Dlaczego w Google widać tylko 1 wizytówkę firmy zamiast 3?

Dlaczego w Google widać tylko 1 wizytówkę firmy zamiast 3

Dziś na tapetę idzie temat dla wielu osób palący. Chodzi o taką sytuację, kiedy szukasz w Google usługi bądź lokalnego produktu. W wynikach wyszukiwania otrzymujesz jednak tylko jedną wizytówkę Google. Zamiast trzech. Dlaczego? Na to pytanie odpowiadam poniżej.

Poprawne wyniki wyszukiwania lokalnego w Google

Poprawne to takie, gdy otrzymujesz w wyszukiwarce Google 3 wizytówki firm pod Mapą Google…. po wpisaniu zapytania komercyjnego. Czyli jakiego? – zapytasz. Takiego, które nie szuka konkretnej firmy z nazwy. Poszukujesz natomiast usługi lub dostawcy produktu, który rozwiąże Twój problem lub zaspokoi Twoją potrzebę.  Np. cukiernia łódź, serwis samochodowy pabianice lub… restauracja sieradz, jak na zrzucie ekranowym poniżej:

Wyniki lokalne Google

Jest zapytanie restauracja sieradz, są i trzy firmy pod Mapą. Jednym słowem – standardowe wyniki wyszukiwania lokalnego. Nie zawsze jednak jest tak różowo…

 

Zachwiane wyniki lokalne Google

Poniżej przykład tego, o czym piszę w tytule artykułu. Użytkownik wpisuje zapytanie serwis opon elizówka i otrzymuje taki oto widok:

Błędne wyniki lokalne w Google

 

Jego oczom ukazuje się (nie, nie las :)) wizytówka konkretnej firmy. Zamiast trzech biznesów lokalnych, widzi tylko jeden. Po wpisaniu tego samego hasła w Mapach Google otrzymuje natomiast… to samo!

 

dlaczego w Google widać tylko 1 wizytówkę

 

Dlaczego Google ogranicza wyniki lokalne do 1 wizytówki?

Przede wszystkim trzeba jasno powiedzieć, że taka sytuacja nie jest zamierzona. Na pewno nie przez samego Google’a. Firma, która wyświetla się jako ta jedyna i wybrana może równie dobrze nie mieć zielonego pojęcia, że taka sytuacja ma miejsce w Internecie. Są jednak biznesy lokalne, jak i osoby na ich rzecz działające, które stają na głowie, aby osiągnąć taki monopol w Google. Ale o tym za chwilę.

Przykład przytoczony powyżej to klasyka gatunku. Miejscowość w której zlokalizowana jest firma – Elizówka – jest niewielka. Niespełna 900 mieszkańców. Innych firm, które również trudnią się wulkanizacją lub serwisem ogumienia jest jak na lekarstwo. Możesz co prawda znaleźć kilka serwisów samochodowych i warsztatów w Mapach Google dla tej miejscowości, ale:

  • opony to nie jest ich główne zajęcie,
  • ich wizytówki są w większości niezweryfikowane i słabo uzupełnione (czyli brak im tzw. autorytetu w Mapach Google). 

Wszystkie powyższe czynniki sprzyjają wyświetlaniu się pojedynczej wizytówki Google. Problemem numero uno jest jednak sam algorytm Google. Nie zawsze działa tak, jak powinien. Tak naprawdę to problem z pojedynczymi wynikami lokalnymi w Google jest prawie tak stary, jak same Mapy Google.

 

Czynniki wspomagające pojedyncze wyniki lokalne Google

Jedną z technik spamerskich, która czasami niestety działa, jest umieszczanie w nazwie firmy słów kluczowych. Lub też wpisanie tylko słów kluczowych, zamiast realnej nazwy firmy. Więcej o tym w artykule Jak NIE nazywać firmy w Mapach Google. Wówczas algorytm Google (błędnie) traktuje taką wizytówkę, jako tą, która najbardziej odpowiada na zapytanie użytkownika. I ją właśnie serwuje w formie jedynej słusznej wizytówki w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie, pozostałe wizytówki firm giną całkowicie z pola widzenia potencjalnego klienta.

 

Co możesz zrobić, aby przywrócić 3 wyniki lokalne w Google

Jeśli wizytówka Twojej firmy zniknęła z rankingu razem z pozostałymi biznesami na rzecz pojedynczej lokalizacji z Map Google, możesz wykonać poniższe działania:

zgłosić niepoprawne wyniki do Google, klikając na Prześlij opinię na samym dole wyszukiwarki Google (po tym, jak wpiszesz zapytanie i uzyskasz tylko jedną wizytówkę):

Prześlij opinię do Google nt. wyników wyszukiwania

  • zachęć właścicieli wizytówek z Twojej branży działających na tym samym terenie (tak, chodzi o Twoją konkurencję), aby również przesłali takie zgłoszenie.

 

Wyszukiwarka Google to świetny wynalazek. Tyle tylko, że bardzo złożony. A wszystko co zawiera wiele elementów, jest – przynajmniej statystycznie – bardziej podatne na błędy. Dbaj o lokalizację swojej firmy w Google, a z czasem nie tylko staniesz się bardziej widoczny dla klientów w Internecie, ale również zmniejszysz ryzyko, że Google uzna inną firmę za najbardziej prominentną w Twoim mieście.

 

Grafika: Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Obserwuj firmy w Mapach Google – nowa funkcja

Od niedawna uruchomiona w USA funkcja obserwowania firm w Mapach jest już dostępna w Polsce. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *