Jak NIE nazywać firmy w Mapach Google – poradnik

Jak nie nazywać firmy w Mapach Google

Google swoje, spamerzy swoje. Nie ma dnia, abym nie widział w Mapach Google firm, które w swojej nazwie zamieszczają litanię słów kluczowych. Robią to w konkretnym celu – by być wyżej w rankingu. By zyskać większą widoczność. Dziś poradnik, jak nie nazywać firmy w Mapach Google. Podpowiadam też, jak zrobić to dobrze.

 

Oczekiwania Google kontra rzeczywistość

Google to wyszukiwarka, przede wszystkim. A rolą każdej wyszukiwarki jest dostarczanie dobrych wyników. Problem pojawia się wtedy, gdy zebrane informacje są nieprecyzyjne, błędne lub zniekształcone. Wtedy też same wyniki są podobnej jakości. Niskiej jakości.

By temu zapobiec, Google wypuściło zbiór zasad. Określają, jakie informacje możesz zamieścić o firmie w Google, a jakich nie. Wskazówki znajdziesz tutaj: https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=pl

Google oczekuje od Ciebie, że nazwa Twojej firmy na wizytówce w Mapach będzie odzwierciedlać nazwę w rzeczywistości. Jeśli na budynku / stronie internetowej / papierowej wizytówce nazwa firmy brzmi, np. 3dtrip wirtualne spacery to na wizytówce Google również taka nazwa powinna się znaleźć:

Spójność nazwy firmy w Google
Nazwa firmy powinna być taka sama zarówno na wizytówce w Mapach Google, jak i stronie internetowej.

 

Posługiwanie się tą samą nazwą firmy w Internecie buduje coś istotnego, ale nienamacalnego. Twoją markę. Tworzy się ją latami. Nie jest to proces ani krótki, ani też łatwy. Dlatego Google ufa przede wszystkim markom, a nie firmom, które powstały wczoraj. Więcej o pozycjonowaniu firmy przeczytasz w artykule Jak pozycjonować firmę w Mapach Google dziś i w przyszłości? Ponadczasowa strategia dla lokalnych biznesów

Rzeczywistość jednak weryfikuje wiele z powyższych założeń. Przede wszystkim firm w Mapach o nazwie typu Serwis ogumienia, wulkanizacja, wymiana opon tanio Łódź nadal jest sporo. Błędnie nazwane lokalizacje są czasami korygowane przez pracowników Google lub też samych użytkowników Map (w szczególności Lokalnych Przewodników Google). 

Druga sprawa to smutna prawda, że wyniki w Mapach często w dużej mierze biorą pod uwagę nazwę firmy. I zawartej w niej frazy kluczowe. Dzieje się tak często, gdy na danym rynku mało jest firm, które posiadają silne wizytówki Google. Czyli takie o wysokim autorytecie

Historia i statystyki pokazują jednak, że za każdym razem gdy spamerzy nadużywają słabości Google’a w jakimś obszarze, prędzej czy później wpływ działań spamujących spychany jest do marginesu. Przez samego Google oczywiście. Przykładem są np.:

  • linki ze stron niskiej jakości,
  • strony internetowe posiadające niewiele tekstu,
  • lub treści “niskich lotów”.

Google zarabia, gdy użytkownicy chętnie korzystają z jego wyszukiwarki. Dba zatem o to, aby wyniki, które serwuje nie opierały się wyłącznie o manipulacje spamerów, a o realne i rzetelne strony (i firmy). Takie, które cieszą się zaufaniem i popularnością w realnym świecie. I do tego sprowadza się niemal każda aktualizacja algorytmów Google.

 

Podsumowanie

Używaj realnej nazwy Twojej firmy na wizytówce Google. Takiej, którą znają klienci. Takiej, która znajduje się na stronie internetowej oraz fanpage’u na Facebooku. Jeśli w danych rejestrowych (np. KRS) nazwa firmy brzmi np. ABC Sp. z o.o. , a marka, która tą firmę reprezentuje nosi nazwę np. XYZ to użyj marki. Ponieważ to z nią mają styczność Twoi obecni i przyszli klienci. Tak buduje się strategię długofalową. 

 

Grafika: Freepik

 

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wyświetla opinie na witrynach z Google Moja Firma

Na stronach internetowych utworzonych w panelu Google Moja Firma zaczęły pojawiać się opinie z wizytówek …

2 komentarze

  1. Opisywane błędy najczęściej pojawiają się jeżeli mało doświadczeni właściciele na własna rękę zakładają wizytówki. Jeżeli zajmuje się tym jakaś agencja to raczej możliwość popełnienia tego rodzaju błędów jest znikoma.
    Ale artykuł ogólnie bardzo na plus.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *