Rok 2018 może i się kończy, ale nie kończą się nowości na wizytówkach Google. W ubiegłym tygodniu pojawiła się opcja wysyłania wiadomości SMS bezpośrednio z wizytówki firmy w Google. To kolejna szansa dla lokalnych firm w Polsce do pozyskania nowych klientów dzięki narzędziu Google Moja Firma. Poniżej znajdziesz opis nowej funkcji z przykładami oraz wskazówki krok po kroku, jak ją włączyć na Twojej wizytówce Google.
Najpierw Stany, później Polska
Zanim przejdę do omówienia nowej funkcji, dwa zdania na temat czasu jej pojawienia się w naszym kraju. Funkcja wiadomości, którą Google w panelu Moja Firma nazywa w języku polskim “Czat”, za wielką wodą nosi nazwę “Messaging”. Tam też działa od lipca 2017 roku. To opóźnienie nie jest takie złe. Oczywiście, do tej pory nie mogliśmy nad Wisłą korzystać z takiej formy komunikowania się z klientami. Jednak te kilkanaście miesięcy spowodowało, że możemy teraz skorzystać z dobrych praktyk opartych o doświadczenia właścicieli wizytówek Google w USA.
Co więcej, ten mechanizm możesz wykorzystać nie tylko w przypadku nowych funkcji, ale również do rozwiązywania problemów technicznych na wizytówkach Google. Takie przesunięcie czasowe w usługach Google jest jak pokaz sztucznych ogni na Sylwestra. Najpierw widzisz, jak Nowy Rok witają w Australii, a później sam odpalasz racę 🙂
Czat na wizytówce Google – jak wygląda w praktyce?
Wysłanie wiadomości z wizytówki Google możliwe jest w Polsce (stan na 7.12.2018) tylko ze smartfona. Klient może skontaktować się przez SMS odnajdując w wyszukiwarce lub mapach Google wizytówkę Twojej firmy, a następnie klikając na odpowiedni przycisk.
Wyszukiwarka Google – przyciski “SMS” oraz “Wyślij wiadomość”:
Mapy Google – przycisk “Wiadomość”:
W panelu Google Moja Firma pojawiła się nowa zakładka – “Czat”. Póki co, znajduje się tam tylko informacja o tym, by zainstalować aplikację mobilną Moja Firma do korzystania z wiadomości.
Jak włączyć czat na wizytówce Google i z niego korzystać?
Odbieranie i wysyłanie wiadomości po stronie firmy odbywa się tylko poprzez aplikację mobilną Moja Firma (stan na 7.12.2018). W panelu na komputerze nie widzimy dotychczasowej korespondencji. Nie ma tam także możliwości skonfigurowania wiadomości. Wszystko odbywa się w aplikacji mobilnej.
Aby włączyć funkcję wiadomości, uruchom aplikację mobilną na telefonie i na stronie głównej kliknij “Włącz wiadomości”.
Korespondowanie z klientami odbywa się w zakładce Klienci w sekcji Wiadomości:
Z kolei, aby wyłączyć wiadomości na wizytówce Google lub ustawić komunikat powitalny, kliknij na 3 kropeczki w sekcji wiadomości:
Następnie wybierz Messaging settings:
Jeśli chcesz wyłączyć wiadomości (w każdej chwili możesz włączyć z powrotem), przesuń suwak w lewą stronę (strzałka nr 1 poniżej).
Aby ustawić swój tekst na przywitanie, kliknij na Edytuj komunikat powitalny (strzałka nr 2):
Następnie wpisz treść (strzałka nr 1) i kliknij Zapisz:
Podsumowanie
Nowa funkcja bezpośrednich wiadomości z wizytówki Google z pewnością zwiększy szanse na dodatkowe zaangażowanie i pozyskanie klientów. Pamiętaj jednak, że ludzie są w dzisiejszych czasach mocno niecierpliwi. W szczególności w internecie – oczekują szybkich odpowiedzi. Jeśli zatem czujesz, że nie jesteś w stanie sprawnie odpisywać na wiadomości, nie włączaj tej funkcji lub podłącz inną osobę do wizytówki Twojej firmy, by mogła robić to za Ciebie.
Napisz w komentarzu poniżej, co myślisz o nowej funkcji wiadomości na wizytówkach Google.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.