Obserwuj firmy w Mapach Google – nowa funkcja

Od niedawna uruchomiona w USA funkcja obserwowania firm w Mapach jest już dostępna w Polsce. Jak wygląda, do czego służy i jak ją wykorzystać w Twojej firmie? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź poniżej.

 

Pod koniec minionego roku Google wprowadził w Stanach Zjednoczonych możliwość obserwowania firm w Mapach Google. Niedawno informowałem w jednym z wpisów na tym blogu, że wkrótce i w naszym kraju ta funkcja będzie dostępna. I jest! Póki co, tylko na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Jak jednak pokazuje historia innych funkcjonalności, np. pytań i odpowiedzi na wizytówkach Google, które również zaczynały swoją “karierę” tylko na Androidzie, prawdopodobnie niebawem doczekamy się opcji obserwowania biznesów również na urządzeniach z iOS’em oraz na komputerach. A jak to wygląda w praktyce?

 

Dodawanie firmy w Mapach Google do obserwowanych

1. Otwórz aplikację mobilną Map Google.
2. Wyszukaj wizytówkę firmy, którą chcesz obserwować.
3. Kliknij Obserwuj:

Obserwuj firmę na mapach Google

4. Teraz zatwierdź klikając OK (strzałka A) – właściciel wizytówki będzie widział Twój publiczny profil w Mapach Google. Jeśli chcesz pozostać anonimowy, kliknij Obserwuj prywatnie (strzałka B) – właściciel biznesu zobaczy jedynie informację o nowym obserwującym, ale nie pozna szczegółów Twojego konta.

Potwierdź obserwowanie firmy na Mapach Google

Listę obserwowanych firm znajdziesz w Mapach Google w zakładce Twoje miejsca, przechodząc do Obserwowane:

Obserwowane miejsca na mapie Google

Obserwatorzy wizytówki Google – widok właściciela

Jak właściciel (bądź menedżer) wizytówki Google może sprawdzić informacje o nowych obserwatorach? Potrzebna jest do tego (bezpłatna) aplikacja Moja Firma.

Przejdź do zakładki Klienci (strzałka nr 1) i wybierz sekcję Obserwatorzy (strzałka nr 2). Sprawdzisz nie tylko liczbę osób (strzałka nr 3) obserwujących Twój biznes w Mapach Google, ale również ich profile (strzałka nr 4) – jeśli obserwują w trybie publicznym.

obserwatorzy-aplikacja-moja-firma

Obserwowanie firmy w Mapach Google na co dzień

Osoby, które kliknęły “Obserwuj” na wizytówce konkretnej firmy w Mapach Google zobaczą m.in. nowe wpisy. Aby przejść do obserwowanych firm, przejdź do zakładki Dla Ciebie w aplikacji mobilnej Map Google:

Zakładka dla Ciebie w Mapach Google

Co nowa funkcja oznacza dla Twojej firmy i dla Google?

Nowa funkcja pokazuje, że Google jest zdeterminowany, by zachęcić zarówno firmy jak i ich klientów do regularnego korzystania z usług lokalnych w Mapach. Właściciele i menedżerowie wizytówek firmowych mają teraz większą motywację do publikowania wpisów. I robienia tego regularnie. Z kolei użytkownicy mogą śledzić nowości, promocje i specjalne okazje oferowane przez lokalne biznesy. To z kolei prowadzi do większego zaangażowania na którym tak bardzo zależy Google.

Nie zapominajmy również, że Google takimi działaniami chce przekierować część lokalnych biznesów z Facebooka – który przyciągnął znaczną część firm. Koniec Google+ nie oznacza końca elementu społecznościowego w Google. Idzie nowe…

Co sądzisz o nowej funkcji? Napisz w komentarzu poniżej.

Photo by Alejandro Escamilla on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Jak dodać wizytówkę firmy w Google z zaplanowaną datą otwarcia w przyszłości? Nowość

Google ogłosił, że zezwala na tworzenie wizytówek dla firm, które otworzą się dopiero w przyszłości. …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *