Jak zapisać dane z Twojej strony Google+, która zniknie 2 kwietnia 2019 r.?

Portal społecznościowy Google+ zniknie szybciej, niż to Google pierwotnie zapowiadał. Zamiast w sierpniu, G+ zostanie zamknięte już 2 kwietnia 2019 roku. Jeśli posiadasz stronę Google+ dla swojej firmy (w przeszłości z każdą wizytówką Google połączona była strona G+), możesz zarchiwizować wszystkie dane, które są z nią powiązane – wpisy, kolekcje, kręgi – by nie stracić ich raz na zawsze. Poniżej znajdziesz wskazówki krok po kroku, jak to zrobić.

 

Jak zapisać dane ze strony Google+ – poradnik

  1. Przejdź pod adres: https://takeout.google.com/settings/takeout/custom/circles,plus_one,plus_communities,stream
  2. Teraz kliknij w zdjęcie/awatar konta Google w prawym górnym rogu ekranu (strzałka nr 1). Następnie wybierz konto marki podłączone ze stroną Google+, którą chcesz zarchiwizować (strzałka nr 2).Uwaga! Jeśli nie jesteś głównym właścicielem konta marki, nie będziesz mógł pobrać danych. W takie sytuacji przenieś własność konta marki na swoje konto Google.Wybór konta marki na Google +
  3. Teraz upewnij się, że wszystkie dane z Google+ są zaznaczone:
    Pobieranie danych z Google + - wybór usługi archiwizacji
  4. Na koniec kliknij UTWÓRZ ARCHIWUM.

Archiwizacja danych z Google+

Po skompresowaniu danych, Google prześle Ci link na Twój adres e-mail umożliwiający pobranie zawartości Google+. Jeśli posiadasz więcej niż jedną stronę Google+, którą chcesz zarchiwizować, musisz przeprowadzić całą operację dla każdej z nich z osobna. Pamiętaj wówczas, by w punkcie nr 2 opisanego powyżej, wybrać odpowiednie konto marki.

Opisany sposób pobierania danych dla stron Google+ jest podobny do pobierania danych z profili prywatnych Google+ (dotyczących osób). Jeśli zatem przy okazji chcesz również ściągnąć dane z Twojego profilu G+, w punkcie nr 2 powyżej od razu kliknij DALEJ, zamiast wybierać konto marki.

 

Kto zapłacze 2 kwietnia po Google+?

Szczerze? Niewielu. G+ od dobrych kilku lat było społecznościowym stepem pustynnym, po którym od czasu do czasu błąkały się jednostki przybyłe z tętniących życiem osad jak Facebook czy Linkedin. O ile do dzisiejszego dnia można spotkać na Google+ zaangażowanych użytkowników oraz aktywne społeczności, to są to tylko wyjątki potwierdzające schyłek portalu dla ludzi w wykonaniu Google.

Czas pokaże, jak Google będzie ponownie chciał wykorzystać temat “społeczności” w swoich usługach. Pierwszy zwiastun tych działań już widzieliśmy w postaci przycisku do obserwowania firm w Mapach Google.

Biorąc pod uwagę liczbę nowych funkcji oraz środków, które Google zainwestował w ciągu ostatnich dwóch lat w rozwój Map oraz wizytówek Google, to zapewne właśnie w Mapach zobaczymy elementy znane z sieci społecznościowych.

Photo by Rubén Menárguez on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Strona Google+ - tworzenie

Jak utworzyć stronę G+ dla lokalnej firmy w 2017 roku? Poradnik krok po kroku

Jak szybko i w prosty sposób stworzyć konto marki Google+ dla lokalnego biznesu w panelu …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *