W dzisiejszym wpisie wskazówki jak dodać filmy do wizytówki Google. Tym razem jednak nie jest to jedna z nowych funkcji panelu Google Moja Firma. Możliwość zamieszczania materiałów wideo na wizytówkach firm dotyczy samych Map Google. A konkretnie programu Lokalnych Przewodników Google. Ale po kolei…
Zamieszczanie wideo na wizytówkach firm w Mapach Google
Tydzień temu na forum Lokalnych Przewodników Google pojawiła się informacja, że od tamtej pory istnieje możliwość dodawania krótkich filmików do lokalizacji w Mapach Google.
Na tę chwilę funkcja dostępna jest jedynie w aplikacji mobilnej Map Google z systemem Android. Prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości wsparcie otrzyma również aplikacja na iOS. Natomiast opublikowane filmiki są widoczne na każdej platformie. Aby dodać klip wideo, musisz być członkiem programu Lokalni Przewodnicy Google. Więcej o tej inicjatywie Google na oficjalnej stronie: https://maps.google.com/localguides
Są dwa sposoby na dodanie wideo do wizytówki Google:
- stworzenie filmiku, gdy jesteś w firmie,
- dodanie video już nakręconego (z urządzenia mobilnego).
Stworzenie filmiku, gdy jesteś w firmie
Klip może mieć długość maksymalnie 10 sekund.
- Wyszukaj firmę w Mapach Google
- W zakładce ze zdjęciami, kliknij na ikonę Dodaj zdjęcie.
- Kliknij na Aparat.
- Przytrzymaj przycisk spustu migawki przez maksymalnie 10 sekund (strzałka nr 1). Upewnij się, że świeżo nakręcony materiał jest zaznaczony do publikacji (strzałka nr 2). Na koniec kliknij Dalej w prawym górnym rogu ekranu (strzałka nr 3).
- Na koniec kliknij ikonę przesyłania, by opublikować filmik.
Dodawanie z urządzenia mobilnego filmu nakręconego wcześniej
Tutaj również Twój film nie może być zbyt długi – maksymalnie 30 sekundowy. Jeśli prześlesz dłuższy klip, zostanie on przycięty.
- Wyszukaj firmę w Mapach Google
- W zakładce ze zdjęciami, kliknij na ikonę Dodaj zdjęcie.
- Kliknij na Folder.
- Zaznacz plik z Twojego telefonu/tabletu (strzałka nr 1), i kliknij Gotowe (strzałka nr 2).
- Na koniec kliknij ikonę udostępniania – prawy górny róg ekranu.
Jaki cel przyświeca Google wraz z wprowadzeniem tej funkcji?
Możliwość umieszczania filmów na wizytówkach firm, jak i cały program lokalnych przewodników Google to sposób na pozyskanie bardzo lokalnych i w miarę dokładnych informacji od społeczności. Czyli zaangażowanych użytkowników produktów Google. W ten sposób Google chce zgromadzić wartościowe dane w miejscach, nad którymi ma pełną kontrolę – np. w Mapach Google. Daje mu to szansę na dostarczenie wszystkich potrzebnych danych użytkownikom w taki sposób, że nie czują oni potrzeby przechodzenia na stronę internetową firmy. Bo i po co, skoro wszystko czego chcieli się dowiedzieć o firmie lokalnej, znaleźli w Google: nazwa firmy, godziny otwarcia, opinie, zdjęcia… filmy.
Jak wykorzystać nową funkcję w Twojej firmie?
Samo wideo posiada duży potencjał. YouTube, dla przykładu jest drugą największą wyszukiwarką na świecie. Zaraz po Google (a to że należy do Google, to już druga sprawa). Ludzie mocno zintensyfikowali swój tryb życia. Filmy dają im możliwość pozyskania sporej dawki wiedzy oraz informacji w o wiele krótszym czasie, niż ma to miejsce w przypadku tekstu, czy np. nagrań audio.
W pierwszej kolejności wykorzystaj filmy, które już posiadasz. Np. na Twojej stronie internetowej lub kanale YouTube. Przytnij je do wspomnianych 30 sekund, wybierając najlepsze fragmenty. Nagraj nowe klipy w których zaprezentujesz Twój produkt lub usługę. Dobrym, a w zasadzie bardzo dobrym pomysłem jest nagranie wideo referencji od Twoich klientów.
Wideo to kolejny typ treści na wizytówkach lokalnych biznesów w Mapach Google, który może mieć duży wpływ na liczbę wyświetleń firmy. Jak i samo jej pozycjonowanie. Trzymaj zatem rękę na pulsie.
Grafika: Freepik