Powiązane tematy w opiniach Google – nowa funkcja na wizytówkach

Na wizytówkach Google pojawiła się nowa opcja, wyświetlająca dominujące tematy w treściach opinii. Jej zadaniem jest ułatwienie użytkownikowi (potencjalnemu klientowi) rozpoznanie głównych motywów o których napisali recenzujący firmę. Przykłady i dodatkowy opis znajdziesz poniżej.

Google przyzwyczaił nas do wprowadzania nowych funkcji i usprawnień w już działających opcjach. Tak jest i tym razem. Nowinka dotyczy powiązanych tematów w opiniach, czyli Place Topics. W dużym skrócie polega ona na tym, że nad listą opinii Google na wizytówce firmy, pojawiają się najczęściej opisywane tematy. Obok nich liczba, która oznacza ile razy dany temat został wspomniany. W praktyce wygląda to tak:

Powiązane tematy pojawią się nad opiniami po wyszukaniu firmy w wyszukiwarce Google na komputerze lub na komórce. Nie ma ich (póki co) w aplikacji Map Google oraz na stronie google.pl/maps. Funkcji nie można też włączyć – Google robi w sposób automatyczny. 

Filtrowanie tematów w Place Topics

Po kliknięciu w wybrany temat, wyświetlisz wszystkie opinie z nim powiązane. Przykład wyniku po wybraniu tematu architektura:

Google w procesie tworzenia powiązanych tematów wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe. Ma to za zadanie przyśpieszyć całą operację i z dużą precyzją wyłuskać opinie, które zawierają tytułową frazę. Na powyższym zrzucie ekranowym dostrzeżesz wytłuszczone wyrazy w opiniach… które są również odmienione (architekturę, architekturze)

Zaprezentowane główne tematy pozwalają użytkownikowi na szybsze dotarcie do kluczowych dla niego treści. Oznacza to, że nie musi się on przekopywać przez tysiące recenzji (jak, w przypadku wizytówki Manufaktury z powyższego zrzutu ekranu), by znaleźć to, co go interesuje. Poza tym, Place Topics jest ciekawym uzupełnieniem funkcji wyszukiwania w treści recenzji, wprowadzonej w 2018 roku. Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.

Czy i jak wpłynie to na firmy lokalne?

Google robi wiele, by zgromadzić jak najwięcej opinii na wizytówkach firmowych. Czyli na swoich serwerach. Po to powstały m.i.n: program lokalnych przewodników Google, automatyczne prośby o wystawienie opinii z aplikacji mobilnej (po wyjściu z budynku firmy), czy chociażby zachęty ze strony Google do lokalnych biznesów, by prosiły swoich klientów o recenzje.

Opinie są jednym z najlepszych sposobów, by względnie szybko podjąć (właściwą) decyzję o skorzystaniu, bądź nie, z oferty konkretnej firmy. Oprócz samej oceny, Ty i ja, chcemy dowiedzieć się o firmie czegoś więcej. Jak traktuje klientów, jak wygląda jej oferta i jak radzi sobie z dostarczaniem produktów i usług na czas. Jako potencjalny klient chcesz zagłębić się w treści recenzji. Jednak zależy Ci też na tym, by nie poświęcać na to działanie połowy dnia. Stąd pomysły Google na wprowadzanie nowych funkcji, które ułatwią to zadanie. Powiązane tematy są jedną z nich. 

Dla lokalnych firm to kolejny sygnał, że Google stawia na recenzje. Te biznesy, które chcą aktywnie wykorzystywać obecność w Mapach do pozyskiwania klientów, powinny rozpocząć (jeśli jeszcze tego nie robią) pozyskiwanie opinii od kontrahentów, którzy już skorzystali z oferty firmy. 

Z kolei firmy już posiadające strategię budowania reputacji (w tym w kanale Map Google) mogą ułatwić potencjalnym recenzentom zadanie, poprzez zadanie pytań nt. obsługi lub konkretnych usług i produktów. Dzięki temu w treściach recenzji mają szansę znaleźć się frazy na których firmie zależy. I które zostaną wyszczególnione w ramach powiązanych tematów.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Damian Zaleski on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Opłaty za Google Moja Firma

Czy wizytówki Google będą wkrótce płatne? Zmiany na horyzoncie

Według informacji z GO Gulf, 46% wszystkich zapytań w wyszukiwarce Google, ma charakter lokalny. Do …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *