Jak prawidłowo zamieścić Mapę Google na stronie – Poradnik

Odpowiednie umieszczenie Mapy Google z adresem Twojej Firmy to podstawa. Cała operacja zajmie Ci nie więcej niż 3 minuty. Korzyści jest za to wiele. Do dzieła!

4 powody dlaczego warto zamieścić Mapę Google w ten sposób

 

Jest co najmniej kilka powodów, dla których warto zamieścić Google’ową mapkę Firmy w według moich wskazówek. Najważniejsze z nich:

 

  1. Po pierwsze, widać nazwę Twojej Firmy na mapie w lewym górnym rogu. Mało tego. Jeśli użytkownik Twojej strony internetowej styka się z Twoją Firmą po raz pierwszy, każdy kontakt z marką, powoduje, że zapada mu ona głębiej w pamięć.

Nazwa firmy - zalety mapki Google na stronie internetowej

 

 

  • Po drugie, widać również dokładny adres. A także przycisk umożliwiający bezpośrednie wyznaczenie wskazówek dojazdu. Ta funkcja jet bardzo istotna dla lokalnych firm.Twój potencjalny Klient, widząc przycisk umożliwiający błyskawiczne wyznaczenie ścieżki dojazdu na urządzeniu mobilnym (smartfonie lub tablecie) po prostu go kliknie. To spowoduje uruchomienie aplikacji Map Google, które od razu poprowadzą Klienta wprost do drzwi Twojej Firmy. Mówiłem, że warto 🙂

     

    Adres firmy i wskazówki dojazdu - zalety mapki Google na stronie internetowej

 

 

  • Kolejną zaletą jest wyświetlanie przycisku z opiniami Google. Przeglądający Twoją stronę firmową może w prosty sposób zapoznać się z referencjami na Twój temat. Jeśli zadbałeś o nie wcześniej, będzie to kolejny punkt dla Ciebie.Opinie o firmie i wskazówki dojazdu - zalety mapki Google na stronie internetowej

 

 

  • Na koniec, prawidłowo wstawiona mapka to również lepsze powiązanie Twojej strony internetowej z wizytówką Google Moja Firma. W ten sposób wysyłasz wyraźny znak do Google, że jesteś Firmą lokalną. I że posiadasz taki właśnie adres. Jeden punkt do pozycjonowania wizytówki Twojej Firmy na Mapach Google więcej.

 

 

Dwa sposoby implementacji Mapki Google na stronie internetowej

Nieprawidłowo wstawiona mapka Firmy na stronę:

 

 

 

Prawidłowo zamieszczona mapka Firmy:

 

 

Mapka Google Twojej Firmy na stronie internetowej – 10 prostych kroków – Poradnik

 

    1. Wejdź na stronę Map Google: www.google.com/maps.
    2. Wpisz nazwę Twojej Firmy w wyszukiwarkę w lewym górnym rogu. Jeśli istnieje kilka Firm na Mapach Google o tych samych nazwach, dopisz również adres.
      Jak wstawić Mape Google na stronę internetową - krok 1 - Poradnik

 

 

    1. Ponownie w lewym górnym rogu kliknij na menu.Jak wstawić Mape Google na stronę internetową - krok 2 - Poradnik

 

 

    1. Następnie wybierz Udostępnij lub umieść mapę.Jak zamieścić Mape Google na stronę internetową - krok 3 - Poradnik

 

 

    1. Kliknij na Umieść Mapę.Jak zamieścić Mape Google na stronę internetową - krok 4 - Poradnik

 

 

    1. Aby dopasować rozmiar mapki, wybierz Średnia (1), a następnie Rozmiar niestandardowy.Jak zamieścić Mape Google na stronę internetową - krok 5 - Poradnik

 

 

    1. Wpisz rozmiary Twojej mapki w pikselach. Pierwsza wartość oznacza szerokość, druga natomiast wysokość mapy.
      Jak zamieścić Mape Google na stronę internetową - krok 6 - Poradnik

 

 

    1. Po ustaleniu pożądanych wymiarów, zaznacz kod poniżej i skopiuj go (przycisk ctr+c).Jak zamieścić Mape Google na stronę internetową - krok 7 - Poradnik

 

 

    1. Na koniec wklej ten kod na Twoją stronę internetową.Jak zamieścić Mape Google na stronę internetową - krok 8 - Poradnik

 

 

  1. I gotowe! Mapka została prawidłowo zaimplementowana 🙂

 

 

Podsumowanie

 

Odpowiednie zamieszczenie Mapy Google z informacjami o Twojej Firmie na stronie internetowej to drobna zmiana. Jednak bardzo ważna. Ułatwia korzystanie ze strony www. O to przecież chodzi. Jak najlepiej serwować treść przeglądającym Twoją firmową witrynę.

Większa ilość interakcji z wizytówką Google Moja Firma pozytywnie wpływa na jej pozycję na Mapach Google. Google potwierdziło zresztą niedawno ten fakt. Im więcej lokalnych sygnałów wysyłasz, tym lepiej 🙂

 

Masz pytanie? Napisz w komentarzu poniżej.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

22 komentarze

  1. Po Wklejeniu linku mapy mapa nie jest aktywna. Czy mozna prosic o jakas pomoc?

  2. Przydał mi się Pana poradnik, wreszcie mam poprawnie wstawioną mapkę.

  3. witam, czy można zrobić tak aby na mapie była zaznaczona tylko moja firma ?

  4. Czy jest możliwość wstawienia na mapie kliku siedzib firmy?

  5. Jak mogę to wstawić za pośrednictwem programu WordPress tak aby mamka była widoczna w zakładce kontakt?

  6. Podstawową mapę wstawimy w opisywany sposób na naszą stronę internetową, jednakże zaawansowane funkcje map wymagają już klucza API. To bardzo ważna kwestia, gdyż Google zmieniło warunki korzystania z usług Map latem 2018 roku, wprowadzając cennik i limit darmowych wyświetleń.

  7. Dziękuję. Super artykuł. U mnie działa!

  8. Niestety nie działa u mnie prawidłowo. Gdzie robię błąd?

    wyświetla mi się link zamiast mapki

  9. Niestety wizytówka firmy się nie wyświetla ? Co zrobić?

  10. witam,

    1.czy takie wstawienie mapy skutkuje koniecznością wnoszenia za nią opłat licencyjnych?
    2. Słyszałem o załączaniu map google z opją darmowego dostępu do wartości 200 dol. usługi – czy ten limit odnawia sie co miesiąc? czy jego przekroczenie np. o 10 dol. powoduje konieczność zapłąty 10 dol, czy 210 dol.?
    czy są jakieś zapisy, że ten limit jest gwarantowany, tj. gdy pewnego dnia zmienią regulamin, nie będzie konieczności zapłacenia np. 200 dol. bo akurat nie ma już darmowej usługi, przecież kliknąłem np. zgadzam się na zmiany..

    dziękuję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *