Google wstrzymuje publikację opinii i innych treści na wizytówkach

Google właśnie poinformował, że z uwagi na obecną sytuację związaną z koronawirusem, wstrzymuje tymczasowo publikację nowych opinii oraz innych treści na wizytówkach lokalnych firm. Sprawdź, jakie dodatkowe ograniczenia wprowadził Google.

Bardzo dużo osób pracuje obecnie z domu. Nie inaczej jest w przypadku Google. Skutkuje to m.in. wydłużonym czasem odpowiedzi ze strony pracowników pomocy Google oraz innymi niedogodnościami. 

W piątek 20 marca 2020, Google opublikował informację, o ograniczeniu niektórych funkcjonalności na wizytówkach Google. Z komunikatu dowiadujemy się, że Google w obecnej sytuacji nadaje szczególny priorytet miejscom (czyli wizytówką Google reprezentującym takie miejsce) służącym ochronie zdrowia i życia ludzi. W związku z tym tymczasowo nie będzie można publikować na wizytówkach:

  • nowych opinii,
  • nowych pytań,
  • nowych odpowiedzi na pytania.

Obecnie dodane opinie, pytania lub odpowiedzi na nie będą zapewne opublikowane, gdy świat wróci do normalnego trybu działania. 

Wprowadzanie i akceptacja zmian na wizytówkach mogą się przedłużyć

Dodatkowo, wizytówki niereprezentujące priorytetowych obecnie miejsc (takich jak szpitale, apteki, przychodnie itp.) muszą się liczyć z wydłużonym czasem weryfikacji wprowadzonych zmian. Dotyczą one:

  • informacji o godzinach funkcjonowania,
  • niestandardowych godzinach otwarcia,
  • opisu firmy,
  • tymczasowym zamknięciu,
  • atrybutach.

Wpisy na wizytówkach mają działać bez nowych ograniczeń.

Zdjęcie: https://unsplash.com/@ystallonne

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Pozycjonowanie wizytówki Google w 2020 – włóż silnik, przykręć koła

Co za rok! W 2019 Google zaserwował nam wiele nowych, ciekawych funkcji oraz modyfikacji w …

11 komentarzy

  1. W sumie to może dobrze, że zablokowali opinie. Wiele firm teraz boryka się z “być albo nie być” i czasami firma nie działa jak należy, mimo tego że wszyscy starają się w tej sytuacji nie stracić miejsca pracy… Biorąc pod uwagę ogólne poruszenie, strach, złość w związku z wirusem, empatia jest teraz najbardziej potrzebna, a tego w opiniach brakuje bardzo często. Ja mam zasadę, że piszę firmom tylko dobre opinie, bo sama wiem jak bardzo łatwo zniszczyć reputację firmy przez jeden głupi wpis napisany w chwili złości… Jeśli coś mi się nie podoba, to nie komentuję tego w opiniach ale piszę maila do firmy. To im daje szansę na lepszą reakcję.

  2. Myślisz, że to może wpływać na to, że próbując wypełnić dane mojej wizytówki (natchnięty Twoją rozmową w Mała Wielka Firma), zwraca mi błąd 500 przy każdej próbie aktualizacji?

  3. Dokładnie tak dla dobra firmy i ich opinii to bardzo dobre posuniecie, na pewno znajdzie się wielu narzekaczy którzy będą oburzeni ze przez epidemie nie dostali swoich zakupów…

  4. 25 marca wpisałem kod otrzymany drogą pocztową i do chwili obecnej wizytówka mojej nowej firmy jest w stanie oczekujący. Na mapie google również nie widnieje firma. Wiadomo ile jeszcze może potrwać weryfikacja?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *