Jako zweryfikowany właściciel wizytówki w Mapach Google, masz możliwość odpowiadania na otrzymane opinie. Zarówno pozytywne, jak i negatywne. Referencje od osób, które skorzystały już z danego produktu są często poszukiwane przez potencjalnych klientów. Jeśli na wizytówce Google osoby pozostawiły oceny to jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś je przeczyta. I to nie raz. To jest właśnie szansa dla Ciebie. Jako właściciela. Odpowiedz na otrzymane referencje. Poniżej 3 powody, dlaczego powinieneś to zrobić.
Powody dla których warto odpowiadać na opinie Google
-
Dbaj o swój biznes
-
Doceń recenzenta
-
Wyjaśnij sprawę
Co sobie myślisz, gdy widzisz cztero- lub pięciogwiazdkową opinię, z obszernym opisem? Taką, która opisuje zadowolenie klienta. A jakie myśli pojawiają się w Twojej głowie, gdy pod taką soczystą opinią czytasz odpowiedź właściciela? No właśnie. Po pierwsze wygląda to lepiej pod kątem wizerunku danej firmy. Po drugie, prawdopodobieństwo że skorzystasz z ich produktów lub usług wzrasta. Czy dramatycznie? Nie, raczej nie. Ale z pewnością jest już większe.
Widzisz kilka zdań podziękowań od właściciela i automatycznie wzmacnia to, w Twoich oczach, jego reputację. W ogóle wyróżnia go na tle innych firm. Na pewno na tle jego konkurencji, która tego nie robi.
Zatem dbaj o swój biznes. Dbaj o to, jak się prezentuje. Szczególnie w internecie, ponieważ jego zasięg jest ogromny.
Każdy lubi, gdy się go chwali i docenia. Nawet jeśli twierdzi, że tak nie jest. Podświadomie jednak czerpiemy z tego satysfakcję. Dziękując naszemu klientowi w pewnym sensie go chwalimy. Jednocześnie umacniamy z nim naszą relację. A relacje w biznesie są przecież jednym z kluczowych czynników sukcesu na linii firma – klient.
Poza tym, warto podziękować komuś za to, że zainwestował kilka minut swojego życia oraz włożył wysiłek, aby opisać swoje zadowolenie z Twojego produktu lub usługi.
Naturalnie może się zdarzyć (i często się tak dzieje), że otrzymana opinia jest negatywna. Np. na trzy gwiazdki lub mniej. Każda interakcja z klientem to szansa na wzmacnianie naszej pozycji, jako firmy, ale również możliwość pomyłki. To normalne. W firmach pracują ludzie. Nie myli się ten, kto nic nie robi.
Jeśli na wizytówce Google udzielisz odpowiedzi, jako właściciel, zapraszając recenzenta do kontaktu w celu wyjaśnienia sprawy, potencjalni klienci na pewno wezmą to za dobrą monetę. Rozpatrzenie reklamacji lub naprawienie błędów po stronie firmy poza publicznym forum nie doprowadzi do niepotrzebnego zaogniania się konfliktu w internecie.
Jeśli jednak nie dojdzie do kontaktu z recenzentem lub jest on z jakiegoś powodu niemożliwy, odnieś się w merytoryczny sposób do kwestii poruszonych w treści pozostawionej opinii. Wówczas osoby czytające zarówno samą opinię, jak i Twoją odpowiedź, zobaczą obraz sytuacji z dwóch stron. Będzie on bardziej obiektywny. Nie będzie polegał na relacji tylko jednej strony. Poza tym, po zapoznaniu się z dwoma wersjami historii, czytający mogą dojść do wniosku, że to oceniający się myli. Nie właściciel.
Podsumowanie
Odpowiadając na otrzymaną opinię budujesz wizerunek swojej firmy i wzmacniasz relacje z klientem. W przypadku opinii niepochlebnych, masz szansę na zachęcenie recenzenta do skontaktowania się z Tobą lub konkretnego wyjaśnienia sprawy w udzielanej odpowiedzi.
Aby odpowiedzieć na opinię na wizytówce Google, zaloguj się do panelu Google Moja Firma, a nastepnie w zakładce Opinia kliknij na przycisk Wyświetl i odpowiedz przy danej opinii.
A w jaki sposób Ty odpowiadasz na otrzymane recenzje? Napisz w komentarzu poniżej.