Czat na wizytówce Google – nowa funkcja! Przykłady i konfiguracja

Nowość na wizytówce Google - funkcja czatu! Przeprowadzamy konfigurację krok po kroku

Rok 2018 może i się kończy, ale nie kończą się nowości na wizytówkach Google. W ubiegłym tygodniu pojawiła się opcja wysyłania wiadomości SMS bezpośrednio z wizytówki firmy w Google. To kolejna szansa dla lokalnych firm w Polsce do pozyskania nowych klientów dzięki narzędziu Google Moja Firma. Poniżej znajdziesz opis nowej funkcji z przykładami oraz wskazówki krok po kroku, jak ją włączyć na Twojej wizytówce Google.

 

Najpierw Stany, później Polska

Zanim przejdę do omówienia nowej funkcji, dwa zdania na temat czasu jej pojawienia się w naszym kraju. Funkcja wiadomości, którą Google w panelu Moja Firma nazywa w języku polskim “Czat”, za wielką wodą nosi nazwę “Messaging”. Tam też działa od lipca 2017 roku. To opóźnienie nie jest takie złe. Oczywiście, do tej pory nie mogliśmy nad Wisłą korzystać z takiej formy komunikowania się z klientami. Jednak te kilkanaście miesięcy spowodowało, że możemy teraz skorzystać z dobrych praktyk opartych o doświadczenia właścicieli wizytówek Google w USA.

Co więcej, ten mechanizm możesz wykorzystać nie tylko w przypadku nowych funkcji, ale również do rozwiązywania problemów technicznych na wizytówkach Google. Takie przesunięcie czasowe w usługach Google jest jak pokaz sztucznych ogni na Sylwestra. Najpierw widzisz, jak Nowy Rok witają w Australii, a później sam odpalasz racę 🙂

 

Czat na wizytówce Google – jak wygląda w praktyce?

Wysłanie wiadomości z wizytówki Google możliwe jest w Polsce (stan na 7.12.2018) tylko ze smartfona. Klient może skontaktować się przez SMS odnajdując w wyszukiwarce lub mapach Google wizytówkę Twojej firmy, a następnie klikając na odpowiedni przycisk.

Wyszukiwarka Google – przyciski “SMS” oraz “Wyślij wiadomość”:

Widok na nową funkcję w wizytówce Google Moja Firma

Mapy Google – przycisk “Wiadomość”:

Zakładka Wiadomość na mapie Google

W panelu Google Moja Firma pojawiła się nowa zakładka – “Czat”. Póki co, znajduje się tam tylko informacja o tym, by zainstalować aplikację mobilną Moja Firma do korzystania z wiadomości.

Czat - panel Google Moja Firma

 

Jak włączyć czat na wizytówce Google i z niego korzystać?

Odbieranie i wysyłanie wiadomości po stronie firmy odbywa się tylko poprzez aplikację mobilną Moja Firma (stan na 7.12.2018). W panelu na komputerze nie widzimy dotychczasowej korespondencji. Nie ma tam także możliwości skonfigurowania wiadomości. Wszystko odbywa się w aplikacji mobilnej.

Aby włączyć funkcję wiadomości, uruchom aplikację mobilną na telefonie i na stronie głównej kliknij “Włącz wiadomości”.

Włącz wiadomości na wizytówce Google

Korespondowanie z klientami odbywa się w zakładce Klienci w sekcji Wiadomości:Klienci - wiadomości

Z kolei, aby wyłączyć wiadomości na wizytówce Google lub ustawić komunikat powitalny, kliknij na 3 kropeczki w sekcji wiadomości:

Ustawienia wiadomości

Następnie wybierz Messaging settings:

Ustawienia wiadomości - przejdź

Jeśli chcesz wyłączyć wiadomości (w każdej chwili możesz włączyć z powrotem), przesuń suwak w lewą stronę (strzałka nr 1 poniżej).

Aby ustawić swój tekst na przywitanie, kliknij na Edytuj komunikat powitalny (strzałka nr 2):

Włączanie wiadomości - edycja powitania

Następnie wpisz treść (strzałka nr 1) i kliknij Zapisz:

Edytuj komunikat powitalny

 

Podsumowanie

Nowa funkcja bezpośrednich wiadomości z wizytówki Google z pewnością zwiększy szanse na dodatkowe zaangażowanie i pozyskanie klientów. Pamiętaj jednak, że ludzie są w dzisiejszych czasach mocno niecierpliwi. W szczególności w internecie – oczekują szybkich odpowiedzi. Jeśli zatem czujesz, że nie jesteś w stanie sprawnie odpisywać na wiadomości, nie włączaj tej funkcji lub podłącz inną osobę do wizytówki Twojej firmy, by mogła robić to za Ciebie.

Napisz w komentarzu poniżej, co myślisz o nowej funkcji wiadomości na wizytówkach Google.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by rawpixel on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Powiadomienia o zawieszonej wizytówce Google

Google zawiesi Twoją wizytówkę… ale teraz Ci o tym powie

Od teraz otrzymasz powiadomienie na maila, gdy Google zawiesi wizytówkę Twojej firmy w Mapach. Informacja …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *