Jak zoptymalizować wpis na blogu pod pozycjonowanie – Poradnik SEO – WordPress

Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie poradnik seo wordpress
Internet vector designed by Freepik

Jak wypozycjonować stronę internetową przy pomocy bloga? Jak dobrze zoptymalizować post na blogu w celu uzyskania wysokiej pozycji w Google? Poniżej podstawy i zbiór najważniejszych zasad pozycjonowania strony z użyciem bloga.

Jak zoptymalizować wpis na blogu – Pozycjonowanie. Poradnik SEO

Tematyka mojego bloga rezonuje wokół Firm i prowadzenia działań e-marketingu w internecie. Jeśli prowadzisz tradycyjny blog, niezwiązany z żadną firmą lub produktem, nie zamykaj jeszcze tego okna. Wskazówki zawarte w tym artykule są uniwersalne. Ba. Możesz je wykorzystać również do optymalizacji nie tylko części blogowej Twojej strony internetowej, ale całej witryny. Zatem rękawy w górę.

 

Analiza słów kluczowych

Całkowita baza i podstawa do pozycjonowania czegokolwiek w internecie. Z przypominaniem o analizie fraz kluczowych na starcie nowego projektu SEO, jest trochę tak, jak z przypominaniem o wyznaczaniem celów. Za co się nie weźmiesz, usłyszysz od swojego coacha/mentora/trenera magiczne zdanie “wyznacz cele!”.

Z badaniem słów kluczowym jest tak samo. Sprawdź czego ludzie szukają, a później im to daj. Dobrze zapakowane. Treściwe. I adekwatne.

Gdy wiesz czego chcesz (i czego pragną Twoi odbiorcy), skupiasz na tym całą swoją uwagę. Jeśli Twoi Klienci chcą się dowiedzieć, jak długo trwa realizacja Twojej usługi, napis o tym artykuł na blogu. Jeśli natomiast zastanawiają się, jak w pełni wykorzystać Twój produkt lub usługę po tym, gdy już od Ciebie kupią, opisz możliwe scenariusze. Pokaż, jak sprawdza się w praktyce. Wiesz już o co chodzi.

 

Źródła słów kluczowych

Klienci i nieKlienci

Nie szukaj daleko. Zwróć uwagę na pytania, jakie zadają Ci potencjalni Klienci podczas rozmów telefonicznych oraz w mailach. Czy część pytań powraca jak australijski bumerang? Założę się, że tak.

Zapisz te pytania w notatniku lub gdziekolwiek na komputerze w formie zgrabnej listy. W ten sposób, bez wysiłku, skomponujesz listę najczęściej zadawanych pytań przez Twoich obecnych i potencjalnych Klientów.

Przykład
Prowadzisz firmę świadczącą usługi koszenia trawy i pielęgnacji terenu. Jeśli Twoi Klienci, często pytają o czas skoszenia trawnika, napisz o tym na blogu. Np. Tytuł wpisu: Ile trwa koszenie trawnika – Poradnik

Myślisz sobie pewnie teraz. No tak, ale to trzeba usiąść i pomyśleć. I zainwestować czas. A i energię. A to przecież należy to jakoś ubrać w słowa…. Tak, masz rację. Trzeba zainwestować. Jednak oprocentowanie tego kapitału jest wysokie. Uwierz mi.

Po pierwsze i najważniejsze. Jeśli stworzysz dobry, merytoryczny artykuł i zoptymalizujesz go wykorzystując wskazówki z tego poradnika, to jest duża szansa, że codziennie będziesz ściągać wiele osób na Twoją stronę internetową. Zależy Ci przecież na widoczności w Internecie. Prawda?

Po drugie. Taki wpis pokazuje, że znasz się na rzeczy. Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Podejmujesz nietypowe działanie (tak, prowadzenie firmowego bloga to jeszcze bardzo często nietuzinkowa strategia marketingowa w wielu branżach). Słowem: wyróżniasz się. A jak mawiał klasyk “wyróżnij się, albo zgiń”. W dzisiejszych czasach jeszcze bardziej aktualne.

Dwa słowa podsumowania. Słuchaj klientów i im odpowiadaj. Na blogu.

 

Podpowiedzi w wyszukiwarce Google

Drugie niezawodne źródło i kopalnia słów kluczowych dla Twojego biznesowego bloga to po prostu sama wyszukiwarka Google.

Wejdź na stronę Google.pl i wpisz: ile kosztuje zrobienie

Podpowiedzi Google - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Zauważ, że wyszukiwarka podpowiada Ci dokończenie frazy, którą wpisałeś. Pojawiły się na przykład frazy:

  • ile kosztuje zrobienie strony internetowej
  • ile kosztuje zrobienie sklepu internetowego

Jeśli tworzysz strony www i sklepy on-line, masz już gotową receptę na wpis. Tę samą metodę możesz zaaplikować do praktycznie każdego biznesu.

Przechodzimy o krok dalej. Wybierz pierwszą podpowiedź, czyli “ile kosztuje zrobienie strony internetowej”. Zjedź na sam dół wyszukiwarki. Znajdziesz tam kolejne pytania związane w wyszukiwaną frazą. Tak, tego też szukają Twoi Klienci:

Podpowiedzi Google na dole strony - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Pytają o koszty strony, koszty strony dla firmy czy chociażby strony internetowej na WordPressie. Zrób z tego użytek. Umieść te pytania w Twoim wpisie, a następnie udziel odpowiedzi. W przypadku cen, możesz podać orientacyjne zakresy.

Dodatkowo, użyj znaku podkreślenia “_” przed lub za wyszukiwaną frazą, aby odkryć kolejne ukryte wyrażenia.

Podpowiedz Google znak podkreslenia - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

W tym samym celu użyj znaku gwiazdki – “*” przed lub za frazą. Otrzymasz listę podpowiedzi.

Kolejną ciekawą pozycją w Twoim arsenale wyrażeń zaawansowanych w Google jest znak cudzysłowu. Jeśli umieścisz w nim dwa lub większą liczbę słów to zostaną one wyszukane takiej samej konfiguracji. Zbitce rzec by można. Oznacza to, że poszczególne fragmenty całego wyrażenie nie zostaną rozłączone. Spójrz na poniższy przykład.

Podpowiedz Google znak cudzyslow - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Słuchaj Twojego audytorium

Strona Answer the Public - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Kolejny sposób na zanalizowanie fraz kluczowych to prawdziwa żyła złota. Mowa o stronie internetowej www.answerthepublic.com Witryna umożliwia wporadzenie głównej frazy kluczowej. Następnie prezentuje, powiązane z tą frazą, najczęściej wyszukiwane hasła i pytania z wyszukiwarki Google.

Ta strona potrafi naprawdę dużo. Przede wszystkim oszczędza Twój czas. Twój cenny czas. W kilka chwil otrzymasz zestaw wręcz gotowych tematów na wpisy na Twoim blogu.

Co więcej, otrzymasz zestawienie wszystkich tych fraz w postaci pięknego grafu. Możesz go pobrać i wydrukować. Lub umieścić na stronie internetowej. Jak poniżej.

Graf slowa kluczowe - Strona Answer the Public - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Nikt nie nauczył się jeździć na rowerze na wykładzie, przejdźmy zatem do praktyki.

  • Wejdź na stronę www.answerthepublic.com
  • W polu głównym wpisz frazę/temat, który Cię interesuje. Pisz zwięźle i krótko. Hasłowo. Dla przykładu “skoszenie trawy”.
  • Następnie wybierz język polski z rozwijanego menu po prawej stronie.
  • Wciśnij przycisk Get questions.

Strona Answer the Public - Wyszukiwanie - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Otrzymasz wspomnianą wizualną reprezentację frazy połączonej z pytaniami oraz przyimkami.

Slowa kluczowe - Strona Answer the Public - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Ponadto, na dole strony, pojawią się wszystkie wyniki w porządku alfabetycznym.

Slowa alfabetycznie - Strona Answer the Public - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

 

Z tej ciekawej listy możesz na przykład dowiedzieć się, że ludzie poszukują informacji w Google typu “koszenie trawy a fazy księżyca” lub “koszenie trawy o 6 rano” 🙂

Twoim zadaniem jest oczywiście wybrać te najbardziej interesujące frazy pod kątem biznesu, który prowadzisz. Wypisz wszystkie te, które zwróciły Twoją uwagę i mają w sobie potencjał.

W kolejnym korku nadaj im priorytet zaczynając od tego najważniejszego. Oznacz hasła cyfrowo lub literowo. Np.:

  • koszenie trawy ile kosztuje (1)
  • koszenie trawy jak często (3)
  • koszenie trawy jak wysoko (4)
  • koszenie trawy rano czy wieczorem (2)

Co dalej? Dalej po prostu tworzysz wpisy. Rozpoczynasz od tego, któremu przydzieliłeś najwyższy priorytet.

 

 

3 założenia, które musisz przyjąć, zanim stworzysz wpis na blogu (firmowym)

Zanim zabierzesz się za tworzenie i optymalizację wpisu, musisz przyswoić sobie kilka “ideowych” podstaw.

 

  1. Stwórz treść, która ułatwi ludziom życie

    To jest absolutna podstawa. Ludzie chętnie przeczytają to co masz do przekazania, jeśli pomoże im to rozwiązać jakiś problem. Nawet jeśli jest on niewielki. Twój artykuł musi, po prostu musi, dawać realną wartość. Będę to powtarzał z uporem maniaka.

    Nie twórz treści na blogu dla samego tworzenia. Szkoda Twoich minut i kilodżuli. Daj wartość. A wtedy jest szansa, że prędzej czy później ona powróci. Kropka.

  2. Bądź użyteczny

    Takie zdanie słyszał często Arnold Schwarzenegger za młodu od swojego ojca. “Be useful. Do something”. Pomagaj. Doradzaj. I podpowiadaj. Szybko staniesz się tym, który “zna się na rzeczy”.

  3. Użyj swojej mocy

    Mocy eksperta, naturalnie. Ekspert to nie tylko ta osoba, która popełniała wszystkie możliwe błędy, jak to się zwykło powtarzać. W mojej ocenie to ktoś, kto potrafi stworzyć coś nowego i innowacyjnego na bazie swoich obserwacji i doświadczeń. Może to być podejście lub strategia. Nie chodzi tylko o niepopełnianie błędów. Te i tak się pojawią – błądzić jest przecież rzeczą ludzką.

    Ty też jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Użyj zatem swojej mocy. Pokaż Twoje podejście. Pokaż, jak rozwiązać problem według tego, co stworzyłeś. I się sprawdza.

 

Optymalizacja wpisu na blogu firmowym na WordPressie

Zatem jak zoptymalizować wpis na blogu? Odpowiedź w poniższych 14 punktach.

 

  1. Zainstaluj wtyczkę Yoast SEO

    Popularna wtyczka do WordPressa Yoast SEO da Ci większą kontrolę nad techniczną stroną optymalizacji Twoich wpisów. Dzięki niej otrzymasz również natychmiastową informację zwrotną, czy Twoje poczynania zmierzają w dobrym kierunku.

  2. Tytuł wpisu – założenia i metody kompozycji

    Co do zasady, powinno się go konsumować w sposób naturalny. Analogicznie do całej reszty wpisu. W przypadku wpisów blogowych o charakterze poradnikowym, bardzo dobrze sprawdzają się tytuły w formie pytań. Dla przykładu:

    Jak zaplanować wycieczkę do Australii?

    Jeśli chcesz dać Twojemu czytelnikowi pewność, że po kliknięciu w tytuł Twojego wpisu znajdzie on satysfakcjonującą odpowiedź, dopisz wyrażenia typu “ Poradnik” lub np.. “5 gotowych rozwiązań”.

    Cały wpis przyjmie wówczas formę, która nie tylko wzbudza zainteresowanie, ale daje obietnicę. Ba, daje wręcz nadzieję, że za kilka sekund znajdziesz rozwiązanie na przedstawiony problem.

    Powyższy tytuł po dopieszczeniu:

    Jak zaplanować wycieczkę do Australii? 5 gotowych strategii do wykorzystania od zaraz.

    Kusi, prawda? Zwłaszcza wtedy, gdy wybierasz się na kontynent kangurów.

    Naturalnie, tytuł Twojego wpisu musi wynikać z dobrze przeprowadzonej analizy słów kluczowych. W celu osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, musisz korespondować w jak największym stopniu z tym, czego poszukują ludzie. Jeśli często wpisują zapytanie typu “jak założyć firmę”, to stwórz taki tytuł “Jak założyć firmę – Praktyczne wskazówki”.

    Twój tytuł pokrywa się z często wyszukiwaną frazę. O to chodzi.

    Ważne słowa na początku tytułu

    Google przykłada w większym stopniu wagę do tego, co znajduje się na samym początku Twojego wpisu. W mniejszym natomiast do jego dalszych części.

    Jeśli możesz w naturalny sposób skomponować w ten sposób tytuł Twojego wpisu, zrób to. Ale uważaj. Nienaturalny układ wyrazów stworzony tylko w celu usadowienia istotnych słów kluczowych przyciągnie mniejszą ilość kliknięć. Google również może patrzeć na takie treści podejrzliwie.

    Przykład tytułu wpisu z frazami kluczowymi na początku:

    Wycieczka do Australii – Poradnik. Poznaj sprawdzone miejsca turystyczne i metody taniego wypoczynku

  3.  

  4. Nagłówki: H1, H2…

    Nagłówki, jak sama nazwa wskazuje, umożliwiają wizualne wyróżnienie poszczególnych części tekstu na stronie internetowej. Są też bardzo wyraźną informacją dla Google, które elementy mają większe znaczenie na Twojej witrynie.

    Na przykładzie Ziemi i taksonomii obszarów terytorialnych wygląda to następująco:

    Ziemia – zbiór najwyższego rzędu – nagłówek H1
    Europa – zbiór drugiego rzędu – nagłówek H2 (Australia i pozostałe kontynenty również przyjmą nagłówek H2)
    Polska -zbiór trzeciego rzędu – nagłówek H3
    Województwo łódzkie – zbiór czwartego rzędu – nagłówek H4
    Sieradz – zbiór piątego rzędu – nagłówek H5

     

    Nagłówek H1

    Najważniejszy znacznik na stronie. Musi występować tylko jeden raz na pojedynczej podstronie. W przypadku Twojego bloga, nagłówek H1 to tytuł Twojego wpisu. Jeśli jest inaczej, musisz to koniecznie zmienić. Wyedytuj kod Twojej strony, albo poproś kogoś, kto się na tym zna.

    Większość gotowych szablonów dla WordPressa zawierających część blogową posiada budowę, która automatycznie oznacza nowe wpisy nagłówkiem H1.

    Jeśli tworzysz bloga od podstaw, upewnij się, że Twoje wpisy są przypisane do odpowiedniego nagłówka.

     

    Nagłówek H2

    Dozwolone jest używanie kilku nagłówków H2 na jednej stronie. Nagłówkami H2 oznacza się główne podtytuły na Twojej stronie internetowej.

    Kod strony www wygląda następująco:


    Naglowki - kod - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

     

    Nagłówków H2 może być kilka, jednak nie możesz też przesadzać. 20 znaczników H2 na jednej stronie to już za dużo.

     

    Nagłówki H3, H4, H5

    Kolejne nagłówki powinny nawiązywać do hierarchii, jaką narzuciłeś Twoje treści na stronie internetowej. Muszą one wynikać z logicznego rozbicia poszczególnych fragmentów.

    Prawidłowa struktura Twoich wpisów, jak i całej strony internetowej daje dwie wielkie korzyści. Po pierwsze primo, łatwo konsumuje się taką treść. Jest po prostu logicznie ułożona. Po drugie, poprawne znaczniki H dają algorytmom Google wyraźny sygnał,że ktoś tu popracował i treść jest łatwa do zindeksowania.

  5.  

  6. Lead – wprowadzenie

    Lead to kilka krótkich zdań na początku wpisu, które mają zachęcić czytelnika do dalszego czytania. Lead na blogu działa podobnie jak lead prasowy. Spójrz na pierwszą lepszy portal i będziesz wiedział o czym mówię:

    Tytuł:

    Polscy specjaliści od cyberbezpieczeństwa najlepsi na świecie.

    Lead:

    Polscy informatycy zakończyli 2014 rok na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej „Capture the Flag” – międzynarodowych zawodów z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego. Polacy okazali się lepsi od drużyn z USA, Rosji, Niemiec czy Japonii. W skład zwycięskiej drużyny wchodzą między innymi pracownicy zespołu CERT Polska.

    Źródło: Chip.pl

    Wprowadzenie możesz również optymalizować. Wpleć w naturalny sposób (!) odmienione słowa kluczowe, które łączą się z Twoim tytułem. Dasz Google’owi wyraźny sygnał wokół jakiego tematu orbituje Twój artykuł.

  7.  

  8. Przyjazny adres url

    Adres url to inaczej adres internetowy Twojej strony internetowej. Np. do Twojego konkretnego wpisu na blogu. Link url określany jest czasami również jako slug w wordpressowym żargonie.

    Na czym polega jego przyjazność? Na tym, że po jego przeczytaniu jesteś w stanie ogólnie powiedzieć na jaki temat jest wpis do którego on prowadzi.

    Poniżej przykład takiego przyjaznego adresu url z mojego bloga.
    https://www.pierwszynamapie.pl/dlaczego-opinie-google-zniknely-poradnik

    Wyrazy, które znalazły się w linku url pochodzą wprost z tytułu wpisu na blogu. Oddzielone są myślnikami. Wtyczka Yoast SEO automatycznie stworzy dla Ciebie przyjazdy adres url podczas tworzenia wpisu w edytorze WordPressa.

    Jeśli masz życzenie zmienić Twój adres url, np. na krótszy, podczas tworzenia wpisu, kliknij na edycja przy polu Bezpośredni odnośnik.

    Adres url - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

     

    Mniej znaczy więcej. Jeśli tytuł twojego wpisu wygenerował bardzo długi adres url, uprość go. Zostaw to, co najważniejsze. Ważne, aby w Twoim linku pojawiło się słowo kluczowe.

    Spójniki i przyimki (“a”,”o”, “i”, “w” itd.) są najczęściej automatycznie pomijane.

    W większości nowych wpisów, nie będziesz za dużo zmieniać w adresie internetowym do Twojego wpisu. Trzymaj się logiki. Pamiętaj o słowie kluczowym w adresie url.

  9.  

  10. Opis meta

    Opis meta to ten tekst który wyświetla się pod adresem Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google:

    Opis meta - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

     

    Opis meta nie jest brany pod uwagę przez Google w procesie pozycjonowania. Ma jednak duże znaczenie dla osób, które natrafią na Twoją stronę internetową w wyszukiwarce. Opis meta kierujesz właśnie do nich. Traktuj go, jak przekaz marketingowy.

    Należy unikać w meta tagach upychania słów kluczowych. Meta tag pisany jest dla człowieka, nie robotów indeksujących Google.

    Dobrze skomponowany opis spowoduje, że użytkownik kliknie na link do Twojej witryny. Kilka wskazówek:
    – pisz zwięźle,
    – nie przekraczaj 157 znaków,
    – zamieść frazę kluczową na początku opisu.

    Do stworzenia opisu meta wykorzystaj tzw. “złotą trójkę:
    Pierwsze zdanie: zainteresowanie czytelnika, np. w formie pytania.
    Drugie zdanie: oferta – co użytkownik otrzyma, gdy wejdź na Twoją stronę.
    Trzecie zdanie: nawołanie do działania (ang. call to action) – zachęcenie.

    Przykład:
    Fraza kluczowa: Kwiaciarnia w Łodzi
    Opis meta:
    Najlepsza kwiaciarnia w Łodzi! Piękne kwiaty, cudowne wiązanki i bukiety, kwiatowe kosze z dostawą na podany adres. Odkryj bogatą ofertę!

  11.  

  12. Przejrzystość Twojego wpisu

    Czy treść na Twoim blogu łatwo się konsumuje? Czy użytkownicy mogą szybko i w prosty sposób dotrzeć do najważniejszych części Twojego artykułu? Jeśli tak, to gratuluję. Jeśli nie, zapraszam do dalszej lektury.

    Żyjemy obecnie coraz szybciej. Bardzo klarownie widać ten pęd w internecie. Internauci to jedna z najbardziej niecierpliwych grup stąpających po naszej planecie.

    Strona się wolna ładuje? Uciekną. Za dużo tekstu? Uciekną. Strona przeładowana treścią? Też biorą nogi za pas.

    Twoim zadaniem jet rozbić większe partie tekstu – przedstawić je w formie lekkostrawnej.

    W tym celu wykorzystaj:
    – wypunktowania,
    – numerowane listy,
    – pogrubienia,
    – cytaty,
    – tabele.
    – grafiki,
    – wideo.

    Twój wpis na blogu to nie Quo Vadis. Zrób z niego witaminę C. Niech się łatwo przyswaja.

     

  13. Grafiki

    Jeden obraz, tysiąc słów. Zdjęcia oraz ilustracje potrafią oddać to, czego nawet najbujniejszy opis nie jest w stanie wyrazić. Zamieszczając grafiki na Twoim blogu, pamiętaj o kilku podstawach… jeśli chcesz zoptymalizować wpis pod kątem pozycjonowania w Google.

    Nazwa pliku

    Powinna zawierać słowo kluczowe. Jeśli na zdjęciu widnieje osoba kosząca trawę, zatytułuj zdjęcie np. “koszenie-trawy.jpg”. Nie upychaj jednak na siłę słów kluczowych. Nigdzie!

    Użyj myślników, aby oddzielić poszczególne wyrazy w nazwie plików. Unikaj polskich znaków diakrytycznych typu “ś”, “ć”, “ó”. Zamiast tytułować plik ze zdjęciem “Miasto Sieradz.jpg”, wpisz “miasto-sieradz.jpg”.

    Znacznik alt

    Podczas umieszczania grafiki na blogu, uzupełnij pole alt. Opisz krótko, co jest na zdjęciu. Umieść tam w naturalny sposób słowo kluczowe.

    Znacznik alt - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

  14.  

  15. Linki

    Tworzenie linków, czyli hiperłączy do innych podstron w Twojej witrynie (oraz innych stron internetowych) jest bardzo istotne. Pokazuje wyszukiwarce Google, że nie jesteś samotną wyspą na wielkim oceanie innych serwisów w sieci. Łącza przychodzące i wychodzące z Twojej strony pozwalają Google określić ogólną tematykę, którą poruszasz.

    Linkowanie możemy podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne.

    Linki wewnętrzne

    To łącza, które prowadzą do innych podstron na Twojej stronie internetowej. Powodują bardzo ważną rzecz. Spajają i wiążą treści na Twojej witrynie.

    Traktuj linki wewnętrzne jak układ szkieletowy. Trzyma on całe Twoje ciało (strony internetowej). Wokół niego zbudowane są mięśnie (treść na blogu).

    Jak tworzyć wewnętrze łącza? Najprostsza odpowiedź: naturalnie. Jeśli piszesz o danym zagadnieniu na blogu, a wspomniałeś już o tym wcześniej w innym artykule, po prostu zrób z tego hiperłącze.

    Przykład
    Na blogu, który aktualnie czytasz, często wspominam o wizytówkach Google Moja Firma https://www.pierwszynamapie.pl/category/google-moja-firma/ Zauważ, że zdanie, które właśnie przeczytałeś, zawiera właśnie taki wewnętrzny link do głównej kategorii o nazwie Google Moja Firma.

    W przypadku bloga firmowego, powinieneś linkować częściej do twoich usług i produktów. Pokazujesz wówczas Google, że dany temat, a jednocześnie frazy kluczowe, są na Twojej stronie istotne.

    Poniżej schemat linkowania z podziałem na istotność konkretnych stron w witrynie internetowej.

    Schemat linkowania - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

  16. Linki zewnętrzne

    Zewnętrzne hiperłącza działają w podobny sposób, co linki wewnętrzne. Z tą jednak różnicą, że przenoszą użytkownika na inną stronę internetową.

    Z linami zewnętrznymi należy bardziej uważać. Odradzam umieszczenie zbyt dużej ilości linków zewnętrznych na jednej stronie. Może to obniżyć poziom soków pozycjonujących Twojej witryny.

    Warto linkować do stron o wysokim autorytecie. Np. do Wikipedii

    Polecam tworzyć linki zewnętrzne i wewnętrzne w sposób, który powoduje otwieranie ich na kolejnej zakładce w przeglądarce internetowej – zamiast przeładowywania strony.

    W tym celu, na końcu linku dodaj wartość target=”_blank lub zaznacz opcję Otwórz odnośnik w nowej zakładce jeśli korzystasz z opcji umieszczania linków w panelu edycji wpisu na WordPressie.

    Odnośnik nowa karta - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

     

  17. Kategorie wpisów

    Kategoria na blogu to zbiór obejmujący szerszy zakres tematyczny. Do danej kategorii możesz przypisać nieskończoną ilość wpisów. Pod warunkiem, że wpisują się w główny temat kategorii.

    Przykład

    Prowadzisz firmowego bloga na temat serwisu sprzętu komputerowego. Pisząc o metodach konserwacji laptopa, przypisujesz ten wpis do kategorii np. Komputery. Pisząc o zasychającym tuszu w drukarkach, asygnujesz post na blogu do kategorii Drukarki.

    Nie ma tutaj żadnej filozofii. I nie powinno być. Kategorie mają być proste do zrozumienia. I łatwe do odszyfrowania przez kogoś, kto trafił na Twoją stronę po raz pierwszy.

  18. Kategorie na blogu - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

     

  19. Tagi

    Główne słowa łączące się z Twoim artykułem na blogu to tzw. tagi. Ich zadaniem jest poinformować algorytmy wyszukiwarki, wokół jakiego głównego tematu rozbrzmiewa Twój wpis na blogu.

    Tagi musisz tworzyć w sposób hasłowy. Nie tworzysz zdań. Tworzysz hasła. Tak jak w kalamburach.

    Przed każdym dodaniem tagów do blogowego wpisu, wyobraź sobie, że bierzesz udział w kalamburach. Twoim zadaniem jest jak najszybciej przy pomocy haseł opisać główny motyw artykułu.

    Przykład

    Jeśli chcę opisać polski film Chłopaki Nie płaczą to użyję tagów:

    film, komedia, polskie komedie, maciej stuhr

    W przypadku tagów, w przeciwieństwie do kalambur, możesz i powinieneś użyć głównego słowa kluczowego. Dlatego do powyższej listy dodaję sam tytuł filmu:

    chłopaki nie płaczą

    W ten sposób stworzyłem listę tagów do filmu Chłopaki nie płaczą:

    Tagi: film, komedia, polskie komedie, maciej stuhr, chłopaki nie płaczą

    Zauważ, ze wpisałem 5 tagów. Nie 50. Kieruj się logiką i rozsądkiem. Nie upychaj dodatkowych tagów na siłę. Mniej znaczy więcej.

  20.  

  21. Obrazek wyróżniający

    Jest to główna grafika dla Twojego artykułu na blogu. Wiele skórek blogowych na WordPressie umożliwia ustawienie takiego obrazka wyróżniającego.

    Pojawi się on na głównej stronie blogowej z listą wpisów. Dodatkowo, może być również prezentowany jako miniatura po wklejeniu linku do Twojego wpisu na portalach społecznościowych. Np. Facebook. Przykład:

    Obrazek wyróżniający - WordPress - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

     

    Dopracuj swój obrazek wyróżniający. Zamiast samego zdjęcia, dodaj do niego tytuł wpisu. Przyciągniesz wtedy większą uwagę. I liczbę kliknięć. Możesz również dodać Twoje logo, aby budować rozpoznawalność marki.

    W wartości alt Twojej grafiki wyróżniającej umieść w naturalny sposób główne słowo kluczowe dla całego artykułu. Zobacz punkt 8 – Znaczniki alt.

  22.  

  23. Dystrybucja wpisu

    Już jest. Najświeższy, jeszcze ciepły wpis na Twoim blogu firmowym. Czy to koniec? Nie. To dopiero początek! Jak to początek? Teraz zaczyna się już ta łatwiejsza część.

    Po zainwestowaniu czasu i energii w przekazanie wartości na Twoim blogu, chcesz, aby Twój komunikat dotarł do jak największego grona odbiorców. Ponieważ jest to Twój blog firmowy, chcesz również aby artykuł docierał nieustannie do określonej grupy docelowej.

    W tym celu umieszczasz link do Twojego wpisu na:
    – Twoim firmowym fanpage’u na Facebooku,
    – Twoim profilu firmowym na Google+,
    – Twojej stronie firmowej na Linkedin.

    Następnie tworzysz ponowne udostępnienia z powyższych portali na Twoich prywatnych profilach. Oznacza to, że link do posta na blogu udostępniony na Twoim fanpagu na Facebooku, udostępniasz na Twoim prywatnym koncie Facebooku. Post z firmowej strony Google+ na prywatnym profilu Google+, itd.

    Udostepnianie wpisow na portalach spolecznosciowych - WordPress - Jak zoptymalizowac wpis na blogu pod pozycjonowanie - Poradnik

     

    Nie każdy z Twoich znajomych z Facebooka czy innych portali posiada Twój profil firmowy w kategorii “Polubione”. Nie możesz oczywiście przesadzać z firmowymi treściami na prywatnych profilach. Stosuj tę technikę z głową.

  24.  

  25. Nie do końca koniec…

    Główna część pracy zakończona. W ramach dalszych działań nad Twoim blogiem możesz i powinieneś wykorzystywać Twój dotychczasowy dorobek:
    – w nowych postach tworzysz linki do poprzednich wpisów,
    – cyklicznie udostępniasz na portalach społecznościowych starsze wpisy z bloga,
    – umieszczasz linki do Twoich pomocnych artykułów z bloga na forach branżowych. Uwaga! Nie spamuj. Link do wpisu na Twoim blogu musi odpowiadać na kwestie poruszane na danym forum. Udzielaj się na forum przez dłuższy czas (zbuduj swoją pozytywną reputację), zanim zaczniesz umieszczać linki do Twojego bloga,
    – przesyłasz w mailach linki do Twoich pomocnych postów na blogu, zamiast odpowiadać w kółko na te same pytania.

 

 

Podsumowanie

Pozycjonowanie firmowej strony przy pomocy bloga to działanie długofalowe. Jest proste, ale zawiera w sobie dwa wyzwania: konsekwencję i systematyczność. To tak jak z myciem zębów. Wystarczy o nie dbać 3 razy dziennie, by cieszyć się ładnym uśmiechem. Z Twoim blogiem firmowym jest podobnie. Zastosuj powyższe wskazówki z poradnika, a zobaczysz pozytywne efekty – większy ruch na Twojej stronie i więcej Klientów. Również ładny i szeroki uśmiech 🙂

Jeśli masz zapamiętać tylko jedno zdanie z całego tego artykułu niech to będzie to: Pisz dla ludzi, a Google podąży za Twoją treścią.

Jak Ty wykorzystujesz bloga firmowego? Masz pytanie? Napisz poniżej w komentarzu.

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Certyfikat SSL - grafika okładkowa

Certyfikat SSL – czy warto stosować go na stronie www lokalnej firmy? Poradnik

Statystyczny Polak korzysta z internetu z roku na rok w coraz większym stopniu. Wystarczy, że …

9 komentarzy

  1. Bardzo fajnie opracowany poradnik z dużą wartością merytoryczną 🙂

  2. Dzięki za answerthepublic, naprawdę przydatne narzędzie. Bez Ciebie bym na nie nie wpadł ;).

  3. Ten wpis jest genialny. Nareszcie w tym całym burdelu internetowym znalazłam coś dla siebie !!
    Dziękuję 🙂

    Mam tylko pytanie: Jesli tutul wpisu oznaczam H1, podtytuły H3 itd to samą treść jak mam oznaczyć? Obacnie mam ustawione na “Akapit”

    bede wdzeczna za odpowiedz

  4. Bardzo przydatny artykuł. Krótko, treściwie i na temat 🙂 Więcej takich artykułów poproszę 🙂 Pozdrawiam.

  5. Muszę zastosować wiedzę w praktyce, ciekawe jakie będą efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *