Google wkrótce wyłączy czat na wizytówce Twojej firmy w Mapach Google

Wyłączenie czatu Google na wizytówkach firm

Google zapowiedział wyłączenie funkcji czatu na wizytówkach firm w Google Maps. Kiedy nastąpi ta zmiana oraz jak pobrać wiadomości dotychczas nadesłane przez klientów? O tym w dzisiejszym wpisie.

W 2018 roku pisałem o nowej funkcji czatu, jaką Google wprowadził do firmowym profili w Mapach Google. Czat na wizytówce Google – nowa funkcja! Przykłady i konfiguracja – Blog Pierwszy na Mapie Możliwość odbierania wiadomości z czatu znajdującego się na wizytówce nie była automatyczna i wymagała ręcznego uruchomienia przez administratora wizytówki Google. W niedawno rozesłanej przez Google wiadomości e-mail do osób prowadzących swoje firmowe wizytówki, czytamy że czat zostanie całkowicie wyłączony. Nie będzie można odbierać, wysyłać ani sprawdzać historii wiadomości zgromadzonych na firmowych profilach.

Kiedy nastąpi wyłączenie czatu na wizytówkach Google?

Google podzielił wycofanie komunikacji w formie czatu z wizytówek na dwa etapy:

  • od 15 lipca 2024 klienci nie będą mieli możliwości rozpoczynania nowych rozmów poprzez czat na wizytówkach Google. Osoby, które rozpoczęły rozmowy poprzez czat zostaną poinformowane o wyłączeniu tej formy komunikacji,
  • 31 lipca 2024 Google całkowicie wyłączy czat.

Jak pobrać historię wiadomości?

Jeśli chcesz pobrać historię konwersacji z klientami, możesz skorzystać z funkcji Google Takeout na stronie https://takeout.google.com/ Czat znajdziesz w pozycji “Wiadomości do firmy”:

Dlaczego Google wycofał czat z wizytówek?

Przyczyną najpewniej jest niski poziom użycia tej funkcji. Pomimo upływu kilku lat od startu wiadomości na firmowych wizytówkach, wiele osób nadal nie miało świadomości ich istnienia. 

Z drugiej strony znam wiele firm których klienci aktywnie korzystali z tej formy komunikacji. Przycisk czatu na wizytówce Google (jeśli został włączony) był szybkim sposobem na zapytanie do firmy dotyczące np. dostępnych terminów lub cen. Przypominał czat dołączony do strony internetowej – z tą różnicą, że był dostępny już z poziomu wyszukiwarki. 

Jak ułatwić klientom kontakt z Twoją firmą bez czatu od Google?

Podstawy to oczywiście prawidłowy numer telefonu dodany do wizytówki Google oraz link do strony internetowej. Jeśli Twoi klienci preferują kontakt poprzez czat, udostępnij taką formą na swojej stronie internetowej. Dodatkowo, możesz opublikować wpis na wizytówce Google informujący o czacie na stronie www lub nawet podłączyć bezpośredni adres url do wpisu. 

Czy korzystałeś/aś kiedyś z czatu na wizytówkach Google innych firm? 🙂

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodawanie nowego użytkownika do wizytówki firmy w Google

Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google? – Poradnik

[Aktualizacja artykułu z 2016 roku] Z tego poradnika dowiesz się, jak w ciągu 1 minuty …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *