3 powody dlaczego powinieneś odpowiadać na opinie na wizytówce Google

3 powody dlaczego powinieneś odpowiadać na opinie na wizytówce - grafika na okładkę

Jako zweryfikowany właściciel wizytówki w Mapach Google, masz możliwość odpowiadania na otrzymane opinie. Zarówno pozytywne, jak i negatywne. Referencje od osób, które skorzystały już z danego produktu są często poszukiwane przez potencjalnych klientów. Jeśli na wizytówce Google osoby pozostawiły oceny to jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś je przeczyta. I to nie raz. To jest właśnie szansa dla Ciebie. Jako właściciela. Odpowiedz na otrzymane referencje. Poniżej 3 powody, dlaczego powinieneś to zrobić.

 

Powody dla których warto odpowiadać na opinie Google

  1. Dbaj o swój biznes

  2. Co sobie myślisz, gdy widzisz cztero- lub pięciogwiazdkową opinię, z obszernym opisem? Taką, która opisuje zadowolenie klienta. A jakie myśli pojawiają się w Twojej głowie, gdy pod taką soczystą opinią czytasz odpowiedź właściciela? No właśnie. Po pierwsze wygląda to lepiej pod kątem wizerunku danej firmy. Po drugie, prawdopodobieństwo że skorzystasz z ich produktów lub usług wzrasta. Czy dramatycznie? Nie, raczej nie. Ale z pewnością jest już większe.

    Widzisz kilka zdań podziękowań od właściciela i automatycznie wzmacnia to, w Twoich oczach, jego reputację. W ogóle wyróżnia go na tle innych firm. Na pewno na tle jego konkurencji, która tego nie robi.

    Zatem dbaj o swój biznes. Dbaj o to, jak się prezentuje. Szczególnie w internecie, ponieważ jego zasięg jest ogromny.

     

  3. Doceń recenzenta

  4. Każdy lubi, gdy się go chwali i docenia. Nawet jeśli twierdzi, że tak nie jest. Podświadomie jednak czerpiemy z tego satysfakcję. Dziękując naszemu klientowi w pewnym sensie go chwalimy. Jednocześnie umacniamy z nim naszą relację. A relacje w biznesie są przecież jednym z kluczowych czynników sukcesu na linii firma – klient.

    Poza tym, warto podziękować komuś za to, że zainwestował kilka minut swojego życia oraz włożył wysiłek, aby opisać swoje zadowolenie z Twojego produktu lub usługi.

     

  5. Wyjaśnij sprawę


  6. Naturalnie może się zdarzyć (i często się tak dzieje), że otrzymana opinia jest negatywna. Np. na trzy gwiazdki lub mniej. Każda interakcja z klientem to szansa na wzmacnianie naszej pozycji, jako firmy, ale również możliwość pomyłki. To normalne. W firmach pracują ludzie. Nie myli się ten, kto nic nie robi.

    Jeśli na wizytówce Google udzielisz odpowiedzi, jako właściciel, zapraszając recenzenta do kontaktu w celu wyjaśnienia sprawy, potencjalni klienci na pewno wezmą to za dobrą monetę. Rozpatrzenie reklamacji lub naprawienie błędów po stronie firmy poza publicznym forum nie doprowadzi do niepotrzebnego zaogniania się konfliktu w internecie.

    Jeśli jednak nie dojdzie do kontaktu z recenzentem lub jest on z jakiegoś powodu niemożliwy, odnieś się w merytoryczny sposób do kwestii poruszonych w treści pozostawionej opinii. Wówczas osoby czytające zarówno samą opinię, jak i Twoją odpowiedź, zobaczą obraz sytuacji z dwóch stron. Będzie on bardziej obiektywny. Nie będzie polegał na relacji tylko jednej strony. Poza tym, po zapoznaniu się z dwoma wersjami historii, czytający mogą dojść do wniosku, że to oceniający się myli. Nie właściciel.

 

Podsumowanie

Odpowiadając na otrzymaną opinię budujesz wizerunek swojej firmy i wzmacniasz relacje z klientem. W przypadku opinii niepochlebnych, masz szansę na zachęcenie recenzenta do skontaktowania się z Tobą lub konkretnego wyjaśnienia sprawy w udzielanej odpowiedzi.

Aby odpowiedzieć na opinię na wizytówce Google, zaloguj się do panelu Google Moja Firma, a nastepnie w zakładce Opinia kliknij na przycisk Wyświetl i odpowiedz przy danej opinii.

Panel Google Moja Firma - Opinie

 

A w jaki sposób Ty odpowiadasz na otrzymane recenzje? Napisz w komentarzu poniżej.

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *