3 Powody dlaczego Twojej Firmy nie widać w Mapach Google. Gotowe rozwiązania

Wizytówka Google Moja Firma - wyświetlanie - grafika

Średnio co kilka dni otrzymuję jedno i to samo pytanie. Ba, nawet codziennie ktoś o to pyta – dlaczego mojej firmy nie widać w Mapach Google, pomimo, że kiedyś tam była? Powodów i przyczyn jest kilka. Niektóre związane są z samym ekosystemem Map Google. Inne, dotyczą sposobu w jaki odbywa się poszukiwanie firmy w Mapach Google. Poniżej opisuję najczęstsze scenariusze braku firmy w googlowych Mapach. Naturalnie, jak zawsze, podaję gotowe rozwiązania. Gotowy? Zaczynamy!

 

3 Powody dla których firmy nie widać w Mapach Google + rozwiązania

 

#1 Brak wizytówki

Wizytówka Google Moja Firma - grafika

Brak lokalizacji, inaczej wizytówki, w Mapach Google to najbardziej prozaiczny powód. Wizytówkę należy zarejestrować w panelu Google Moja Firma, a następnie ją zweryfikować. Tylko zweryfikowane lokalizacje są wiarygodne dla algorytmów Google.

Jeśli jesteś przekonany, że wcześniej widziałeś swoją firmę w Mapach Google, a teraz jej nie ma, to istnieje ryzyko, że została usunięta. Mogła być niezweryfikowaną lokalizacją, a takie łatwiej zgłosić do usunięcia.

Rozwiązanie

Załóż wizytówkę swojej firmy w Mapach Google. Bardzo ważne – zweryfikuj tę wizytówkę. Uzupełnij do poziomu 100%. Dodawaj regularnie zdjęcia. Poproś Klientów o wystawienie opinii.

 

#2 Fraza, którą wpisałeś w wyszukiwarkę

Jest ogromna różnica, czy szukasz swojej firmy w Mapach Google po nazwie Twojej działalności, czy po konkurencyjnej frazie kluczowej.

Szukanie wizytówki po nazwie firmy

Dla przykładu. Wpisujesz w wyszukiwarce Google, jak i Mapach Google nazwę Twojej Firmy. Np: Hotel dla psów Eszi

W wyszukiwarce Google, po prawej stronie ekranu (na komputerze), pojawi się tzw. graf wiedzy Twojej firmy. Znajdują się w nim informacje z wizytówki Google.

Wizytówka firmy w wyszukiwarce Google - przykład

 

Analogicznie, wpisujesz tę samą nazwę biznesu w Mapach Google:

Wizytówka firmy w Mapach Google

 

Szukanie wizytówki po konkurencyjnej frazie

Wiele osób szuka swojej firmy w Mapach Google w ten właśnie sposób. Mianowicie wpisuje frazę kluczową wraz z miejscowością, a następnie szuka swojej firmy na wysokich pozycjach w rankingu Map Google.

Przykład

Wpisana fraza w Mapach Google: szklarz Warszawa

Uzyskane wyniki to kilkadziesiąt, a czasami kilkaset firm na liście:

Fraza lokalna w Mapach Google - przykład

 

Fraza po wpisaniu w wyszukiwarkę Google daje 3 najwyższe wyniki z rankingu z Map Google:

Fraza lokalna w wyszukiwarce Google - przykład

Jeśli nie prowadzisz na co dzień aktywnych działań wzmacniających pozycję Twojej strony internetowej oraz wizytówki Google, nie oczekuj że będziesz wysoko w rankingu. Na to trzeba zapracować. Twoja konkurencja również nie śpi. Podejmuje różne aktywności by być wyżej. To może spowodować, że miejsce Twoje wizytówki w rankingu będzie jeszcze niżej na konkurencyjne frazy.

Rozwiązanie

Jeśli szukasz Twojej firmy po jej nazwie, a nadal jej nie widać to może oznaczać, że:

a) nie ma wizytówki zarejestrowanej w Mapach Google (punkt pierwszy),

b) Twoja wizytówka posiada duplikat – Google nie wie, która wizytówka jest właściwą i nie wyświetla żadnej. Skontaktuj się z Google i usuń duplikat.

Jeśli szukasz natomiast Twojej firmy po frazie konkurencyjnej, to nie ma prostej recepty, aby szybko pojawić się na wysokich pozycjach. Czasami jest to w ogóle nie możliwe. Temat pozycjonowania firmy w Mapach Google jest złożony. W bardzo dużym skrócie, musisz zadbać o:

  • Optymalizację strony internetowej,
  • Optymalizację wizytówki Google,
  • Katalogi internetowe firm,
  • Opinie w Internecie

Wskazówki od samego Google, jak pojawić się wyżej: https://support.google.com/business/answer/7091?hl=pl

 

#3 Przeczesywanie Map Google

Bardzo specyficzny sposób poszukiwania firmy. Z reguły praktykowany tylko przez samych właścicieli firm i ich pracowników marketingu. Chodzi o sytuację, gdy osoba w pierwszej kolejności wchodzi w Mapy Google https://mapy.google.pl, a następnie przybliżając widok, szuka ikonki reprezentującej jego firmę w konkretnej lokalizacji. Nie wpisuje żadnego zapytania. Po prostu przesuwa i przybliża Mapę.

Ikona firmy w Mapach Google - Firmy nie widać w Mapach Google

W zależności od stopnia przybliżenia, jego firma może się pojawiać i znikać. Im bardziej oddalona mapa, tym więcej ikonek firm jest ukryte. Z prostego powodu. Jeśli wszystkie miałby się wyświetlić, Mapy Google przestałyby być czytelne. Istnieje również możliwość, że ikonka firmy w ogóle się nie pojawi, nawet przy maksymalnym przybliżeniu.

Istnieje bardzo wiele czynników, wpływających na wyświetlenie się ikonki Twojej firmy w Mapach Google przy założeniu, że nic nie wpisałeś w wyszukiwarkę. Najważniejsze z nich to:

  • Jakość i staż Twojej wizytówki Google,
  • Jakość i staż Twojej strony internetowej,
  • To czy jesteś zalogowany na konto Google,
  • Twoja lokalizacja,
  • Historia wyszukiwań w Google.

 

Rozwiązanie

Jako że taki sposób wyszukiwania firmy w Mapach Google (poprzez skanowanie) nie jest praktykowany przez typowego użytkownika, sugeruję w ogóle zignorować temat.

Standardowo, gdy ktoś czegoś szuka w Mapach Google, wpisuje albo frazę konkurencyjną albo nazwę firmy. No właśnie – wpisuje coś w wyszukiwarkę. Ponieważ zależy mu na czasie. Jak nam wszystkim z resztą :). Przeciętny użytkownik nie ma kilku, kilkunastu minut, aby poprzez przybliżanie i oddalanie Map, kliknąć w pojawiające się ikonki i sprawdzać co to za firmy. Zamiast tego wpisuje “pizza bemowo”, “mechanik sieradz” itd.

 

Podsumowanie

Powyższe powody niepojawiania się Twojej wizytówki w Google są tymi najczęściej występującymi. Ważne, aby zadbać nie tylko o pełne uzupełnienie wszystkich informacji w panelu Google Moja Firma wizytówki, ale również o prawidłową optymalizację Twojej strony internetowej. Kluczowe jest również posiadanie jednej oficjalnej wizytówki dla konkretnej lokalizacji. Każdy duplikat to potencjalny problem z wyświetlaniem się wizytówki.

Link do strony pomocy Google – Nie mogę znaleźć mojej firmy w Google

Masz pytanie? Napisz proszę w komentarzu.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Grafika

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodawanie nowego użytkownika do wizytówki firmy w Google

Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google? – Poradnik

[Aktualizacja artykułu z 2016 roku] Z tego poradnika dowiesz się, jak w ciągu 1 minuty …

34 komentarze

  1. Super wpis. Jakiś czas temu założyłam swoją pierwszą firmę. Chciałbym ją trochę wypromować, zwłaszcza wśród lokalnych odbiorców. Niestety nie było widać mojego punktu w mapach. Teraz już wiem, jak to naprawić. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam 🙂

  2. Witam, mam taki problem, moja firma widnieje pod hasłem NAPEŁNIANIE BALONÓW HELEM WARSZAWA ale mi bardziej zależy aby była pod hasłem BALONY Z HELEM WARSZAWA, jak to zrobić? Próbuję od 3 miesięcy i nic 🙁

    • @Wojtek
      Dziękuję za pytanie. Nie da się w kilu zdaniach odpowiedzieć na to pytanie – temat pozycjonowania jest szeroki i czasami specyficzny dla danej branży. W dużym uproszczeniu i skrócie, na pozycjonowanie lokalne mają wpływ:

      • Strona internetowa (budowa i optymalizacja),
      • wizytówka Google (zgodność z wytycznymi Google, uzupełnienie, optymalizacja),
      • spójność w katalogach internetowych,
      • reputacja (opinie) o firmie w internecie.
  3. Witam, moja firma pojawia się w wynikach na mapach ale w okienku po prawej brakuje danych teleadresowych, mimo że dodałem je w panelu i zweryfikowałem firmę kodem. Co robić? Proszę o pomoc.

    • @robb
      Dziękuję za pytanie. Jeden z możliwych scenariuszy – istnieje druga wizytówka (duplikat), która wyświetla się w wynikach, zamiast tej zweryfikowanej. Proszę o kontakt mailowy z nazwą firmy, sprawdzę temat.

      Pozdrawiam,
      Seweryn

  4. Nie zgodzę się z punktem 3. Ja jak szukam domu wczasowego nad morzem to szukam poprzez przybliżenie mapy i skanowanie wyskakujących nazw. Dzięki temu znajduję miejsce pobytu tam gdzie chcę, a nie np. 2km od plaży.
    Byłbym bardzo rad gdyby moja ikonka też pojawiała się po zbliżeniu, a nie wcale – tylko dlatego że ma niską popularność.

    • @Nikt
      W Mapach Google, od pewnego czasu, lista firm w wynikach wyszukiwania zmienia się dynamicznie wraz z przesunięciem Mapy lub jej przybliżeniem. Naturalnie, każdy ma swoje preferencje do sposobu wyszukiwania. Większość użytkowników wykorzystuje tradycyjną metodę – czyli sprawdza wizytówki na liście, ponieważ może od razu rzucić okiem na rating na wizytówkach, zdjęcia oraz adresy.

      S.

  5. Dzień dobry,

    mam pytanie odnośnie lokalizacji firmy na Mapach Google. Firma wyświetla się w GPS na telefonach natomiast “gubi się”w GPS w samochodach. Czym może to być spowodowane?

    • @Joanna
      Dzień dobry,
      czy chodzi o aplikację Map Google w systemie multimedialnym samochodu? Jeśli tak, to system lokalizacji powinien działać identycznie, jak na telefonie. Proszę o opisać sytuację w której pojawia się problem.

      S.

  6. 1. Umieściłem na swojej stronie kilkadziesiąt haseł, które potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarce. Czy to pomaga w pozycjonowaniu? Te hasła są pod zdjęciami na 1 stronie ale czcionka jest taka sama jak tło aby nie tworzyć galimatiasu :/ http://www.hdkam.pl

    2. Nazwa firmy i mail jest inny niż strony internetowej (adres strony bardziej chwytliwy). Czy maila też zmienić na @hdkam.pl bo może to pomóc w pozycjonowaniu?

    • @MultiTech
      Dziękuję za pytania.
      Ad. 1. Nie, to nie pomaga w pozycjonowaniu. Wręcz przeciwnie, takie praktyki są zakazane przez Google i niezgodne z jego wytycznymi. Strona może uzyskać przez to karę od Google za takie zabiegi, co będzie objawiać się bardzo niskimi pozycjami w wynikach wyszukiwania lub całkowitym wykluczeniem z indeksu Google.

      Ad. 2. Nazwa firmy powinna być identyczna na wizytówce, jak i na stronie internetowej (i tak naprawdę w każdym innym miejscu w internecie również). Adres mailowy nie jest widoczny na wizytówce Google, choć lepiej jeśli jest w domenie firmy, a nie na Gmailu – jest wówczas bardziej wiarygodny.

      Seweryn

  7. Dzięki za wpis. Otwiera oczy i porządkuje moją wiedzę. Pozycjonowanie w trakcie.

  8. RehaSENS Agata Czaja

    Witam,
    co ma Pan na myślli pisząc o optymalizacji strony internetowej? A czy jeśli mam ją tylko na Facebooku to się liczy?

    Pozdrawiam

    • @RehaSENS
      Chodzi m.in. o dane teleadresowe firmy, treść na stronie, optymalizację grafik, nagłówków i tytułów stron. Sama strona na Facebooku może być niewystarczająca, by przebić się z wizytówką w Mapach Google, gdy konkurencja jest liczna i mocna.

      Pozdrawiam
      S.

  9. Dziękuję za przydatne informacje. Biorę się do pracy 🙂

  10. Po jakim czasie od weryfikacji wizytówka pojawia się w wynikach? Akurat miałam to szczęście, że weryfikację miałam poprzez SMS, o ile to ma znaczenie.

  11. Panie Sewerynie po pierwsze – dziękuję za artykuł. Po drugie chciałbym opisać mój problem z którym już nie wiem zupełnie jak sobie poradzić. Posiadam wizytówkę firmy w google z uzupełnionymi wszystkimi danymi, do tego dużo zdjęć lokalu i produktów, które cieszą się wysoką ilością wyświetleń (google informuje mnie, że moje zdjęcia firmowe są oglądane częściej niż u podobnych firm z mojej branży, a trend taki utrzymuje się od miesięcy), posiadam też blisko 50 samych pozytywnych opinii od klientów (ocena 4,9), regularnie dodaje jakieś wydarzenia/promocje do wizytówki. Mimo tego ciągle google ściąga mnie w rankingu na czwartą pozycję poza główną trójkę wizytówek – dzieje się to w sytuacji gdy druga i trzecia firma w rankingu posiadają niższą ocenę i mniej komentarzy ode mnie, nie mają też rozbudowanych opisów ani dobrych jakościowo zdjęć albo małą ich ilość, trzecia w rankingu nie ma ich nawet w ogóle. Co może być przyczyną takiej sytuacji? Za co algorytm google mnie ustawicznie karze? Powodem jest brak numeru stacjonarnego, a tylko komórkowy w danych teleadresowych? Czy może fakt, że przeniosłem dwa lata temu firmę w inne miejsce i kilka baz/katalogów firm posiada poprzedni adres? (namierzyłem raptem ze 3-4 takie przypadki, które ostatnio zgłosiłem do aktualizacji, reszta posiada aktualne dane). Dosłownie ręcę opadają – nie wiem już co jest przyczyną tego, że nie jestem w stanie być w pierwszej trójce w rankingu, a google ciągle sytuuje mnie poza. Pozdrawiam serdecznie

    • @Marek
      Powodem może być strona internetowa (jej optymalizacja, ilość treści i pozycja w wynikach organicznych), adres firmy poza granicami miasta, spamowanie wizytówek przez konkurencję i jeszcze kilka innych czynników. Każdy przypadek jest inny. Zacząłbym jednak w pierwszej kolejności od strony www.

      S.

  12. Mam pytanie. Wpisując po konkurencyjnej frazie kluczowej moja firma w ogóle się nie pokazuje, nawet na szarym końcu listy. Nie mówie już o jej wypozycjonowaniu wyżej, ale o samym fakcie istnienia. Jak to zmienić?

  13. Salon Optyczny Michał Antoszewski

    Witam, zwracam się z prośba o pomoc. Posiadam dwa salony optyczne w jednym mieście. Po wpisaniu w wyszukiwarkę pełnej nazwy pojawia się tylko jeden salon. W momencie gdy dodam ulice to dopiero drugi. Dlaczego tak się dzieje ? Chciałbym aby po wpisaniu pełnej nazwy Salon Optyczny Michał Antoszewski pojawiały się po prawej stronie dwa salony. Co musze zrobic aby tak się stało ?
    Pozdrawiam
    Michał

  14. Dzień dobry,
    czy ma Pan pomysł dlaczego w jednym telefonie w aplikacji Google Maps po przybliżeniu w dane miejsce firmy – nazwa firmy się pokazuje, natomiast na innych urządzeniach już ta firma się nie pokazuje? Mam na myśli tutaj sytuację gdy przybliżamy w miejsce gdzie się znajduje firma bez wpisywania żadnych fraz. Nie ma możliwości żeby została “przygaszona” przez inne firmy bo w okolicy dosłownie nic nie ma… Z góry dziękuję za odpowiedź!

    • @Natalia
      Dzień dobry,
      prawdopodobnie jest to spowodowane poprzednimi wyszukiwaniami na jednym z telefonów (historią wyszukiwania, którą Google zapamiętuje i na jej podstawie następnie personalizuje wyniki). W ramach eksperymentu można wykonać takie przybliżenie mapy na dwóch telefonach, ułożonych jeden obok drugiego, na których nigdy ta firma nie była wyszukiwana, ani której wizytówka nie była w żaden sposób wyświetlana. Alternatywnie można skorzystać z narzędzia do symulowania wyszukiwań: http://www.isearchfrom.com

      Należy też pamiętać, że Google bierze wiele czynników podczas wyszukiwania (jak np. aktualna lokalizacja szukającego), które mogą reprezentować różne wyniki na różnych urządzeniach i miejsach.

      S.

      • Najśmieszniejsze jest to, że tak na prawdę nie ma żadnych innych obiektów w okolicy. Druga sprawa, w telefonie który ma dostęp administratora do firmy – gdy wejdzie się w mapę, również nie widać firmy. Tak samo przez telefon którym były dodawane zdjęcia (jako klient). Sprawdzaliśmy też to z telefonu osoby, która nigdy tej firmy nie wyszukiwała – też nic.
        Nie mamy pomysłu co więcej zrobić… Lub co robimy nie tak.

  15. Witam, jak zrobić, aby na mapie google na jednym budynku pojawiły się dwie pineski firm (dwie różne nazwy) działające pod jednym adresem. Jedna np. to serwis GSM a druga Dentysta. Na ten moment pojawią się tylko jedna firma. ?

  16. Dzień dobry, mam problem z weryfikacją wizytówki. Mam działalność jednosobową polegajacą na usługach. Usługi prowadzę w wynajmowanych gabinetach, w dwóch lokalizacjach. W żadnym z tych miejsc weryfikacja nie przebiega pomyślnie. Filmik nakręcony przeze mnie do weryfikacji zawiera okolicę, dane adresowe, moment wejscia do klatki (kod do domofonu – słychać dzwiek wklikiwania kodu i pokazuję otwieranie drzwi), otwieranie kluczem gabinetu i nazwę pod którą właściciel gabinetów prowadzi ich wynajem. Następnie wchodzę do gabinetu i film zawiera miejsce z kasą fiskalną, terminalem i stolik z tabletem, który włączam. Jaki może byc powoód notorycznego odrzucania mi tej weryfikacji? Czy jest mozliwość by pod swoją firmą, ktorej nazwa to moje imię i nazwisko i nazwa zawodu, miała wizytywkę w google na tych dwóch adresach gdzie przyjmuję w gabinetach? Będę wdzęczna za poradę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *