Jak usunąć duplikat wizytówki Google i poprawić pozycję w Mapach? Poradnik

Jak usunąć duplikat(y) wizytówki Google i poprawić pozycję - grafika wyróżniająca

 

Codziennie spotykam się z tym samym problemem. Firma posiada jedną lokalizację i kilka wizytówek w Mapach Google. Naturalnie powinna być tylko jedna. Ta oficjalna. I sowicie uzupełniona. Pozostałe wizytówki – duplikaty są do usunięcia. O tym, jak je odnaleźć i pozbyć raz na zawsze w dzisiejszym wpisie. Zapraszam do lektury.

 

Jedna, jedyna lokalizacja w Mapach Google

Zasada działania jest tutaj dziennie prosta. Jedna firma, jedna wizytówka Google. Nic dodać, nic ująć. Oficjalna lokalizacja Firmy w Mapach google musi być nie tylko dobrze uzupełniona (zdjęcia, dane kontaktowe, godziny otwarcia), aby być prawidłowo pozycjonowana. Absolutnie kluczowe jest posiadanie tylko jednej wizytówki dla konkretnej lokalizacji. Naturalnie, jeśli Firma włada wieloma oddziałami, potrzebujesz wielu wizytówek. Ale uwaga! Znowu, każdy oddział posiada jedno oficjalne miejsce w Mapach Google. Proste, prawda? No właśnie nie do końca…

 

 

Dlaczego powstaje bałagan w Mapach Google?

Wyzwania pojawiają się w momencie, gdy Firma przenosi swoją siedzibę lub oddziały. Ba, mało tego. Problemy mają swoje źródło także w liczbie osób odpowiedzialnych za administrowanie popularnie nazywanymi pinezkami w Google’u. Scenariusz, który często jest realizowany przez życie wygląda następująco. Firma funkcjonuje od kilku, kilkunastu lat. Pierwszą wizytówkę zakładał właściciel Firmy. Biznes był niewielki, dlatego wszystkim zajmował się sam. Reklamą i marketingiem również. Później firma się przeniosła do innej lokalizacji. Informatyk, bo Firma większa, założył nową wizytówkę w Mapach Google. Czyli są już dwie. Na dodatek, Firma postanowiła promować się w Panoramie Firm. Kilka lat wstecz. Wtedy to, otrzymała automatycznie, nową wizytówkę w Mapach Google. No to mamy już trzy.

W końcu, przyszedł czas na stworzenie profesjonalnej strony internetowej. Agencja marketingowa, jeśli zna się na swoim fachu, prosi o dostęp do wizytówki w Mapach Google. Z reguły tego dostępu nie uzyskuje, ponieważ nikt go nie ma. Czytaj: właściciel firmy i pracownicy nie pamiętają pod które konto Google została podłączona wizytówka. Jeśli agencja tworząca stronę internetową nie jest zbyt dociekliwa/ambitna, zakłada nową wizytówkę w Mapach Google. Skończyliśmy na czterech wizytówkach Firmy z jedną lokalizacją. Trzy z nich to duplikaty. Do usunięcia.

 

Skutki duplikatów wizytówki w Mapach Google

1. Twoi Klienci błądzą

I to czasami bardzo poważnie. Ostatnio pomagałem Firmie, która posiadała swoją wizytówkę przesuniętą o 150 km na mapie Polski! Klienci nadrabiali zatem ok. 300 km z powodu błędnej lokalizacji (droga tam i z powrotem). Duplikat wizytówki, ponieważ był dłużej w Mapach Google, pozycjonował się wyżej, niż oficjalna, świeżo założona wizytówka.

Druga sprawa. Jakie myśli przychodzą do Twojej głowy, gdy wpisujesz nazwę interesującej Cię Firmy i widzisz 2-3 oficjalne lokalizacje? Która z nich jest tą właściwą? Jako właściciele Firm i pracownicy marketingu musimy zadbać, aby takich pytań nie było.

2. Słabe miejsce w rankingu

Algorytmy Google skanują co jakiś czas zmiany w Mapach Google. Sprawdzają adresy, nazwy i numery telefonów na obecnych i nowych wizytówkach Google. Jeśli spotykają firmę o tej samej nazwie, która posiada duplikaty wizytówek, są skonsternowane. Nie wiedzą, która lokalizacja jest aktualna. Ty też byś był! I ponieważ nie są w stu procentach pewne danej Firmy,, nie umieszczą jej na wysokich pozycjach w Mapach Google i samej wyszukiwarce. To by się wiązało z ryzykiem. Użytkownicy, dokonujący wyszukiwania, byli by wprowadzeni w błąd. Aby tego ryzyka uniknąć, Google nie będzie zatem promować firmy na wysokich pozycjach po wpisaniu konkurencyjnej frazy. Np. wypożyczalnia maszyn budowlanych Warszawa.

3. Negatywna reputacja

Duplikaty najczęściej są zapomniane i nie posiadają właściciela. Posiadają za to nieaktualne dane. Na przykład numer telefonu lub adres. Klient, który jedzie pod adres podany na wizytówce, po czym nie zastaje na miejscu Firmy nie będzie pocieszony. I najczęściej nie jest. Cześć takich osób zaklnie (ja tak robię) i pojedzie dalej. Ci bardziej rozgoryczeni chwycą za telefon lub komputer i wystawią negatywną opinię na wizytówce. W ten oto sposób tworzy się negatywna reputacja na nieaktualnych wizytówkach w Mapach Google.

 

Jak odnaleźć duplikaty wizytówek Google?

1. Przypomnij sobie poprzednie lokalizacji i nazwy Twojej Firmy

Wypisz na kartce papieru wszystkie wcześniejsze lokalizacje i nazwy Twojej Firmy. Następnie wpisuj w wyszukiwarkę w Mapach Google jedna po drugiej. W ten sposób znajdziesz (nie wszystkie) duplikaty.

Po wpisaniu adresu w Mapach Google wcześniejszej siedziby, jeśli istnieje dla niej wizytówka, zobaczysz informację “w tym miejscu + Nazwa Firmy”. Przykład:

Wizytówki w Mapach Google

 

2. Sprawdź panel Google Moja Firma na kontach Google

Zaloguj się do panelu Google Moja Firma na wszystkich kontach Google do których masz dostęp. Poproś również o to samo Twoich pracowników zajmujących się reklamą w Firmie. Pod któreś z tych kont może być podpięty duplikat wizytówki Google.

Link do panelu Google Moja Firma: https://www.google.com/intx/pl_pl/business/

Panel logowania Google Moja Firma

 

Jak usunąć duplikat – kontakt z pomocą Google Moja Firma

Gdy już odnajdziesz wszystkie duplikaty, skontaktuj się z Google. Link do poradnika, jak to zrobić: https://www.pierwszynamapie.pl/jak-zadzwonic-do-google-kontakt-z-pomoca-moja-firma/

Polecam wybrać formę czatu – możesz wówczas wkleić bezpośredni link do duplikatu. Ułatwi to i przyśpieszy cały proces.

Masz pytania? Napisz w komentarzu poniżej.

Grafika Neo

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Tymczasowo zamknięte i wpisy COVID-19 – nowe funkcje na wizytówkach Google

Google wprowadził kolejne funkcje na wizytówkach mające za zadanie pomóc lokalnym firmom lepiej komunikować się …

6 komentarzy

  1. Ja mam zagwozdkę innego typu, utworzyliśmy dwie wizytówki dla jednej lokalizacji. Firma oferuje usługi i prowadzi hurtownię. Jedna wizytówka jest ogólna, druga dla hurtowni. Najlepiej byłoby je scalić, bo mamy opinie na jednej i drugiej. Scalić chyba się nie da. Miał Pan taką sytuację?

  2. Witam mam firme ktora ma dwa oddzialy a rozne lokalizacje (nazwa taka sama) jak wpisuje w google nazwe firmy to wyskakuje mi jedna jak ustawic zeby pokazywaly sie dwie A i B

  3. Witam, załozyłem wizytówkę mojej firmie będąc przekonany że nikt tego wcześniej nie zrobił. Po założeniu wizytówki, która jest pięknie od A do Z wypełniona informacjami, zdjęciami, ma już opinie, po wpisaniu nazwy firmy w google, wyskakuje jakaś stara wizytówka założona niewiadomo przez kogo, brak jakichkoliwek informacji, zdjęcie budynku sprzed kilku lat. DRAMAT 🙁
    Ta nowa wizytówka jest już zweryfikowana i prowadzona i chciałbym przy niej zostać ale i tak częściej po wpisaniu nazwy firmy wyświetla się ta stara bez informacji. Co w tej sytuacji najlepiej i najszybciej zadziałać ? Jeśli spróbować uzyskać dostęp do tej starej zalozonej przez niewiadomo kogo to jak to najlepiej zrobić, czy podawać wszsytkie te same info co przy nowej ? i z jakiego maila, tego samego co ma nowa ? Będę wdzięczny za pomoc !

    • @Paweł
      W takiej sytuacji należy scalić wizytówki. Nie uzyskuj dostępu do starej wizytówki (musi pozostać niezweryfikowana, by Google mógł ją połączyć z nową wizytówką). Skontaktuj się z pomocą Google Moja Firma (link) i poproś o scalenie lokalizacji, podając linki do obu wizytówek.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *