W tym tygodniu Google poinformował firmy reklamujące się w AdWords, że po 24 czerwca 2017 zostaną usunięte tzw. ręczne rozszerzenia lokalizacji. Od tej daty, wszystkie rozszerzenia lokalizacji będą możliwe jedynie poprzez połączenie wizytówki firmy w Mapach Google (poprzez panel Google Moja Firma) z kontem Google AdWords. Jeśli do tej pory posiadałeś adres firmy na swojej reklamie AdWords ustawiony manualnie, od końca czerwca Google przestanie go wyświetlać. Zobacz, jak temu zapobiec.
Czym są rozszerzenia lokalizacji w reklamie Google AdWords?
Jest to jedna z opcji w Google AdWords, która umożliwia wyświetlenie dodatkowych informacji na reklamie w wyszukiwarce i Mapach Google. Dzięki temu, reklamodawca może zaprezentować numer telefonu swojej firmy, jej adres oraz godziny otwarcia. Poniżej przykład reklamy w wyszukiwarce Google, która posiada rozszerzenie lokalizacji.
Co więcej, dzięki prawidłowo ustawionym rozszerzeniom lokalizacji na urządzeniu mobilnym typu smartfon użytkownik zobaczy duży przycisk “Zadzwoń” oraz informację o dzielącej go odległości od firmy:
W samych Mapach Google natomiast promowana wizytówka firmy pojawi się, jako jedna z pierwszych na liście:
Jakie to ręczne rozszerzenia lokalizacji AdWords?
Ręczne ustawienie opcji lokalizacji w Google AdWords oznacza, że adres firmy wyświetlający się wraz z reklamą, został bezpośrednio wpisany przez reklamodawcę – a nie pobrany z wizytówki firmy w Mapach Google.
Na czym polega zmiana?
Od wspomnianej daty – 24 czerwca 2017 – wszystkie rozszerzenia lokalizacji w AdWords będą tworzone poprzez połączenie lokalizacji w panelu Google Moja Firma z kontem Google AdWords. Oznacza to, że musisz mieć dostęp do swojej wizytówki na poziomie “Właściciela” lub “Głównego właściciela”, aby móc takie połączenie ustanowić.
Co powinieneś zrobić?
Jeśli reklamujesz się w Google AdWords sprawdź w pierwszej kolejności, czy Twoje rozszerzenie lokalizacji ustanowione jest ręcznie (czyli poprzez wpisany adres firmy), czy też za pomocą sparowanych lokalizacji z panelu Google Moja Firma. Jeśli pierwsza z opcji (ręcznie zapisany adres) – połącz swoją wizytówkę z panelem AdWords posługując się wskazówkami z tego artykułu.
Jeśli idzie o same wizytówki firm w Mapach Google możliwe są następujące scenariusze:
Całkowity brak wizytówki firmy
Załóż nową wizytówkę firmy, a następnie połącz lokalizacje korzystając ze wskazówek z linku powyżej.
Brak dostępu do wizytówki firmy w Mapach Google
Wizytówka może być niezweryfikowana lub też ktoś inny może nią zarządzać – zweryfikuj lokalizację w Mapach Google lub poproś obecnego zarządcę Twojej firmy w Mapach Google o nadanie Ci roli “Głównego właściciela”. Następnie połącz wizytówkę z AdWords według porad z linku powyżej.
Pełny dostęp do wizytówki
Pełny, czyli taki w którym jesteś “Głównym właścicielem” – tak nazywa się poziom uprawnień w panelu Google Moja Firma. Taka sytuacja jest najbardziej komfortowa – podłączenie wizytówki pod kampanię Google AdWords zajmie Ci najmniej czasu w porównaniu z dwoma poprzednimi scenariuszami. Wejdź tutaj i dowiedz się, jak nawiązać połączenie pomiędzy reklamą AdWords i lokalizacją Google.
Podsumowanie
Wraz z wycofaniem ręcznych rozszerzeń lokalizacji w AdWords, Google pokazuje, że zależy mu na pełnej integracji swoich systemów – Google Moja Firma oraz Google AdWords. To z kolei pozwoli na większy zakres oraz przejrzystość zbieranych danych (np. wyświetlenia adresu wizytówki w reklamie Google, czy np. liczba kliknięć). Warto zatem wykorzystać prawidłowe połączenie wizytówki oraz linków sponsorowanych AdWords by nie tylko docierać do większej liczby potencjalnych klientów, ale aby również móc wyciągnąć wnioski z zebranych danych analitycznych na przyszłość.
Grafika: Freepik