Google wprowadza licznik opinii obok recenzenta w Mapach Google. Jak wpłynie to na odbiór treści?

Licznik opinii Google recenzenta

Google nie zwalnia tempa z wprowadzaniem nowych funkcjonalności na wizytówkach firm. Od niedawna możesz zobaczyć liczbę wszystkich opinii, które wystawiła osoba recenzująca daną firmę w Mapach Google. Tyle teorii. Jak wygląda to w praktyce? Odpowiedź poniżej:

Liczba opinii użytkownika w Mapach Google
Google wyświetla teraz liczbę opinii wystawionych przez recenzenta w Mapach Google. Jak wpłynie to na postrzeganie treści opinii przez czytających?

 

Jak można zauważyć, pod imieniem i nazwiskiem (lub pseudonimem) osoby recenzującej, pojawia się teraz liczba wszystkich opinii, które ta osoba wystawiła w Mapach Google. Na powyższej grafice dodatkowo wyróżniony jest fakt, że osoba bierze udział w programie Lokalni Przewodnicy Google.

Oprócz samej liczby recenzji, Google podaj również liczbę zamieszczonych zdjęć przez użytkownika w Mapach Google.

Liczba zrecenzowanych firm pojawia się przy użytkowniku (na razie) tylko w Mapach Google. Po wyszukaniu firmy w samej wyszukiwarce Google, recenzje wyświetlają się jak dotychczas – bez informacji o liczbie pozostawionych opinii.

 

Jak nowa funkcja wpłynie na czytających opinie i postrzeganie firm w Mapach Google?

Opinie Google wzbudzają dużo emocji wśród wielu grup internautów: czytających, piszących, jak i samych właścicieli firm. Obserwuję to na co dzień w komentarzach na tym blogu, jak i w prywatnej korespondencji, którą do mnie kierujecie (i za którą dziękuję). Zarzuty są zawsze podobne: duża anonimowość wystawiających opinie oraz brak zaufania do właścicieli firm po stronie Google.

Co do tego drugiego czynnika, nie widzę zbliżającego się przełomu w najbliższym czasie. Jednak nowa funkcjonalności opisywana w tym artykule ma za zadanie pomóc w tym pierwszym aspekcie – anonimowości. Jej założeniem jest rozróżnić użytkowników z dużym doświadczeniem i wkładem w postaci fotografii, od tych, którzy wystawili np. tylko jedną recenzję. Ma to pozwolić ocenić Tobie – czytającemu opinię – czy recenzja jest w miarę wiarygodna, na podstawie profilu osoby, która ją zamieściła.

Podobny system działa już w wielu innych serwisach: Yelp, TripAdvisor, czy HolidayCheck.

 

Podsumowanie

Nowa funkcjonalność opierająca się na wyświetlaniu całkowitej liczby zrecenzowanych obiektów w Mapach Google przy profilu użytkownika jest dodatkową i wartościową informacją dla wszystkich czytających. Pozwala ona, każdemu z osobna, ocenić wiarygodność słów napisanych przez danego użytkownika. Google ma jeszcze dłuuuuugą drogę przed sobą w zdobywaniu zaufania do treści generowanych przez użytkowników w Mapach Google. Nowa funkcja przybliża ich o jeden krok w tej podróży.

 

Grafika: Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Kto założył wizytówkę Google - poradnik

Kto założył wizytówkę Google Twojej firmy i dlaczego nie masz do niej dostępu?

Jeśli widzisz w Google wizytówkę swojego biznesu i zastanawiasz się jak ona się tam znalazła …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *