Jak dodać współrzędne geograficzne do zdjęć na wizytówce Google? Poradnik

Dodawanie współrzędnych geograficznych do fotografii

Spotkałeś się zapewne z powiedzeniem, że jeśli nie ma Cię w internecie to prawdopodobnie nie istniejesz. Wyszukiwarka Google, jak każda inna, zasadniczo prezentuje użytkownikowi informacje, których to owy użytkownik poszukuje. Jeśli zatem nie zakomunikujesz światu tego, co jest dla Ciebie (lub Twojej firmy) istotne, nie ma szans, aby ktokolwiek się o tym dowiedział. Nikt nie jest jasnowidzem. Dotyczy to nie tylko produktów i usług, które świadczysz, ale również tzw. metadanych. Opisuję one np. datę i godzinę wykonania zdjęcia, model i rodzaj użytego aparatu, czy chociażby… lokalizację! Z tego poradnika dowiesz się, jak dodać współrzędne geograficzne do zdjęć przy użyciu programu Picasa 3. Zapraszam.

 

Dlaczego warto dodawać współrzędne geograficzne do zdjęć?

Jeśli prowadzisz firmę lokalną i zależy Ci na pozycjonowaniu Twojej wizytówki Google to warto, abyś wykorzystał dane GPS. Posłużą one robotom indeksującym do uzyskania dodatkowych informacji o Twojej firmie. Są to bardzo konkretne dane – dane o lokalizacji biznesu. Co więcej, dostarczają kolejnych wiadomości wyszukiwarce Google, które mogą być następnie zaprezentowane użytkownikom.

 

Dane GPS prosto z telefonu i aparatu fotograficznego

Zanim zabierzesz się za ręczne oznaczanie Twoich zdjęć, sprawdź czy przypadkiem współrzędne geograficzne nie zostały już dodane do fotografii. Wiele aparatów fotograficznych posiada już funkcję automatycznego geotagowania. Nie wspominając już o smartfonach. Aby sprawdzić, czy zdjęcie posiada przypisane dane GPS, kliknij prawym przyciskiem myszy na zdjęciu (Windows), a następnie wybierz Właściwości. Jeśli zdjęcie posiada współrzędne geograficzne, zobaczysz je w części GPS:

Jak dodać współrzędne geograficzne do zdjęć
Współrzędne geograficzne zdjęcia – podgląd w systemie Windows

 

Jak dodać współrzędne geograficzne do zdjęć w programie Picasa 3

1. Pobierz program Picasa 3 strony www.windows10portal.com/download-picasa i zainstaluj go na Twoim komputerze.

2. Teraz utwórz nowy folder na pulpicie Twojego komputera. Nazwij go Zdjęcia z GPS do wizytówki Google. Następnie skopiuj do niego zdjęcia do których zamierzasz dodać dane GPS.

3. Otwórz program Picasa 3.

4.W lewym górnym rogu ekranu kliknij na Plik (strzałka nr 1), a następnie wybierz Dodaj plik do programu Picasa (strzałka nr 2):

Picasa 3 - dodawanie zdjęć

5. Następnie zaznacz zdjęcia w stworzonym na pulpicie folderze (strzałka nr 1). Zatwierdź klikając Otwórz (strzałka nr 2).

Otwieranie zdjęć w Picasa 3

6. W kolejnym kroku przełącz widok folderów na strukturę drzewa.

Widok folderów w Picasa 3

7. Dalej wybierz dodany folder z listy po lewej stronie ekranu (strzała nr 1), a następnie zaznacz wszystkie zdjęcia do których chcesz dodać współrzędne geograficzne.

Otwieranie zdjęć w Picasa 3

8. Ostatnia prosta – kliknij na ikonę znacznika po prawej stronie ekranu (strzałka nr 1), wpisz nazwę Twojej firmy w wyszukiwarkę (musi być taka sama, jak nazwa na wizytówce Google – jeśli system nie odnajdzie Twojej firmy, dopisz adres do nazwy) – strzałka nr 2. Wciśnij ikonę lupy (strzałka nr 3). Na koniec zatwierdź zdjęcia na Mapie z pytaniem Umieścić zdjęcia (…) tutaj? klikając na OK (strzałka nr 4).

Odnajdywanie firmy na mapie w Picasa 3

9. I gotowe! Twoje zdjęcia zostały opatrzone współrzędnymi GPS – symbolizuje to ikona znacznika w prawym dolnym rogu fotografii:

Dane GPS na fotografii w programie Picasa 3

Teraz możesz już dodać zdjęcia do Twojej wizytówki Google. Pamiętaj, aby przypisać je do odpowiednich kategorii (zdjęcia z zewnątrz, z wewnątrz, przy pracy itd.).

 

Podsumowanie

Współrzędne geograficzne na Twoich fotografiach to taki kolejny mały krok w budowaniu autorytetu Twojej firmy w Mapach Google. Same w sobie nie zrobią rewolucji w podniesieniu pozycji w rankingu, jednak są mocnym sygnałem. Dla Google. W połączeniu z innymi działaniami optymalizującymi lokalną firmę w Internecie, tworzą spójną całość. Zarówno dla użytkowników, jak i samej wyszukiwarki Google.

 

Grafika: Flaticon

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Obserwuj firmy w Mapach Google – nowa funkcja

Od niedawna uruchomiona w USA funkcja obserwowania firm w Mapach jest już dostępna w Polsce. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *