Od pewnego czasu Google testuje nową, ciekawą funkcję na wizytówkach lokalnych firm. Chodzi o wpisy – w angielskiej wersji nazwanej jako “Google Posts”. Pojawiają się one od razu w wynikach wyszukiwania Google (w lokalnym grafie wiedzy), po wpisaniu nazwy firmy. Poniżej przykład takiego testu na urządzeniu mobilnym:
A tutaj wersja na komputerze:
Testowana funkcjonalność (pierwsze wzmianki pojawiły się już we wrześniu 2016 roku) to próba Google na przyciągnięcie twórców do publikowania unikalnej treści na serwerach Google. Jest to też (spóźniona) odpowiedź na działania Facebooka, który zdołał przyciągnąć wiele lokalnych (małych i dużych) firm do zamieszczenia treści na firmowych fanpage’ach.
Obecnie, właściciel lub pracownik działu marketingu lokalnej firmy ma możliwość tworzenia wpisów na platformie Google+. Problem z Google+ jest jednak taki, że po pierwsze ma on już marginalne znaczenie i potencjał dla lokalnych firm, a po drugie publikowanie nadal nie jest tak szybkie i intuicyjne, jak na przykład na Facebooku. Do tego dochodzą “wspomnienia z przeszłości” wielu osób, które próbowały publikować na G+, jednak cały proces był po prostu skomplikowany z technicznego punktu widzenia. Co więcej, liczba użytkowników była (i nadal jest) dość niewielka. Dlatego wielu marketingowców odpuściło, po czym skoncentrowali się na Facebooku, Linkedinie, czy Instagramie.
Możliwość prostego publikowania bezpośrednio na wizytówce firmy w Google to powiew świeżości dla lokalnych biznesów. Dodatkowo, jeśli będzie możliwość stworzenia takiego wpisu w panelu Google Moja Firma równie łatwo, co na Linkedinie, czy Facebooku, opcja może spodobać się wielu firmom. I to szybko.
Według oficjalnej, skromnej strony strony projektu www.posts.withgoogle.com, opcja dostępna jest na razie tylko w Stanach Zjednoczonych oraz Brazylii dla osób i firm, które zgłosiły się do testów i zostały zaakceptowane. Z funkcji bezpośredniej publikacji wpisów, jeśli zostanie w pełni rozwinięta na cały świat, będą mogły korzystać nie tylko lokalne biznesy i instytucje, ale również osoby.
Co można publikować?
Praktycznie to, co do tej pory. Czyli:
- tekst,
- zdjęcia,
- filmy,
- linki do stron i materiałów
Duży potencjał drzemie w szczególności w tych dwóch ostatnich typach treści. Filmy
cieszą się wciąż rosnącą popularnością oraz mocno przyciągają uwagę. Z kolei odnośniki, np. do firmowego bloga, pozwolą na lepszą widoczność i dystrybucję treści stworzonych przez firmę.
Podsumowanie
Czy funkcja bezpośredniego publikowania wpisów na wizytówce Google zostanie w pełni wprowadzona? Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Pewne jest, że liczba postów stworzonych w ramach testowanej usługi rośnie każdego dnia. Na tej podstawie zapewne Google również ocenia potencjał i zainteresowanie nową funkcją. Weźmie to prawdopodobnie pod uwagę podejmując finalną decyzję o wdrożeniu. Jeśli tak się stanie, wróżę jej małą rewolucję.
Co sądzisz o takiej funkcji na wizytówce Google? Napisz proszę w komentarzu poniżej.
Grafika: Freepik