Jak utworzyć link ułatwiający dodanie opinii Google o firmie? Poradnik

Lnk ułatwiający dodanie opinii Google o firmie

Każda firma lokalna, która dba o swoją reputację w Google, wie że opinie na wizytówce są istotne. Nie tylko ze względu na pozycjonowanie. Przede wszystkim z uwagi na przyszłych klientów. To oni biorą je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Lub jego braku. Dziś poradnik krok po kroku, jak utworzyć link ułatwiający dodanie opinii w Google na temat firmy.

 

Indywidualny i bezpośredni link do wystawienia opinii Google

Dzięki temu poradnikowi utworzysz oryginalny i bezpośredni link do panelu w którym Twój klient może wystawić opinię Google. O jaki link chodzi? Zobacz ten przykład, a wszystko stanie się jasne:

Link: https://goo.gl/8sQoSH

Jednorazowe przygotowanie takiego hiperłącza zaoszczędza masę czasu. Zarówno Tobie, jaki Twoim klientom. Nie musisz za każdym razem instruować osoby chcącej ocenić Cię w Google, jak ma to uczynić. Wystarczy, że prześlesz jej bezpośredni link. W mailu, sms-em, na Whatsappie lub gołębiem. Forma całkowicie dowolna.

 

Jak przygotować link ułatwiający dodanie opinii Google – krok po kroku

  1. Wejdź na stronę https://developers.google.com/places/place-id
  2. W wyszukiwarce, znajdź swoją lokalizację Google (strzałka nr 1) i kliknij by zatwierdzić (strzałka nr 2):

Google Maps Place ID


3. Następnie skopiuj
place id Twojej lokalizacji…

Place ID

 

4. … i dodaj na końcu tego linku:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=

Razem utworzy to następujący link:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJu9zu-sTKG0cRGqf6-sn0v6E

Po skopiowaniu powyższego linku i otworzeniu w przeglądarce, powinieneś ujrzeć taki widok, jak poniżej. Czyli okno w którym możesz od razu zaznaczyć ocenę w formie gwiazdek oraz wpisać treść recenzji. Dodatkowo jest opcja załączenia zdjęcia.

 

Okno opinii Google

 

5. Na koniec skróć adresu url.

W przykładzie podanym na początku poradnika link wygląda tak:

https://goo.gl/8sQoSH

Natomiast link, który przed chwilą wygenerowaliśmy jest o wiele dłuższy. Przez to mniej elegancji i prawie niemożliwy do zapamiętania:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJu9zu-sTKG0cRGqf6-sn0v6E

 

Jak go zatem skrócić? W prosty sposób – dzięki narzędziu Bitly do skracania linków 🙂

W tym celu wejdź na stronę https://bitly.com. Następnie w pole Paste a link to shorten it(strzałka nr 1) wklej długi link wygenerowany w kroku nr 4 tego poradnika. Na koniec kliknij SHORTEN (strzałka nr 2).

I gotowe!

Aby skopiować skrócony adres url, kliknij na COPY  – obok linku:

 

Oprócz samego faktu, że link jest krótszy i bardziej przyjemny dla oka, jest jeszcze jedna zaleta. Możesz sprawdzić, ile razy skrócony link został kliknięty. O tutaj:

 

Możesz również śledzić więcej statystyk skróconych linków Bitly, po zarejestrowaniu się.

 

Wykorzystaj wskazówki z tego poradnika i świadomie buduj reputację swojej firmy w Internecie. Przeczytaj również artykuł Trzy cechy pozytywnych opinii Google, które zapewnią Ci klientów. Poradnik

 

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Mikes Photos from Pexels https://www.pexels.com/photo/beautiful-calm-chain-chain-link-145683

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

14 komentarzy

  1. Dzień dobry. Postępuję zgodnie z Pana wskazówkami. Idę jak gończy pies po śladach ale nie działa … nie powiem na co się natykam bo musiałbym pisać brzydkie wyrazy 😉 Mam zweryfikowaną firmę w Google. Pojawiam się na Mapie. Mam przypisane ID adresowe i nic.
    Gdzież-żem poczynił błąd ? cóżem za głupotę popełnił ? proszę o pomoc. Pozdrawiam – Marek

  2. Super! Wielki dzięki.

    Super blog. Merytoryczny, konkretny

  3. Wszystko super i bardzo jasno opisane.
    Niestety nie mogę skrócić adresu 🙁
    Mój ID – ChIJS2sQrhRzB0cRTn7HUYjv8Q4
    komunikat ze strony https://goo.gl : “Unable to create short URL”

  4. Sewerynie, dziękuje za bardzo przydatny artykuł. Tworzenie linku do opinii na mapach Google jest bardzo przydatne. Proponuję w artykule zaktualizować informację o narzędziu do skracania linków goo.gl który już niestety nie działa.

  5. Hej, hej,

    mam sytuację podobną jak Marek Rogowski. Mnie także – pomimo wykonania wszystkich opisanych przez Ciebie kroków – link nie działa… Wklejam w wyszukiwarkę i nic. Czy mogłabym także liczyć na Twoją pomoc?

    Pozdrawiam!

  6. Świetny artykuł ! MISTRZ

  7. Wielkie dzięki za cenny artykuł. Fajna sprawa. Niestety ja też mam podobny problem co dwie osoby wcześniej w tym wpisie. Link mojej żony działa ale tylko do połowy. Po kliknięciu w niego jest przekierowanie na stronę Google z wynikami jej firmy i obok mapką i wpisem Moja Firma. Niestety nie wyskakuje okienko do wystawiania opinii. Firma zmieniła adres kilka dni temu. W google jest zaktualizowany. Proszę Cię o pomoc. Pozdrawiam. Krzysztof

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *