Pozycjonowanie wizytówki Google w 2020 – włóż silnik, przykręć koła

Co za rok! W 2019 Google zaserwował nam wiele nowych, ciekawych funkcji oraz modyfikacji w lokalnym ekosystemie. Kierunek, jak zwykle jest ten sam – ułatwić i przyspieszyć użytkownikowi proces odnajdywania ważnych dla niego informacji. Po drugiej stronie jesteśmy my – właściciele, menedżerowie i marketerzy lokalnych firm. Co możesz zrobić, by w 2020 roku (oraz kolejnych) pozyskać więcej klientów dzięki wizytówce Google swojej firmy? Odpowiedź poniżej.

Mam przyjemność pracowania z firmami lokalnymi różnego kalibru. Poczynając od salonów fryzjerskich z jedną lokalizacją, po duże sieci posiadające setki oddziałów w całej Polsce. Bez względu na rozmiar, pozycjonowanie zawsze zaczynamy z tego samego miejsca. Od włożenia silnika oraz przykręcania kół. Czyli?

Załóżmy, że podstawowe działanie masz już za sobą. Zweryfikowałeś swoją wizytówkę, dzięki czemu możesz nią zarządzać (używając do tego celu swojego konta Google). Teraz czas na to, byś wykorzystał potencjał jaki dostarcza Google. Poprzez narzędzie Moja Firma. Jeśli naprawdę chcesz przyciągnąć realnych klientów na swoje produkty i usługi, musisz je w odpowiedni sposób przedstawić i wyeksponować. Zarówno Twój klient, jak i Ty sam, szukacie w podobny sposób. 

Wyobraź sobie, że jedziesz z Warszawy do Łodzi. Po spotkaniu chcesz coś zjeść. Wyciągasz z kieszeni smartfona i wpisujesz (albo coraz częściej wypowiadasz) “restauracja łódź”. Lub “restauracja łódź śródmieście”. Widzisz na ekranie kilka wizytówek lokali. Na co zwracasz uwagę? Możesz teraz przestać czytać i wykonać to krótkie działanie…

Co przykuło Twoją uwagę w pierwszej kolejności? Opinie? Zdjęcia lokalu i jedzenia (od właściciela i klientów)? Informacja do kiedy lokal jest otwarty? A może to, że możesz zapłacić kartą i zaparkować swój samochodów na bezpłatnym parkingu restauracji? 

Każda odpowiedź na powyższe pytania ułatwia klientowi podjęcie decyzji. Co zrobi, jeśli nie znajdzie podstawowych informacji o restauracji? Zacznie szukać dalej. 

Poniżej znajdziesz listę działań, które pomogą Ci w pozycjonowaniu wizytówki Google. Tak, wiem. Dla niektórych większość punktów może okazać się całkowitymi podstawami. Lub wręcz banałem! Tyle tylko, że tu nie chodzi o wdrażanie działań z zakresu zaawansowanej inżynierii algorytmów Google. Czy o próbę zmanipulowania Google’a jakimiś sekretnymi trikami. Te czasy mamy już dawno za sobą. Co więcej, przyglądając się wizytówkom Google na co dzień, ok. 80 – 90% z nich nie ma wdrożonych nawet tych podstaw! Jak w takim razie mamy pozycjonować lokalizacje Google, skoro klient (i jednocześnie algorytmy Google) nie wiedzą co sprzedajesz i jak to wygląda? 🙂     

Jeszcze jedna rzecz… Wdrażając poniższe działania skup się na budowaniu marki swojej firmy. To ona pozwoli Ci z czasem zbudować solidną bazę lojalnych klientów.

1. Zdjęcia i filmy

Ja, jako Twój potencjalny klient chcę zobaczyć produkty, które sprzedajesz. Dobrze oświetlone, ostre, kontrastowe i najlepiej pokazujące je w działaniu. Kupuję na co dzień na Allegro i w sklepach internetowych. Internet przyzwyczaił mnie do takiego standardu. 

A co z usługami? Pokaż ich efekty oraz zdjęcia “od kuchni”. Jeśli na przykład jesteś stolarzem, specjalizującym się w produkcji i montażu mebli kuchennych, zaprezentuj finalny efekt oraz drogę, która do niego prowadziła. Pokaż, jak składasz meble, poziomujesz, przykręcasz zawiasy i uchwyty. 

Wskazówka
Dodaj minimum 100 zdjęć i filmów produktów, usług oraz siedziby Twojej firmy (z wewnątrz i z zewnątrz). Pamiętaj o fotografiach zespołu. Zakładka Zdjęcia w panelu Moja Firma.

2. Reputacja Twojej firmy

Zacznij ją budować na wizytówce Google. Nic tak nie przyciąga klientów, jak duża liczba prawdziwych, aktualnych i bogatych w treść recenzji. Proś obsłużonych klientów o ocenę w Google. Nie każdy wystawi, ale też nie każdy musi. Ważne, byś trzymał się tego, jako procedury w obsłudze klienta. Pamiętaj również, by odpowiedzieć na każdą opinię.   

Wskazówka
Zbieraj opinie Google od klientów i odpowiadaj na nie w panelu Moja Firma (zakładka Opinie). 

3. Usługi

Zaznacz kategorie usług, które realizujesz w swojej firmie. Opisz, czym się zajmujesz i w jakim zakresie. 


Wskazówka
Zakładka Usługi – jeśli nie ma Twojej kategorii usług, dodaj usługę niestandardową.

4. Produkty

Podobnie, jak z usługami – dodaj produkty do wizytówki Google. Razem ze zdjęciami i opisami. Pamiętaj o podaniu ceny (lub zakresu cen) i linku prowadzącego do Twojej strony internetowej zawierającej konkretny produkt. Dla zachowania porządku, możesz stworzyć kategorie produktów.

Wskazówka
Dodaj asortyment w zakładce Produkty w panelu Moja Firma.

5. Pytania i odpowiedzi

Zadbaj o nie, zanim to zrobią inni. Wykorzystaj tę funkcję na wizytówce, by opublikować pytania i odpowiedzi, które najczęściej poruszają Twoi klienci. 

Wskazówka
Pytania i odpowiedzi można dodać jedynie “z zewnątrz” (nie przez panel Moja Firma). Należy wyszukać swoją firmę w Google, a następnie kliknąć Zadaj pytanie. Więcej o pytaniach i odpowiedziach w artykule https://www.pierwszynamapie.pl/pytania-odpowiedzi-na-wizytowce-google/

6. Wpisy

Bezpłatna opcja na dotarcie z wiadomościami do potencjalnych klientów. Jeśli tworzysz już posty na Facebooka lub Linkedin’a – masz gotową treść.

Wskazówka
Publikuj posty na wizytówce Google raz na tydzień – zakładka Wpisy.

7. Oferta powitalna

Przygotuj specjalną ofertę dla nowych obserwatorów Twojej wizytówki Google.

Wskazówka
Funkcja jest dostępna z poziomu aplikacji mobilnej Moja Firma. Więcej na https://www.pierwszynamapie.pl/oferta-powitalna-dla-obserwatorow-w-google-moja-firma-nowosc/

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.



 

Photo 1 by SpaceX on Unsplash
Photo 2 by Isaac Mehegan on Unsplash




 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Opcje atrybutów na wizytówkach noclegowych w Google

Atrybuty hotelu – Google właśnie wprowadził nową funkcję na wizytówkach firm noclegowych

Nowe możliwości na wizytówkach obiektów z branży noclegowej. Google dodał opcję w panelu Moja Firma, …

6 komentarzy

  1. Warto również w wizytówce Google Moja Firma wykorzystać same słowa kluczowe, zarówno w tytule jak i w jej opisie. Wspomoże to pozycjonowanie.

  2. Generalnie bardzo wartościowa treść. Zastanawiam się jak duży wpływ ma poprawnie skonfigurowana wizytówka na pozycjonowanie w wymiarze globalnym – np. przy pozycjonowaniu sklepu internetowego, gdzie lokalna działalność jest uzsadniona o tyle, o ile dany sklep prowadzi sprzedaż stacjonarną.

    W każdym razie – ogromne dzięki za dzielenie się wiedzą 🙂

    • @Prawdziwa Kawa
      Dzięki. W przypadku sklepu internetowego wizytówka Google ma znaczenie przede wszystkim w zakresie spójności i wzmacniania marki (opinie Google oraz z innych portali, produkty, usługi, zdjęcia i filmy). Jeśli sklep posiada fizyczny oddział, wówczas lokalizacja Google jest jak najbardziej uzasadniona i pożądana.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *