3 powody dlaczego wizytówki Google się bisurmanią. Przyczyny bałaganu w Mapach i sposoby jak go rozwiązać

3 powody dlaczego wizytówki Google się bisurmanią! Przyczyny - grafika wyróżniająca

Prowadzisz lokalny biznes. Od kilku, może kilkunastu lat. Naturalnie promujesz swoją działalność w internecie. Pierwszym, niezmiennym celem marketingowym każdej lokalnej firmy jest pokazanie swojego istnienia. Drugim, zachęcenie Klientów do kontaktu. Bezpośredniego lub zdalnego. Na przykład poprzez rozmowę telefoniczną.

Im dłużej funkcjonuje Twoja firma, tym większe prawdopodobieństwo podejmowania działań promocyjnych. Przez Ciebie osobiście. I na Twoje zlecenie. Wszystko to powoduje, że na przestrzeni kilku lat (albo i dłużej) ilość osób i zadań zaangażowanych w promowanie Twojego biznesu jest duża. Czasami naprawdę duża. I tu właśnie rodzą się najczęściej wyzwania (czytaj problemy). Poniżej opisuję 3 najczęstsze powody dla których wizytówki Google ulegają zniekształceniu lub zduplikowaniu. Podaję również gotowe rozwiązania dla każdego z nich.

 

Wizytówki Google – przyczyny problemów

 

  1. Różne osoby lub agencje zajmowały się wizytówkami Google w Twojej firmie

    W tym przypadku scenariusz wygląda z reguły podobnie. Na początku działalności, właściciel lub ktoś z działu marketingu zakłada lokalizacje w Mapach Google. Na nieszczęście, nie podłącza ich pod oficjalne konto Google firmy. Podczepia je pod swoje prywatne konto Google! Najczęściej na Gmailu. Po pewnym czasie, odchodzi z firmy. Naturalnie razem z wizytówką Google swojego byłego pracodawcy (mało kto zachodzi wówczas w głowę, czy aby przypadkiem wizytówka Google nie jest we władaniu odchodzącego pracownika).

    Finalnie właściciel ma problem. Posiada oficjalną lokalizację swojego biznesu w Mapach Google do której nie ma dostępu. Jeśli jest konsekwentny (i ma czas i chęci), postara się odzyskać dostęp do wizytówki (dobre rozwiązanie). Jeśli pójdzie na skróty, założy nową wizytówkę (złe podejście). Niestety część osób wybiera drugi wariant. Mniej korzystny. Prowadzi to ostatecznie do sytuacji, gdzie jedna firma posiada 2 wizytówki dla tej samej lokalizacji.

    Analogiczny scenariusz pojawia się czasami przy współpracy z agencjami marketingowymi. Twoja firma na przestrzeni kilku lat prowadzi współpracę z kilkoma agencjami. Niektóre z nich, bez sprawdzenia aktualnego statusu Twojego biznesu w Mapach Google, tworzą Ci nową wizytówkę. Naturalnie w dobrej wierze. Problem polega jednak na tym, że tworzą tym samym duplikat dla Twojej aktualnej wizytówki. A ona tam jest (w Mapach Google)…i pracuje dla Ciebie 🙂 Nieśmiało schowana. Może nawet ze starą nazwą Twojej firmy i nieaktualnym numerem telefonu. Ale jest! Co więcej, będzie się lepiej wyświetlać i pozycjonować ponieważ jest dłużej w Mapach Google. Przez to jest bardziej wiarygodna. Dla algorytmów Google’a.

    Celem jest zawsze posiadanie tylko jednej, oficjalnej wizytówki Google dla danej lokalizacji.

    Co powinieneś zrobić

    Znajdź wszystkie wizytówki Twojego biznesu w Google. Wpisz w Mapach Google starą nazwę firmy lub numer telefonu pod którym funkcjonowała Twoja działalność w przeszłości. Po odnalezieniu duplikatów, skontaktuj się z pomocą Google Moja Firma.

  2.  

  3. Nieaktualne dane na wizytówce Google

    W firmach z długoletnim stażem (z krótkim zresztą również), często pojawia się problem błędnych danych na wizytówce. Z reguły jest to nieaktualny numer telefonu lub nazwa firmy. Zdarza się, że zmienił się również adres strony internetowej. Właściciele i pracownicy firmy nierzadko rwą sobie włosy z głowy z tego powodu. Nic dziwnego. Klienci jadą pod zły adres i dzwonią pod numer pod którym nikt nie odbiera.

    Zgłoszenie niewłaściwych danych do Google poprzez przycisk Zaproponuj zmianę nie zawsze jest skuteczne. Poza tym, zaakceptowanie takiej zmiany może zająć Google nawet kilka miesięcy. Podsumowując – słaba opcja.

    Co powinieneś zrobić

    Podstawą do zarządzania lokalizacją w Mapach Google jest zweryfikowanie swojej wizytówki. Jednym słowem, doprowadzenie do sytuacji w której będziesz prawowitym, jedynym i oficjalnym właścicielem wizytówki Google Twojej firmy. Wówczas, oprócz podstawowych danych (nazwa, adres, numer telefonu), możesz również dodać (i zarządzać) zdjęciami oraz odpowiadać na opinie. Mało tego, masz moc, aby sprawdzić jak Twoja lokalizacja radzi sobie w Mapach Google, zaglądając do jej statystyk. W tym celu zweryfikuj swoją wizytówkę, podłączając ją pod konto Google, którego używasz i do którego pamiętasz hasło logowania 🙂

  4.  

  5. Negatywne opinie

    Temat opinii na temat firm w internecie to temat rzeka. Przeważająca część opinii jest prawdziwa. Gro przypadków jednak to opinii fałszywe. Wystawione z chęci zaszkodzenia komuś lub popsucia reputacji w internecie konkretnej firmy. Jednym z powtarzających się motywów na wizytówkach firm w Mapach Google są pojedyncze, niepochlebne opinie.

    Nie wnikając w to, czy zostały wystawione słusznie czy też nie, wiszą na wizytówce. I straszą do tego. Głównie przyszłych potencjalnych Klientów. Ponieważ większość firm nie prowadzi profilaktycznych, proaktywnych działań mających na celu pozyskanie referencji od realnych Klientów, negatywna opinia jest wówczas jedyną opinią wyświetlającą się na wizytówce.

    Co powinieneś zrobić

    Jeśli jesteś właścicielem wizytówki, odpowiedz na opinię. Wskazówki, jak to uczynić znajdziesz w artykule 3 powody dlaczego powinieneś odpowiadać na opinie na wizytówce Google

    Jeśli uważasz, że opinia jest fałszywa, zgłoś ją. Podpowiedzi na ten temat znajdziesz we wpisie Jak usunąć opinie Google z wizytówki – poradnik.

    Jeśli nie masz dostępu do wizytówki, zweryfikuj ją, a następnie przeprowadź kroki opisane powyżej. Zawsze możesz również liczyć na pomoc Google Moja Firma. Wskazówki, jak zadzwonić do Google znajdzie tutaj

  6.  

    Podsumowanie

    Zamieszanie na wizytówce spowodowane jest głównie przez dwa powody. Pierwszy to brak dostępu do wizytówki. Drugi to zbyt duża liczby osób odpowiedzialnych za lokalizację w Mapach Google. Zweryfikuj swoją lokalizację w Google, a bez problemu zapanujesz nad danymi, które się na niej wyświetlają. Co więcej, odpowiesz na opinie i bez problemu umieścisz zdjęcia, które zachęcą potencjalnych Klientów. Trzymam kciuki 🙂

     

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodawanie nowego użytkownika do wizytówki firmy w Google

Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google? – Poradnik

[Aktualizacja artykułu z 2016 roku] Z tego poradnika dowiesz się, jak w ciągu 1 minuty …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *