Jak obiektywnie sprawdzić pozycję Twojej wizytówki Google w rankingu? Lista przydatnych narzędzi

Śledzenie pozycji wizytówki Google

Pozycjonowanie lokalne w Mapach Google wiąże się nierozerwalnie ze śledzeniem pozycji wizytówki Google oraz jej postępu w drodze na szczyt. Z tego artykułu dowiesz się, jakie czynniki wpływają na zniekształcenie wyników. Opiszę również, jak w obiektywny i rzetelny sposób dowiedzieć się, na jakiej pozycji – na zadane frazy kluczowe – rzeczywiście znajduje się Twoja firma w Mapach Google. Zapraszam.

 

Co zaburza obiektywny ranking firm w Mapach Google?

Zanim o samych narzędziach, najpierw kilka słów o tym co najczęściej powoduje, że wyniki które otrzymujesz na swoim komputerze mogą nie do końca być obiektywne i zgodne z rzeczywistością. Personalizacja wyników – bo o tym mowa, ma za zadanie ułatwić korzystanie z wyszukiwarki Google i spowodować, że użytkownik otrzyma wyniki zgodne z jego preferencjami i oczekiwaniami. Prowadzi to do sytuacji, gdzie niejako każdy ma swoją wersję internetu. Nie wchodząc w kwestie cenzury i tzw. bańki informacyjnej (więcej o tym w filmiku z TED’a poniżej – dostępne napisy w języku polskim), wyniki które otrzymujesz w Google są najczęściej jak dobry garnitur – skrojone pod Ciebie 🙂 Główni sprawcy pod filmikiem.

 

Historia wyszukiwań przypisana do Twojego konta Google

Jeśli jesteś zalogowany na swoje konto Google (na komputerze, tablecie lub smartfonie) to cała dotychczasowa historia Twoich wyszukiwań w Google jest również brana pod uwagę przy prezentowaniu wizytówek firm – zarówno w wyszukiwarce, jak i samych Mapach Google.

 

Twoja lokalizacja

Lokalizacja ma bardzo duże znaczenie przy ustalaniu wyników z Mapy Google w sytuacjach, gdy użytkownik wprowadził frazę kluczową bez określenia lokalizacji, np. restauracja. Ta sama fraza zwróci inne wyniki, gdy użytkownik znajduje się w innej części miasta.

 

Adres IP

Adres IP Twojej sieci internetowej lub urządzenia również jest widoczny dla Google – ma przypisaną historię wyszukiwań, która wpływa na ustalanie indywidualnych rankingów.

 

Pliki cookies

Ciasteczka – pliki tymczasowe wysyłane przez strony internetowe, a zapisywane na Twoim urządzeniu. To między innymi dzięki nim reklamy, które Cię śledzą są powiązane z odwiedzonymi przez Ciebie stronami internetowymi.

 

Darmowe narzędzia do sprawdzania pozycji wizytówki Google

Podgląd reklam Google AdWords

Darmowe narzędzie w panelu Adwords, które służy do podglądu linków sponsorowanych Google – sprawdzi się również do weryfikacji, czy wizytówka Twojej firmy wyświetla się na którejś z 3 pierwszych pozycji lokalnych w Mapach Google.

 

Tryb incognito w przeglądarce internetowej

Choć nie jest idealny, pozwala zignorować historię wyszukiwania i “odpersonalizować” Twoje wyszukiwania.
Tryb incognito przeglądarka internetowa

 

Narzędzie “I search from”

Kolejny przydatny sposób na bardziej obiektywne sprawdzenie lokalnych wyników znajdziesz na stronie www.isearchfrom.com. Ustal język, lokalizację, frazę kluczową, urządzenie oraz zaznacz “Find only pages from the specified country” oraz “Find only pages in the specified language”. Na koniec kliknij “Search”

 

Mobile Moxie

Genialny symulator urządzenia mobilnego i lokalizacji, czyli Mobile Moxie. Strona, w języku angielskim, umożliwia wybranie lokalizacji z dokładnością do kodu pocztowego. Co więcej, możesz wybrać dwa różne urządzenia mobilne z listy, aby zobaczyć, jak prezentują się wyniki wyszukiwania na każdym z nich.

 

Podsumowanie

Wraz ze wzrostem danych, które Google o nas zbiera, wzrasta również poziom personalizacji wyników wyszukiwania. W przypadku rezultatów lokalnych, dochodzi kolejny szalenie istotny element – miejsce z którego następuje wyszukiwanie. Ma on szczególnie duży wpływ na ranking dla takich zapytań w których użytkownik nie podał lokalizacji, np.”bank”, “kawiarnia”. Obiektywne sprawdzenie pozycji wizytówki Twojej firmy jest możliwe. Pod warunkiem, że nie będziesz koncentrować się tylko na jednym sposobie weryfikacji, a wykorzystasz kilka narzędzi.

Co sądzisz o takiej metodzie sprawdzania pozycji wizytówek Google? Napisz proszę w komentarzu poniżej.

 

Grafika: Flaticon

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Kto założył wizytówkę Google - poradnik

Kto założył wizytówkę Google Twojej firmy i dlaczego nie masz do niej dostępu?

Jeśli widzisz w Google wizytówkę swojego biznesu i zastanawiasz się jak ona się tam znalazła …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *