Podążaj tymi 2 drogami, jeśli naprawdę chcesz pozyskiwać klientów z internetu

Pozyskiwać klientów z internetu

Dobrze prowadzony blog firmowy i precyzyjna reklama. Ot cały przepis na sukces w marketingu internetowym – powiesz. Jedno i drugie i tak już wymaga wystarczająco dużo czasu, wiedzy i pieniędzy. Jednak to nie jedyna droga, aby skutecznie pozyskiwać klientów z internetu. Zwłaszcza, gdy prowadzisz firmę lokalną. Dziś krótko, ale konkretnie – o tej drugiej ścieżce – równie istotnej i wcale nie mniej ważnej.

Amerykański poeta Robert Frost napisał kiedyś wiesz “Droga nie wybrana”. Poszedł drogą mniej uczęszczaną. I to zrobiło ogromną różnicę. Ty nie musisz wybierać. Ba, nawet nie powinieneś! Cała potęga tej strategii (marketingu internetowego) polega właśnie na tym, abyś trafiał do Klienta jedną i drugą trasą. O co chodzi? Mówiąc wprost – o Twoją widoczność oraz reputację.

 

Obserwuj siebie, poznasz zachowania Klientów

Będąc dziś w Łodzi, zgłodniałem. Wpisałem do telefonu, w wyszukiwarkę Google, frazę “restauracja”. Pojawiły się linki sponsorowane Google Adwords na samej górze ekranu. Następnie 3 wizytówki pod Mapą Google, a dalej łącza do stron internetowych. Kliknąłem na jedną z 3 restauracji pod google’ową mapką. I co w tym niezwykłego? – zapytasz. Nic, kompletnie nic. O to właśnie chodzi. Ja, Ty i przeważająca większość użytkowników internetu zachowuje się bardzo podobnie. Liczy się dla nich strona nr 1 w Google. Niewielu przejdzie na drugą, czy kolejne strony. Nie mamy na to czasu, albo ochoty…albo po prostu jesteśmy leniwi (niepotrzebne skreślić). I to jest droga numer jeden – widoczność.

 

Daj się odnaleźć

Widoczność Twojej firmy w internecie jest naprawdę kluczowa. Nawet jeśli jesteś najlepszym specjalistą z branży, ale nikt się o tym nie dowie… to wiesz, co się wydarzy? Kompletnie nic. To tak, jak z tą księżniczką na wieży – ktoś na rumaku po nią w końcu przyjedzie… jeśli wie o jej istnieniu. Twoja firma również musi zaistnieć w świadomości zainteresowanych. Tyle, że w internecie. Tylko wtedy przełoży się to na ruch na stronie i telefony od potencjalnych klientów.

Jak zatem być widocznym w Google? To już zależy w dużej mierze od branży, usług i produktów, które sprzedajesz. Dla przykładu, linki sponsorowane dobrze się sprawdzą w przypadku konkretnych produktów i zapytań klientów. Np. “rowery trekkingowe łódź”. Wpisy blogowe z kolei zrobią robotę, gdy klient wychodzi od problemu i poszukuje rozwiązania. Na przykład wpisze w wyszukiwarkę Google pytanie “jak zaprojektować kuchnię?”. Po czym trafi na artykuł na Twojej stronie internetowej. Tak się składa, że akurat jesteś projektantem wnętrz.

 

Kupować znaczy ufać

To jest ta druga droga. Rzeczywiście jest ona mniej uczęszczana (lub w ogóle). Muszę Ci ufać, aby chcieć od Ciebie coś kupić. Wcześniej pisałem, że szukałem restauracji w Łodzi. Wiesz którą (intuicyjnie) wybrałem? Tą, która miała najwięcej pozytywnych opinii. Z jednej strony zależało mi na dokonaniu dobrego wyboru – smacznie zjeść. Z drugiej natomiast, chciałem uniknąć złej decyzji – rozstrój żołądka. Recenzje w krótkim czasie ułatwiły mi całe zadanie.

Firmy koncentrują się w dużej mierze tylko na widoczności w Google. I tu leży pies pogrzebany. Co z tego, że jestem na Twojej stronie lub wizytówce Google, jeśli brak na nich znaków, że ktokolwiek skorzystał kiedyś z Twojej firmy. Że zaufał. Że się nie zawiódł. Że był zadowolony z produktu i poziomu obsługi. Zainteresowani klienci szukają tego potwierdzenia. W szczególności w tych obszarach, gdzie mogą dużo stracić – wybór lekarza, żłobka dla dzieci czy firmy budującej ich dom.

 

Potęga synergii

Widoczność oraz reputacja – dwie drogi, które łączą się w jedną arterię. Dobrze widoczna firma w wyszukiwarce Google z pozytywnymi opiniami (opartymi o realne recenzje od klientów) w Mapach Google, na forach oraz stronie www to prosta, ale nie łatwa recepta na sukces. Tak, kupię do Ciebie. Pod warunkiem, że Cię znajdę i zaufam.

 

Grafika: Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Kobieta medytująca o zachodzie słońca

Jak odpowiadać na negatywne opinie Google by nie stracić zdrowia i klientów?

Negatywne opinie Google – temat, który już na samą myśl powoduje szybsze bicie serca i …

4 komentarze

  1. ważne jest również to że wpisy od klientów można komentować dzięki czemu budować bezpośrednie relacje z klientami, dla potencjalnych klientów ważne jest jak firma podchodzi do negatywnych komentarz, czy wyciąga wnioski ze swoich błędów i jak postępuje z klientem którego zawiodła

  2. Prawda im wyżej tym lepiej, ale w niektórych branżach posiadając dobra ofertę da się przeżyć nawet na drugiej stronie. Dużo ludzi których znam szukając dobrej oferty przegląda nawet 3-4 strony Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *