Kreator strony www Google Moja Firma (nowość) – jak go używać i dla kogo jest stworzony?

Tworzenie strony internetowej w Google

W tym tygodniu Google wprowadził na całym świecie nową, ciekawą usługę do panelu zarządzającego wizytówką, czyli kreator strony www Google Moja Firma. Lokalna firma posiadająca wizytówkę Google, może dzięki niemu utworzyć w kilka minut bardzo prostą stronę internetową (w formie pojedynczej strony). Jak zbudować taką witrynę i dla kogo tak naprawdę Google kieruje nową bezpłatną usługę powiązaną z wizytówką w Mapach Google? Odpowiedzi poniżej – zapraszam do czytania.

 

Jak stworzyć stronę internetową w panelu Google Moja Firma?

“Zbudowanie” witryny Twojej firmy przy użyciu kreatora znajdującego się w panelu Moja Firma jest banalnie proste. Sprowadza się do kilku kliknięć. Po zalogowaniu się do wizytówki, w menu po lewej stronie ekranu kliknij w Strona internetowa.

Kreator strony www Google
Tworzenie prostej strony internetowej w panelu zarządzającym wizytówką w Mapach Google.

 

Po chwili zobaczysz animację ilustrującą tworzenie się strony. Witryny zostanie automatycznie uzupełniona danymi, które podałeś do wizytówki Google (nazwa, adres, numer telefonu, godziny otwarcia, itd.).
Strona www Google Moja Firma - tworzenie

 

Następnie możesz dostosować jeszcze nieopublikowaną stronę według swoich preferencji. W pierwszej zakładce – MOTYWY (strzałka nr 1) – wybierz jeden z kilku ogólnych wzorów strony, a następnie kliknij ikonę potwierdzenia (strzałka nr 2).

Motywy strony Google Moja Firma
Wybierz jeden z 10 dostępnych motywów strony internetowej Google

 

W części EDYTUJ dodaj:

  • nagłówek,
  • opis,
  • nagłówek podsumowania,
  • tekst główny podsumowania

 

Wprowadzone teksty zobaczysz od razu po prawej stronie w podglądzie strony. Ponadto edytor umożliwia modyfikowanie tekstu podstawowym zakresie: pogrubienie, podkreślenie, kursywa, listę uszeregowaną oraz nieuszeregowaną. Na zakończenie kliknij na ikonę potwierdzającą zmiany (strzałka poniżej).

Edycja tekstu na stronie www Google Moja Firma
Dodaj i formatuj tekst w kreatorze strony www Google

 

Co istotne, możesz dodać również hiperłącza. Edytor przypomina nieco ten, który dostępny był niegdyś w panelu Google Moja Firma i który dotyczył opisu firmy. Ponieważ wprowadzony tekst nie wyświetlał się w żadnym miejscu na wizytówce (w wyszukiwarce, ani w Mapach Google), Google całkowicie go wycofało. Jak widać, opis firmy powraca – w zmodyfikowanej formie.

 

ZDJĘCIA
Fotografie odgrywają dużą rolę w promowaniu lokalnych firm w Internecie. https://www.pierwszynamapie.pl/google-chce-twoich-zdjec
W zakładce ZDJĘCIA załadowane są automatycznie fotografie z panelu Google Moja Firma. Masz jednak możliwość dodania kolejnych grafik – kliknij na DODAJ ZDJĘCIA (strzałka poniżej):
Dodawanie zdjęć - kreator www Google

 

Możesz również wgrać własne zdjęcie na okładkę – strzałka poniżej.
Kreator strony www Google Moja Firma

 

USTAWIENIA – w tej zakładce ustawisz adres Twojej strony (z końcówką .business.site) oraz opublikujesz ostatecznie witrynę w internecie. Analogicznie tutaj również możesz cofnąć publikację, a nawet zmienić adres samej strony.

 

Kliknij w USTAWIENIA (strzałka nr 1), a następnie OPUBLIKUJ (strzałka nr 2).
Ustawienia i publikacja strony Google Moja Firma

 

Następnie możesz zmodyfikować adres Twojej strony. Uwaga! Domyślnie zaznaczona jest opcja “Ustaw ten adres jako moją stronę w wyszukiwarce i Mapach Google” (strzałka poniżej). Jeśli posiadasz już stronę internetową swojej firmy, nie zaznaczaj tej opcji – spowoduje ona podmianę adresu www na Twojej wizytówce na ten, który ustawiłeś podczas tworzenia witryny w panelu Google Moja Firma (czyli z końcówką .business.site).
Adres witryny internetowej Google Moja Firma

 

Na koniec kliknij DALEJ. Jeśli wszystko przebiegło poprawnie, zobaczysz informację, że Twoja firma jest już w sieci:
Publikacja strony internetowej Google

A tak na żywo wygląda utworzona przeze mnie strona z kreatora Google Moja Firma: http://hotel-eszi.business.site

 

Dla kogo przewidziane są strony internetowe Google?

Google wprowadzając globalnie strony www w panelu Moja Firma kieruje nową opcję przede wszystkim do właścicieli lokalnych firm, którzy jeszcze nie posiadają własnej strony internetowej. Na celowniku są w przeważającej większości kraje rozwijające się w których lokalne biznesy dobrze przyjęły firmowe fanpage na Facebooku, jako ich obecność w internecie. Jakie to kraje? Głównie Indie oraz Indonezja, także Meksyk oraz Argentyna. A Polska? W naszym kraju również funkcjonuje całkiem sporo małych, lokalnych firm (jak wulkanizator, zegarmistrz czy sklep), dla których stworzenie darmowej, prostej, i zawierającej wszystkie potrzebne informacje strony www (która bez problemów wyświetla się na urządzeniach mobilnych) może okazać się ciekawą propozycją. Stworzenie witryny nie wymaga umiejętności programowania i można ją “wyklikać” w kilka minut, dodając zdjęcia i linki.

Jeśli natomiast posiadasz już swoją firmową stronę internetową, nowa oferta od Google raczej Cię nie porwie. Własna strona to przede wszystkim profesjonalny wizerunek i ogromne możliwości w zakresie prezentowania treści i ich optymalizacji. Usługa strony www w wersji Google jest natomiast bardzo prymitywna (póki co) i w dużym stopniu ograniczona, jeśli idzie o wygląd i to co, możesz na niej zamieścić.

 

Pytania

Wraz z nową usługą nasuwa mi się wiele pytań:

  • czy będzie możliwość wykupienia swojej domeny i podłączenia pod nią strony wygenerowanej przez panel Google Moja Firma?
  • czy będzie można edytować tytuł strony i opis meta? – póki co nie można,
  • czy będzie można zamieścić favicon?
  • czy dostępne będzie w przyszłości zamieszczanie innych typów treści – filmy, pliki dźwiękowe?
  • czy dane na stronie będę ustrukturyzowane (Schema)? – póki co nie są
  • czy będzie można optymalizować stronę pod wyszukiwarkę?
  • czy będzie można dodawać kolejne podstrony?
  • czy będzie można mierzyć ruch na stronie przy pomocy Google Analytics?
  • czy będzie można ustawić inny rodzaj konwersji – np. zadzwoń, zamiast wyznacz trasę dojazdu (na urządzeniu mobilnym)?
  • czy dostępne będą statystyki dla strony w panelu Google Moja Firma?
  • czy strony Google będą szyfrowane przy pomocy certyfikatu SSL? Prawdopodobnie tak, na razie nie są.

 

Podsumowanie

Google zaoferował ciekawe rozwiązanie dla niewielkich lokalnych firm, które nie posiadają własnej strony internetowej. Jest to też próba Google’a na dogonienie Facebooka, jako lidera internetowej obecności wśród lokalnych firm – zarówno w Polsce, jak i na świecie. W niedalekiej przyszłości zapewne poznamy odpowiedzi na wszystkie, bądź część pytań zamieszczonych powyżej. Czy zobaczymy również możliwość reklamowania strony stworzonej w panelu Google Moja Firma w prosty sposób poprzez Google Adwords Express?

Co sądzisz o stronach internetowych zaproponowanych przez Google? Napisz proszę w komentarzu poniżej.

 

Grafika: Flaticon

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Jak zweryfikować wizytówkę Google

Jak zweryfikować wizytówkę Google? 7 sposobów, które powinieneś znać

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. Poniżej opisane sposoby również mają doprowadzić Cię w konkretne miejsce …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *