Negatywne opinie od byłych pracowników w końcu niezgodne z regulaminem Google

Negatywne opinie Google od pracowników
Zmiany w regulaminie Google dotyczące treści publikowanych przez użytkowników w Mapach Google

Negatywne opinie Google. Rozmowa o nich, jest jak dialog na temat partii politycznych. Podnosi ciśnienie już w pierwszej minucie konwersacji i bardzo rzadko prowadzi do konstruktywnych wniosków. Dlatego unikam. Dziś robię wyjątek. Bo jest ku temu dobra okazja. Google właśnie uaktualnił swój regulamin dotyczący “treści zabronionych i podlegających ograniczeniom”. Skorzystają firmy i ich właściciele – zobacz jak.

 

Gdzie znaleźć regulamin Google odnośnie publikowanych treści?

Zanim szerzej opiszę nowy kierunek Google, jeśli chodzi o tytułowe opinie od byłych pracowników, muszę wspomnieć o jednej rzeczy. Zbiór zasad na temat zakazanych treści w opiniach Google znajduje się teraz w innym miejscu. Do niedawna był podłączony pod sekcję Google Moja Firma. Teraz został przeniesiony do centrum pomocy Map Google

I to właśnie tutaj trzeba szukać aktualnych informacji kontaktując się z Google w sprawie usunięcia opinii z wizytówki Google.

 

Negatywne opinie w Google – czego dotyczy zmiana w regulaminie?

W poprzednim zbiorze zasad, Google informował w jednym ze swoich punktów (o nazwie “Konflikt interesów”), że:

Opinie mają najwyższą wartość wtedy, gdy są szczere i obiektywne. Jeśli jesteś pracownikiem lub właścicielem danego miejsca, nie publikuj na jego temat opinii. Nie oferuj innym osobom ani nie przyjmuj pieniędzy i upominków za napisanie opinii o firmie czy za napisanie negatywnej opinii o firmie konkurencyjnej. Jeśli jesteś właścicielem firmy, nie aranżuj w swoim lokalu kącików opinii, by prosić klientów o ich pisanie.

Problem polegał na tym, że powyższy zapis dotyczył aktualnych pracowników firmy. Nie było w nim ani słowa o byłych zatrudnionych. Skutkowało to tym, że gdy pracownik odszedł z firmy i zostawił o niej negatywną opinię w Mapach Google, firma nie mogła z nią nic zrobić. Miała związane ręce. Pracownicy pomocy Google powoływali się na powyższy zapis i tłumaczyli, że tyczy się on tylko obecnie pracujących członków zespołu.

Nowe przepisy Google (również nazwane “Konflikt interesów”) mówią w końcu o bardziej życiowym rozwiązaniu:

Największą wartość mają treści uczciwe i obiektywne. Niedozwolone są następujące praktyki:

  • Zamieszczanie opinii na temat własnej firmy.
  • Publikowanie negatywnych treści o obecnym lub byłym pracodawcy.
  • Publikowanie negatywnych treści o konkurentach, by manipulować ich ocenami.

 

Moje spojrzenie

Nareszcie! Doczekaliśmy się poprawki w wytycznych Google nt. treści opinii. Recenzje na wizytówce Google mają za zadanie pomóc przyszłym klientom podjąć bardziej świadomą decyzję. Nie są po to, aby obecni czy też byli pracownicy dzielili się jakimikolwiek (pozytywnymi lub negatywnymi) opiniami o pracodawcy. Od tego są inne, dedykowane temu serwisy w internecie.

Właściciele firm dysponują teraz konkretnym zapisem na stronach Google, który mogą wykorzystać przy próbach usunięcia recenzji Google ze swoich wizytówek.

A Ty co sądzisz o nowych zasadach wprowadzonych przez Google? Napisz w komentarzu poniżej.

 

Photo by NordWood Themes on Unsplash

 

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wyświetla opinie na witrynach z Google Moja Firma

Na stronach internetowych utworzonych w panelu Google Moja Firma zaczęły pojawiać się opinie z wizytówek …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *