Czasy swojej świetności Google+ ma już dawno za sobą. Ciągle jeszcze jest jednak wiele firm, które taki profil posiadają lub chcą go mieć. Jeśli jesteś jedną z nich i zastanawiasz się, czy warto nadal prowadzić profil Google+ w lokalnej firmie – to ten artykuł jest dla Ciebie.
Google+ wszędzie i dla wszystkich
Pod koniec 2015 roku nastąpił rozwód. Profile Google+ zostały oficjalnie odłączone od wizytówek firm w Mapach Google. Odłączone – czyli? Oznacza to, że od tamtej pory nie możesz przejść z wizytówki firmy w Mapach (lub wyszukiwarce) na profil G+. W drugą stronę działa to tak samo. Niestety. Ze strony G+ nie wejdziesz na wizytówkę.
Poniżej zrzut ekranowy starej Mapy Google. Widać link do strony Google+ firmy. Element, który całkowicie wyparował z obecnej wersji Map Google.
Zanim jednak Google oddzielił grubą kreską wizytówki i strony Google+, wyglądało to diametralnie inaczej. Google+ było wszędzie! Dosłownie. Polityka Google’a na tamte czasy brzmiała mniej więcej tak: integrujemy Google+ z wszystkimi naszymi usługami i zmuszamy użytkowników do posiadania G+.
Jak to zmuszamy? – zapytasz. Już odpowiadam. Jeśli chciałeś dodać opinię firmie w Mapach Google, musiałeś posiadać G+. Jeśli chciałeś skomentować film na YouTube, musiałeś posiadać G+. Jeśli Twoim marzeniem było prowadzenie wizytówki swojej firmy w Google, już wiesz co było do tego niezbędne 🙂
Swoją drogą cieszę się, że czasy (ok. 2013, 2014 roku) mamy już za sobą. Próba zmiany czegokolwiek w panelu sterującym wizytówką sprowadzała się do wykonania dzikich sekwencji, które pamiętały tylko osoby zajmujące się tym na co dzień. I to nie zawsze! Nie mówiąc już o samych właścicielach lokalnych biznesów dla których była to magia. Czarna.
Google+ a SEO
Google+ nie wpływa w bezpośredni sposób na SEO, co nie oznacza jednak, że nie ma swojej wartości. Każdy z sensem utworzony link na G+ prowadzący do strony www wzmacnia jej autorytet i wiarygodność w oczach Google. Istotność takiego linku jest mniejsza, niż np. linku ze strony internetowej Twojego partnera biznesowego. Co nie zmienia faktu, że Google w procesie pozycjonowania patrzy również na dywersyfikację linków oraz sygnały z profili społecznościowych. Takich jak Google+ właśnie.
Google+ a społeczność
Liczba użytkowników na Google+ w porównaniu z Facebookiem ma się nijak. Facebook na tym polu (społecznościowym) miażdży Google’a. Sromotnie. Jest jeszcze wielu zwolenników Google+, ale bądźmy szczerzy – są oni w ogromnej mniejszości. Kiedy ostatnio zgłosił się do Ciebie klient i powiedział, że dowiedział się o Twojej firmie z G+? No właśnie.
Czy warto jeszcze prowadzić profil Google+ w firmie lokalnej?
Tak, jeśli:
- do tej pory go prowadziłeś,
- posiadasz społeczność obserwującą Twój profil,
- zamieszczasz wpisy na innych portalach społecznościowych (Facebook, Linkedin),
- zależy Ci na spójnym wizerunku marki,
- zależy Ci na linkach Google prowadzących do Twojej witryny,
Nie, jeśli:
- nie masz na to czasu (ta zasada dotyczy wszystkich mediów społecznościowych),
- nie prowadzisz aktywnie innych profili społecznościowych
Rozważ powyższe scenariusze. I sam zdecyduj, czy chcesz rozwijać Twój profil firmowy Google+.