Na stronach internetowych utworzonych w panelu Google Moja Firma zaczęły pojawiać się opinie z wizytówek w Mapach Google. Zobacz jak wyglądają w praktyce oraz jakie dodatkowe funkcjonalności pojawiły się wraz z nową opcją.
Recenzje z wizytówki Google widoczne w witrynie Moja Firma
Każda firma lokalna posiadająca wizytówkę w panelu Moja Firma może utworzyć darmową witrynę. Jest ona automatycznie uzupełniona treścią (tekstem oraz zdjęciami) dodanymi do wizytówki. Od niedawna, na niektórych nowo opublikowanych stronach w panelu sterującego wizytówkami, pojawiają się również opinie (pod warunkiem, że zostały wcześniej zamieszczone przez użytkowników). Pochodzą prosto z wizytówki Google danej firmy. System wyświetla trzy najbardziej pomocne recenzje. A tak wygląda to na realnym przykładzie:
Co ciekawe, nazwiska recenzentów są skrócone do pierwszej litery – Paweł G., Jacek J., Błażej O. – pomimo, że na wizytówce w Mapach Google są widoczne w całości. Google wyświetla trzy opinie i tylko trzy! Nie ma możliwości zobaczenia (póki co) kolejnych recenzji w formie slajdera/karuzeli. Aby przeczytać następne opinie, należy kliknąć na przycisk WIĘCEJ INFORMACJI znajdujący się pod treścią recenzji (bardziej trafne byłoby określenie Przeczytaj kolejne opinie lub Przeczytaj wszystkie w Mapach Google).
Obok wspomnianego wcześniej przycisku znajduje się jeszcze jeden – DODAJ OPINIĘ. Pozwala on na szybkie przejście do ekranu, w którym użytkownik może pozostawić opinię. Co ciekawe, jeśli klikniesz na niego prawym przyciskiem myszy, możesz skopiować bezpośredni link do wystawiania opinii. Następnie możesz go wykorzystać wysyłając do klienta z prośbą o wystawienie opinii. Inny sposób na utworzenie i skrócenie bezpośredniego linku znajdziesz w artykule Jak utworzyć link ułatwiający dodanie opinii Google o firmie? Poradnik.
Dwa słowa o nowej funkcji
Każde usprawnienie wizytówki Google i jej funkcji jest zawsze mile widziane. Opinie w internecie są istotnym elementem, który biorą pod uwagę klienci w procesie zakupowym. Dowód społeczny, w formie opinii Google zamieszczonych na darmowej witrynie Moja Firma, zwiększa szansę na konwersję – czyli wykonanie połączenia telefonicznego do firmy, wysłanie wiadomości lub przejście na stronę internetową. Jest to też dodatkowy motywator do zbierania opinii, które zawierają wartościowy opis produktów, usług, jak i samej firmy. Słowem wszystko to, na co zwracają uwagę przyszli klienci.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Steve Johnson on Unsplash
Super ficzer. A można to jakoś w formie iframe na normalnej stronie (nie z kreatora) udostępnić?
@Wincent Sport
Można wykorzystać wtyczkę do WordPressa: https://www.pierwszynamapie.pl/opinie-google-na-stronie-www-wordpress/
S.