzwaniami. Przez ostatnie 18 miesięcy zamieściłem na tym blogu 55 artykułów z własnej inicjatywy – ich celem jest pomoc polskim przedsiębiorcą w rozwoju ich firm lokalnych w internecie. Na bieżąco analizuję poczynania Google w przestrzeni lokalnej i dzielę się radami – zbywanie kogokolwiek nie jest moją intencją.

        Pozdrawiam,
        Seweryn

  4. Witam, jestem Firmą która ma za sobą 26 lat pracy w usługach… i jeden komentarz od Klienta który zamieściła ocenę negatywną do tego stopnia ze odstrasza potencjalnych innych Klientów. Nie udało mu się Przekonac Klienta do wycofania lub zmiany opini ipolubownie. Chciałbym wiec usunąć swoją firme z Wyników wyszukiwania ( miejsca gogle)

    • @kaimierz
      Dziękuję za pozostawienie komentarza. Negatywne opinie są dużym problemem w momencie, gdy są jedynymi recenzjami na wizytówce lub gdy wszystkich opinii jest niewiele (2-3). Sugeruję, aby odpowiedzieć w pierwszym rzędzie na opinię w panelu Google Moja Firma, odnosząc się merytorycznie do kwestii poruszonych w treści recenzji. Link do artykułu nt. odpowiadania na opinie dostępny jest tutaj: 3 powody dlaczego powinieneś odpowiadać na opinie na wizytówce Google W drugiej kolejności warto systematycznie prosić klientów, po dostarczeniu usługi, o wystawienie recenzji. Pozwoli to Panu z czasem zbudować solidną reputację na wizytówce Google, a pojedyncze negatywne opinie przestaną być czynnikiem odstraszającym klientów.

      Seweryn

  5. Pozwolę sobie zauważyć, że te porady dotyczące “budowania solidnej reputacji” itp mogą się sprawdzić tylko w relacji usługodawca, sprzedawca, a ”normalny” klient. Google dając możliwość opiniowania firm w sposób (w praktyce) anonimowy nie wziął pod uwagę naszej narodowej mentalności – ważniejsza od własnej pomyślności jest możliwość dokopania temu, któremu się udało. -To taka polska wersja bajki o złotej rybce – mi nie musisz nic dawać, wystarczy, że zabierzesz sąsiadowi.
    A drugi aspekt tej sprawy, to taka dziwna sytuacja, że tydzień po zamieszczeniu na wizytówce negatywnej opinii, z której treści wynika, że zamieszczająca ją osoba nie ma pojęcia o działalności mojej firmy, otrzymuję telefony i SMS-y od osoby deklarującej gotowość usunięcia takich opinii (oczywiście odpłatnie). -Przypadek?
    To nie jest w porządku, że jedynym rozwiązaniem dla mnie jest prowadzenie polemiki osobą o niejasnych intencjach, z osobą nieuczciwą. Mówię oczywiście o autorach opinii zgodnych z zasadami Google, a ewidentnie nieobiektywnych. W rzeczywistości jest się całkowicie bezsilnym.
    Pozdrawiam, ponownie Janek.

    • Właśnie dlatego należy budować reputację on-line w oparciu o “normalnych” klientów – polemika z osobą o nieczystych zamiarach nie ma sensu w normalnym świecie, a w Internecie w szczególności. Osoba, która natomiast rzeczywiście skorzystała z produktu i/lub usługi, poproszona o recenzję, oceni owy produkt, usługę i z reguły obsługę.

      Negatywne opinie tak czy tak będą się pojawiać – można to zaobserwować m.in. na fanpage’ach firm na Facebooku, gdzie poziom anonimowości w teorii jest niższy, niż w przypadku kont Google. Mimo to, firmy zbierają oceny od “nieklientów”, którzy nigdy nic od firmy nie kupili. Na negatywną opinię Google można i wręcz należy odpowiedzieć – w sposób oficjalny i profesjonalny – na podstawie odpowiedzi przyszli klienci m.in. budują sobie wyobrażenie o poziomie obsługi w firmie. Dalej należy się skupić na budowaniu reputacji – polecam wpis Jak przestać się martwić negatywnymi opiniami Google i spokojnie prowadzić biznes? Poradnik

      Jeśli chodzi o “ofertę usunięcia opinii” to najprawdopodobniej osoba, którą ją składa sama ją napisała. Zgłosić sytuację do Google – https://www.pierwszynamapie.pl/jak-zadzwonic-do-google-kontakt-z-pomoca-moja-firma/, i potencjalnie na policję.

      Pozdrawiam,
      Seweryn

  6. Witam
    Czy i w jaki sposób właściciel negatywnej opinii może ją usunąć? Proszę o pilną odpowiedź.

  7. Witam mam podobny problem, Osoba ktorej jest przykro ze moja firma sie rozwija zamiescila na google obrazajaca mnie opinie ublizajac mi itd. mimo kontaktu z tym jakze prostackim czlowiekiem nie ma zadnej reakcji, smieje mi sie w sluchawke, czlowiek ten nigdy nie byl moim klientem ani w zaden sposob nie wspolpracowalismy. Tego typu podejscie google jest bardzo nie wpozadku do firm reklamujacych sie w ten sposob bo pierwsza lepsza osoba moze napisac jakie kolwiek bzdury bez mozliwosci weryfikacji

  8. Witam Seweryn,
    jakiś tydzień temu dostałam na google negatywną opinię od pracownika, który wypisuje o mnie nieprawdziwe rzeczy. Postanowił się zemścić, nie będę się tu rozpisywać, bo to w tym momencie nieistotne. W każdym razie zgłosiłam jego recenzję przez flagę, ale tam nie ma możliwości jakiegokolwiek wyjaśnienia pisemnego dla google. Czy jest możliwość, żeby sprawdzić, jaki jest status zgłoszenia? Nie dostałam ani maila, ani żadnej informacji na ten temat. Pracownik ten na google ze swojego konta wystawił 6 ocen na 1, w tym jeszcze jednego byłego pracodawcę oczernił. Żadnych innych ocen. Pisze w recenzji bezpośrednio o mnie jako właścicielce, wprawdzie nie podaje moich danych, ale każdy w okolicy mnie zna i wie, że to o mnie. Po prostu nie mogę uwierzyć, że google na coś takiego pozwala i nie uważa tego za post do usunięcia. A może orientujesz się, jaki jest czas reakcji google?

  9. Witam , otrzymałem 1 gwiazdkę bez pisemnego uzasadnienia od osoby która nie była w moim obiekcie, osoba ta wystawiła w przeciągu miesiąca kilkadziesiąt takich ocen ( niektóre z niegrzecznym komentarzem) Niemożliwe jest odwiedzenie trzydziestu obiektów turystycznych (hotele, motele , pokoje ,pensjonaty, agroturystyka) w przeciągu tygodnia i wystawienie oceny. Dodam że obiekty te są położone na terenie całej Polski. Czy Google jest w stanie wyeliminować osobę która hurtowo wystawia takie oceny.

  10. Witam,
    Co w przypadku gdy osoba która zrobiła negatywny wpis nigdy nie była w naszej firmie(mamy w systemie każde zapytanie) i dodatkowo dziwna sytuacja bo 15 minut po negatywnym wpisie dzwoni jakaś dziwna firma i oferuje odpłatną usługę usunięcia tego negatywnego komentarza?
    Niestety Google nie odpowiada na wysłane powiadomienia i do tego nie ma opcji żeby wpisać opis sytuacji.

    Pozdrawiam

    • @Michał Pawłowski
      Można zgłosić taką opinię do Google, choć od razu powiem, że małe są szanse, że zostanie usunięta. Spróbować nigdy nie zaszkodzi. Sugeruję w pierwszej kolejności odpisać na opinię w panelu Google Moja Firma – da to obraz zaistniałej sytuacji również “od drugiej strony”.

      Jeśli zgłosił się ktoś z ofertą usunięcia tej opinii to najprawdopodobniej on sam ją napisał. Niestety w Polsce, jak i w innych krajach, działają firmy (chociaż trudno ich tak nazwać), które trudnią się takimi procederami.

      Opinię oraz recenzenta sugeruję zgłosić do Google. Warto też wdrożyć strategie z tego artykułu: https://www.pierwszynamapie.pl/negatywne-opinie-google

      Pozdrawiam
      Seweryn

  11. Z pełnym współczuciem czytam opisane sytuacje wystawiania negatywnych opinii. Mnie też to dotknęło – branża noclegowa. Jak tak może być, że ktoś bezkarnie, na złość, nie będąc klientem firmy wystawia negatywne opinie psując reputację. Widać, że Google nie reaguje, że klient ważniejszy niż firma. Od 10 lat prowadzę pensjonat – z miłości. Bardzo lubię kontakt z ludźmi. A od ponad roku obserwuję jakąś totalną “opinio manię” Mało tego, w rozmowach z Gośćmi zaczyna mnie prześladować myśl : czy aby jestem dostatecznie miła, uprzejma i profesjonalna…. Czarno to widzę

    • @Alicja
      Prawda. Problem istnieje. W niektórych branża bardzo wyraźnie. Google zachęca użytkowników, którzy odwiedzili dane miejsce, automatycznymi powiadomieniami z aplikacji Map Google na urządzeniu mobilnym, aby wystawili recenzję oraz dodali wykonane wcześniej fotografie do wizytówki Google. Dodatkowo, funkcjonuje program lokalnych przewodników Google, który na różne sposoby zachęca użytkowników do tworzenia nowej treści (zdjęcia, filmy, opinie). Prowadzi to czasami do sytuacji, gdzie osoba dodaje opinie o firmach (których w ogóle nie odwiedziła) w Mapach Google, tylko po to, aby otrzymać kilka punktów w ramach w/w programu.

      Booking.com, jeśli dobrze pamiętam, rozwiązał kwestię opinii w prosty sposób – recenzję może wystawić tylko klient, który kupił nocleg.

      Polecam tę lekturę na temat negatywnych recenzji w Google.

      Seweryn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *