Od niedawna uruchomiona w USA funkcja obserwowania firm w Mapach jest już dostępna w Polsce. Jak wygląda, do czego służy i jak ją wykorzystać w Twojej firmie? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź poniżej.
Pod koniec minionego roku Google wprowadził w Stanach Zjednoczonych możliwość obserwowania firm w Mapach Google. Niedawno informowałem w jednym z wpisów na tym blogu, że wkrótce i w naszym kraju ta funkcja będzie dostępna. I jest! Póki co, tylko na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Jak jednak pokazuje historia innych funkcjonalności, np. pytań i odpowiedzi na wizytówkach Google, które również zaczynały swoją “karierę” tylko na Androidzie, prawdopodobnie niebawem doczekamy się opcji obserwowania biznesów również na urządzeniach z iOS’em oraz na komputerach. A jak to wygląda w praktyce?
Dodawanie firmy w Mapach Google do obserwowanych
1. Otwórz aplikację mobilną Map Google.
2. Wyszukaj wizytówkę firmy, którą chcesz obserwować.
3. Kliknij Obserwuj:
4. Teraz zatwierdź klikając OK (strzałka A) – właściciel wizytówki będzie widział Twój publiczny profil w Mapach Google. Jeśli chcesz pozostać anonimowy, kliknij Obserwuj prywatnie (strzałka B) – właściciel biznesu zobaczy jedynie informację o nowym obserwującym, ale nie pozna szczegółów Twojego konta.
Listę obserwowanych firm znajdziesz w Mapach Google w zakładce Twoje miejsca, przechodząc do Obserwowane:
Obserwatorzy wizytówki Google – widok właściciela
Jak właściciel (bądź menedżer) wizytówki Google może sprawdzić informacje o nowych obserwatorach? Potrzebna jest do tego (bezpłatna) aplikacja Moja Firma.
Przejdź do zakładki Klienci (strzałka nr 1) i wybierz sekcję Obserwatorzy (strzałka nr 2). Sprawdzisz nie tylko liczbę osób (strzałka nr 3) obserwujących Twój biznes w Mapach Google, ale również ich profile (strzałka nr 4) – jeśli obserwują w trybie publicznym.
Obserwowanie firmy w Mapach Google na co dzień
Osoby, które kliknęły “Obserwuj” na wizytówce konkretnej firmy w Mapach Google zobaczą m.in. nowe wpisy. Aby przejść do obserwowanych firm, przejdź do zakładki Dla Ciebie w aplikacji mobilnej Map Google:
Co nowa funkcja oznacza dla Twojej firmy i dla Google?
Nowa funkcja pokazuje, że Google jest zdeterminowany, by zachęcić zarówno firmy jak i ich klientów do regularnego korzystania z usług lokalnych w Mapach. Właściciele i menedżerowie wizytówek firmowych mają teraz większą motywację do publikowania wpisów. I robienia tego regularnie. Z kolei użytkownicy mogą śledzić nowości, promocje i specjalne okazje oferowane przez lokalne biznesy. To z kolei prowadzi do większego zaangażowania na którym tak bardzo zależy Google.
Nie zapominajmy również, że Google takimi działaniami chce przekierować część lokalnych biznesów z Facebooka – który przyciągnął znaczną część firm. Koniec Google+ nie oznacza końca elementu społecznościowego w Google. Idzie nowe…
Co sądzisz o nowej funkcji? Napisz w komentarzu poniżej.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Alejandro Escamilla on Unsplash