Trzy cechy pozytywnych opinii Google, które zapewnią Ci klientów. Poradnik

Trzy cechy pozytywnych opinii Google

W tym tygodniu minęły 2 lata odkąd prowadzę tego bloga. Jednym z najbardziej poczytnych artykułów jest wpis Jak usunąć opinie Google z wizytówki – poradnik. Dzisiaj w drugą stronę – wskazówki na temat pozytywnych opinii Google, które powinny zostać na wizytówce Twojej firmy do końca świata i jeden dzień dłużej. Sprawdź 3 cechy recenzji Google, które zapewnią Ci wiarygodność. Oraz nowych klientów.

 

Historia opisana

Liczby mówią, historie sprzedają – słyszałeś to powiedzenie? Ludzie lubią słuchać dobrych opowiadań. W szczególności w Polsce, gdzie azymut w większości mediów jest ustawiony na informacje negatywne. Pozytywna opinia Google zawierająca sytuację opowiedzianą przez realnego klienta jest dobra z kilku powodów. Przede wszystkim czytasz ją i wiesz, że jest prawdziwa. Skąd to wiesz? Po prostu to czujesz. Klient opisuje to, czego doświadczył. Zwraca uwagę na szczegóły. Porusza kwestie, które były dla niego istotne. I tylko dla niego. Nie używa ogólnych,nic nie mówiących zdań typu “Bardzo dobra firma. Bardzo dobra jakość”. Ten klient pisze konkretnie. O miejscu. O czasie. O okolicznościach.

 

 

Podam Ci przykład takiej historii. Kilka lat temu w jednym ze swoich podcastów Andrzej Burzyński opowiedział o pewnym zdarzeniu. Pamiętam o nim do dziś. Jechał na spotkanie. Była późna jesień. Temperatura niska, a sama aura na zewnątrz mało zachęcająca do wychodzenia z domu. Podróżował przez niewielkie miejscowości. Zatrzymał się na stacji benzynowej, by napić się gorącej herbaty. Nie była to jednak stacja jednej z tych ogólnopolskich, znanych sieci. Wręcz przeciwnie – niewielka, prywatna i sprzedająca głównie paliwo. Gdy bohater opowieści poprosił o herbatę, kasjerka odpowiedziała mu, że nie sprzedają – mają tylko benzynę. Klient zapłacił za zalane litry i zmierzał do wyjścia. Wtedy kobieta zawołała – Wie Pan co, zrobię jednak Panu tej herbaty! Zaskoczony kierowca odparł – Ale jak to, przecież przed chwilą powiedziała Pani, że nie sprzedajecie niczego ciepłego do picia? – No tak, ale ja mam tutaj na zapleczu swoją prywatną herbatę. Po chwili klient trzymał w ręku filiżankę z gorącą herbatą.

Robi wrażenie na Tobie taka historia? Na mnie tak. Czy zapada w pamięć? Oczywiście. Czy mogłem nieco (nieumyślnie) zmienić drobne elementy opowiadania? Oczywiście 🙂 Główny przekaz pozostaje jednak taki, jak w oryginale.

Siła opowiadań – jak powyżej – jest ogromna. Wykorzystaj ją, prosząc Twoich klientów, aby odpowiedzieli w recenzji Google na następujące pytania:

  • jak wyglądała współpraca z Tobą?
  • co się zmieniło po nawiązaniu współpracy z Twoją firmą?
  • co pozytywnego ich zaskoczyło?
  • komu poleciliby Ciebie i Twoją firmę?

 

Podpis

Jako osoba czytająca recenzję na temat firmy w internecie, chcesz wiedzieć, kto jest jej autorem. Buduje to wiarygodność samej opinii oraz zaufanie do firmy. Poproś Twoich klientów, aby podpisali się pod treścią opinii. Jeśli recenzję wystawia Ci inna firma, poproś aby osoba opiniująca zawarła:

  • imię i nazwisko,
  • dział,
  • nazwę firmy.

Przykładowy podpis z wykorzystaniem powyższych elementów:

Jan Kowalski
Dział marketingu
ABC Sp. z o.o.

 

Jeśli dostarczasz usługi i produkty dla klientów indywidualnych z całej Polski (lub świata), warto aby nazwa miejscowości również była zawarta w podpisie. Np.

Jan Kowalski
Melbourne, Australia

Na koniec, jeśli o podpisy idzie, ważna jest również nazwa konta Google z którego wystawiana jest opinia. Bardziej wiarygodna jest ta, która zawiera imię i nazwisko osoby lub nazwę firmy. Mniej zaufania masz do recenzji wystawionej z konta o tytule xyz. Poniżej przykład (mojego) konta Google zawierającego imię i nazwisko:

 

Lokalny przewodnik Google
Lokalni przewodnicy Google otrzymują dodatkowe oznaczenie przy recenzjach firm o obiektów w Google.

 

Zdjęcie

Chodzi o fotografię zamieszczoną pod treścią opinii Google. O, tak jak tutaj:

 

Referencje na wizytówce firmy w Mapach Google
Recenzja Google z dołączonymi fotografiami na wizytówce w Mapach Google – Rynek, Sieradz

 

Naturalnie, zdjęcie musi być wykonane na terenie recenzowanej firmy, aby było wiarygodne. Jest to przysłowiowa kropka nad “i” – klient potwierdza, że faktycznie odwiedził firmę. Buduje to dodatkowe zaufanie do firmy oraz potwierdza, że opinia jest prawdziwa.

 

Podsumowanie

Jeśli budujesz już wiarygodność swojej firmy w Mapach Google na bazie realnych klientów – świetnie! Wykorzystaj 3 cechy opinii Google opisane powyżej, aby dodatkowo zwiększyć zaufanie do Twojej firmy oraz samych opinii na jej temat. Bądź cierpliwy. Owoce w postaci nowych klientów wkrótce się pojawią.

 

Grafika: Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wkrótce usunie Twoją stronę utworzoną przy pomocy profilu firmy

Google poinformował w tym tygodniu, że w ciągu kilku następnych miesięcy całkowicie wyłączy proste strony …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *