Jak wykorzystać wizytówkę Google i Search Console do zwiększenia ruchu na stronie www?

Search Console i Moja Firma - frazy kluczowe

Od niedawna w panelu wizytówki Google możesz sprawdzić frazy kluczowe po jakich znajdują Twoją firmę potencjalni klienci. Z kolei lista słów kluczowych w narzędziu Google Search Console dostępna jest od dobrych kilku lat. Co możesz z nimi zrobić? Użyć ich do optymalizacji Twojej strony internetowej, tak by zwiększyć ruch, który ona generuje. Dziś wskazówki, jak to zrobić.

 

Frazy kluczowe w Google Moja Firma

W ubiegłym miesiącu, Google uruchomił globalnie opcję w panelu Moja Firma, która pozwala sprawdzić hasła po których użytkownicy odnajdują wizytówkę Twojej firmy. Funkcja dostępna jest w statystykach lokalizacji Google:

 

Maksymalny okres do sprawdzenia fraz to (niestety) jeden miesiąc. Jeśli chcesz zatem uzyskać bardziej obiektywne dane, na początku każdego nowego miesiąca skopiuj (ręcznie) frazy kluczowe do arkusza kalkulacyjnego. Po kilku miesiącach porównasz hasła i liczbę użytkowników, którzy wpisywali je w wyszukiwarkę Google. Po zsumowaniu otrzymasz zagregowane dane, które wyłonią frazy kluczowe cieszące się największą popularnością.

Funkcja jednak na wizytówce Google działa dopiero od miesiąca, także takie operacje dopiero przed Tobą (i mną). Póki co, skopiuj frazy kluczowe z panelu Moja Firma do arkusza kalkulacyjnego, które mają 10 lub więcej użytkowników. Za chwile zrobimy z nich użytek.

 

Słowa kluczowe w Google Search Console

Za starych, dobrych czasów można było sprawdzić słowa kluczowe w Google Analytics. Obecnie, jeśli nie prowadzisz kampanii Google Ads (AdWords), frazy nie są dostępne. Możesz, a nawet powinieneś, natomiast zajrzeć do narzędzia Google Search Console (drzewiej zwane Google Webmasters Tools). Znajdziesz w nim frazy kluczowe po których nastąpiło wyświetlenie i kliknięcie w Twoją stronę internetową w wyszukiwarce Google.

Analityka zapytań w Google Search Console
W narzędziu Search Console sprawdzisz frazy kluczowe

 

W tym narzędziu nie musisz na szczęście ręcznie kopiować fraz kluczowych. Możesz je pobrać do pliku. Zanim to jednak zrobisz, ustaw przedział czasowy na 90 dni:

Zakres dat w Search Console

 

Teraz kliknij na Pobierz w lewym dolnym rogu – u dołu listy.

Pobieranie danych do pliku z Search Console

 

Analiza słów kluczowych o największym potencjale

Teraz przyszedł czas na najważniejszą operację. Analizę. Wybierz maksymalnie 5 fraz kluczowych (z listy utworzonej z panelu Moja Firma oraz Search Console), które mają najwięcej zapytań. Pomiń nazwę własną Twojej firmy. Jeśli jesteś np. architektem wnętrz w Sieradzu, po przeanalizowaniu danych możesz wyłonić następujące frazy:

  • projektant wnętrz sieradz,
  • architekt wnętrz sieradz,
  • projektowanie mieszkań,
  • architekt,
  • projekty mieszkań.

 

Powyższe wyrażenia podpowiadają narzędzia analityczne. Teraz porównaj je z ofertą Twojej firmy i jej celami biznesowymi. Pokrywają się? Czy chcesz pozyskiwać klientów na te usługi/produkty? Jeśli tak, weź pod uwagę wszystkie. Jeśli nie, usuń zbędne.

 

Optymalizacja strony www pod najważniejsze frazy

Teraz przyszedł czas na zoptymalizowanie strony internetowej pod frazy kluczowe, które przed chwilą wybrałeś.

 

Tytuł, meta opis, adres url

Zasady optymalizacji strony głównej, jak i poszczególnych podstron z ofertą są bardzo podobne do optymalizacji artykułów blogowych. Wykorzystaj wskazówki z artykułu Jak zoptymalizować wpis na blogu pod pozycjonowanie – Poradnik SEO – WordPress

Umieść w naturalny i logiczny sposób czołowe frazy kluczowe w tytule strony głównej, opisie meta i adresie url, jeśli jest to zakładka ofertowa.

 

Menu strony

Wykorzystaj słowa kluczowe do nazwania zakładek w menu strony. Na przykład, zamiast Strona główna, wpisz Projektowanie wnętrz.

 

Blog i poradniki

Twoi potencjalni klienci, a co za tym idzie Google, lubią wartościowe i merytoryczne informacje, które pozwalają im podjąć bardziej świadomą decyzję o zakupie. Wykorzystaj to. Twórz artykuły powiązane są z głównymi frazami kluczowymi. Na przykład – 3 trendy w projektowaniu wnętrz na 2019 rok. Pamiętaj tylko o jednym. Jakość, a nie liczba artykułów się liczy.

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki będą dla Ciebie wartościowe i pomogą Ci w pozyskaniu nowych klientów.

 

Photo by Barn Images on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Wizytówka Google dla lekarza

Wizytówka Google dla lekarza? Czy może ją utworzyć? Wskazówki

Czy niezależny lekarz może utworzyć wizytówkę w Mapach Google dla swojej praktyki? Jeśli przyjmuje pacjentów …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *