Google wstrzymuje publikację opinii i innych treści na wizytówkach

Google właśnie poinformował, że z uwagi na obecną sytuację związaną z koronawirusem, wstrzymuje tymczasowo publikację nowych opinii oraz innych treści na wizytówkach lokalnych firm. Sprawdź, jakie dodatkowe ograniczenia wprowadził Google.

Bardzo dużo osób pracuje obecnie z domu. Nie inaczej jest w przypadku Google. Skutkuje to m.in. wydłużonym czasem odpowiedzi ze strony pracowników pomocy Google oraz innymi niedogodnościami. 

W piątek 20 marca 2020, Google opublikował informację, o ograniczeniu niektórych funkcjonalności na wizytówkach Google. Z komunikatu dowiadujemy się, że Google w obecnej sytuacji nadaje szczególny priorytet miejscom (czyli wizytówką Google reprezentującym takie miejsce) służącym ochronie zdrowia i życia ludzi. W związku z tym tymczasowo nie będzie można publikować na wizytówkach:

  • nowych opinii,
  • nowych pytań,
  • nowych odpowiedzi na pytania.

Obecnie dodane opinie, pytania lub odpowiedzi na nie będą zapewne opublikowane, gdy świat wróci do normalnego trybu działania. 

Wprowadzanie i akceptacja zmian na wizytówkach mogą się przedłużyć

Dodatkowo, wizytówki niereprezentujące priorytetowych obecnie miejsc (takich jak szpitale, apteki, przychodnie itp.) muszą się liczyć z wydłużonym czasem weryfikacji wprowadzonych zmian. Dotyczą one:

  • informacji o godzinach funkcjonowania,
  • niestandardowych godzinach otwarcia,
  • opisu firmy,
  • tymczasowym zamknięciu,
  • atrybutach.

Wpisy na wizytówkach mają działać bez nowych ograniczeń.

Zdjęcie: https://unsplash.com/@ystallonne

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google przywraca publikację opinii i zdjęć na wizytówkach

Po dłuższej przerwie, spowodowanej COVID-19, opinie i zdjęcia stopniowo pojawiają się na wizytówkach firm w …

13 komentarzy

  1. W sumie to może dobrze, że zablokowali opinie. Wiele firm teraz boryka się z “być albo nie być” i czasami firma nie działa jak należy, mimo tego że wszyscy starają się w tej sytuacji nie stracić miejsca pracy… Biorąc pod uwagę ogólne poruszenie, strach, złość w związku z wirusem, empatia jest teraz najbardziej potrzebna, a tego w opiniach brakuje bardzo często. Ja mam zasadę, że piszę firmom tylko dobre opinie, bo sama wiem jak bardzo łatwo zniszczyć reputację firmy przez jeden głupi wpis napisany w chwili złości… Jeśli coś mi się nie podoba, to nie komentuję tego w opiniach ale piszę maila do firmy. To im daje szansę na lepszą reakcję.

  2. Myślisz, że to może wpływać na to, że próbując wypełnić dane mojej wizytówki (natchnięty Twoją rozmową w Mała Wielka Firma), zwraca mi błąd 500 przy każdej próbie aktualizacji?

  3. Dokładnie tak dla dobra firmy i ich opinii to bardzo dobre posuniecie, na pewno znajdzie się wielu narzekaczy którzy będą oburzeni ze przez epidemie nie dostali swoich zakupów…

  4. 25 marca wpisałem kod otrzymany drogą pocztową i do chwili obecnej wizytówka mojej nowej firmy jest w stanie oczekujący. Na mapie google również nie widnieje firma. Wiadomo ile jeszcze może potrwać weryfikacja?

  5. witam, a opinia teraz wystawiona będzie kiedyś widoczna ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *