Jedyna pewna rzecz w Google to zmiana… jak głosi branżowe powiedzenie. Jest jednak coś, co się nie zmienia. Coś, co będzie aktualne jutro, za 5 lat i kolejnych 100. Czym zatem jest ten Święty Graal w Internecie? To po prostu… wartość. A mówiąc konkretnie wartościowe treści. Treści, które możesz i powinieneś zamieszczać na swoim blogu. Dziś o konkretnych powodach, dlaczego warto taki blog dla firmy lokalnej prowadzić.
Blog dla firmy lokalnej – wizja długofalowa
Firmy nie zakładasz na miesiąc. Ani na pół roku. W szczególności tej lokalnej. Z budynkiem i zespołem. Tworzysz ją i prowadzisz, ponieważ masz jakąś wizję. Która Cię napędza. I która jest rozciągnięta w czasie.
Analogicznie powinieneś traktować blog na Twojej firmowej stronie. Jak zasób. Jak żyzną glebę, która odpowiednio uprawiana wyda za pewien czas plony. Blog będzie dla Ciebie pracował, jeśli będziesz o niego regularnie dbał i dostarczał czytelnikom wartościowe informacje. Kluczem do sukcesu jest tutaj uprawa. Nie polowanie.
Co zyskam, jeśli już zainwestuję swój czas, energię i środki? – zapytasz. Odpowiedzi poniżej.
1. Wizerunek eksperta
Wszyscy lubimy kupować, ale mało kto lubi, gdy mu się coś sprzedaje. Ta zasada jest szczególnie widoczna w Internecie. To Ty decydujesz, czego szukasz i według jakich kryteriów. Jeśli poszukujesz np. dobrego serwisu samochodowego lub kliniki stomatologicznej w Twoim mieście, to nie poprzestaniesz na pierwszej lepszej firmie, która nawinie się w wynikach wyszukiwania w Google. Pragniesz poczytać o niej na forach, w opiniach oraz w pierwszej kolejności na samej stronie internetowej firmy. Większość stron www posiada podobne zakładki: o firmie, oferta, kontakt. Trudno z reguły wywnioskować z nich, że firma naprawdę jest ekspertem w swojej branży (no może poza zdobytymi nagrodami i certyfikatami).
Blog (lub dział wiedza) dają Ci właśnie możliwość poruszenie wielu aspektów Twojej branży. Dzięki wpisom podpowiesz i wyjaśnisz na co zwrócić uwagę. Czego unikać. A co warto praktykować. Właśnie w ten sposób budujesz swój wizerunek. Wizerunek eksperta.
2. Wyższa pozycja strony w Google
Google lubi nową i oryginalną treść na stronie internetowej. Kocha najbardziej natomiast tą wartościową. Tą, która realnie pomaga innym ludziom. Wpisy na firmowej stronie z poradami i wskazówkami wzmacniają Twoją witrynę pod kątem pozycjonowania.
Zamieszczając nową treść, w naturalny sposób używasz fraz kluczowych oraz wyrażeń, które semantycznie powiązane są z Twoim biznesem. Google to wszystko widzi. I indeksuje. A następnie bierze pod uwagę w procesie pozycjonowania.
3. Lider wśród konkurencji
Wyróżnij się, albo zgiń. Nieśmiertelna zasada w marketingu. W internecie tak naprawdę to podstawowa zasada. Nie dotrzesz do nikogo ze swoim komunikatem, jeśli najpierw nie zwrócisz na siebie/swoją firmę uwagi. Dopiero później możesz zachęcać do skorzystania z Twoich produktów oraz usług.
Blogi firmowe nie są już niczym niespotykanym. Coraz więcej biznesów świadom ich potencjału, tworzy mniej lub bardziej regularnie treści na stronie www swojej firmy. Natomiast blog prowadzony przez firmę lokalną – restaurację, serwis komputerowy czy producenta mebli na zamówienie – jest jeszcze rzadkim zjawiskiem. Ponieważ niewiele firm posługuje się taką strategią na obecność w internecie, blog firmowy lokalnej firmy posiada tak duży potencjał. Zarówno pod kątem pozycjonowania, jak i wyróżnienia się.
4. Naturalna prezentacja Twoich produktów oraz usług
Gdy podpowiadasz i radzisz na tematy z Twojej branży, używasz bardziej ludzkiego języka. Takiego, którym posługujesz się przy kontaktach z Twoimi klientami. Mało tego, udzielając wskazówek na lokalnym blogu opisujesz niejako automatycznie oferowane produkty i usługi. W nienachalnym sposób komunikujesz światu, czym się zajmujesz i co sprzedajesz. Pamiętaj, ludzie lubią kupować, ale stawiają opór, gdy się im coś (mocno) sprzedaje.
5. Oszczędność czasu
Jaka oszczędność czasu? Muszę stworzyć treść, zamieścić na stronie i jeszcze zainwestować cenne minuty w optymalizację treści. I jej dystrybucję w mediach społecznościowych!
Już odpowiadam. Spójrz na to, jak na całego bloga. Czyli w perspektywie długofalowej. Tworząc wpis na blogu opisujący jakiś proces (który normalnie przekazywałeś klientowi w formie ustnej) za każdym razem w przyszłości zaoszczędzisz kilka minut. Po prostu podeślesz Twojemu kontrahentowi bezpośredni link do wpisu na blogu.
Zróbmy przykładowe proste wyliczenie
Każdorazowe wyjaśnienie klientowi danej sprawy ustnie: 7 minut
Przygotowanie poradnika na blogu: 90 minut
Po stworzeniu artykułu, 14 osoba i każda kolejna zaoszczędza Ci 7 minut. Życie jest za krótkie na powtarzanie tych samych czynności w koło 🙂
5 i pół. Ekonomia wdzięczności
Ludzie są prości. Przynajmniej w niektórych obszarach, jeśli o psychologię idzie. Lubimy dawać, choć nie zawsze potrafimy przyjmować. Lubimy się też odwdzięczać. Mamy potrzebę odwzajemnienia przysługi, gestu… uśmiechu 🙂
Z Twoim lokalnym blogiem jest podobnie. Czytelnik, który otrzyma wartościową treść, która w taki czy inny sposób ułatwia mu życie, czuje przeważnie potrzebę dania czegoś z kolei od siebie. Może to być zwykłe “dzięki”, albo kciuk w górę doceniający wiedzę oraz artykuł. Najważniejsze jest jednak to, że buduje się pewna relacja między Wami. Tego nie można kupić. To się po prostu zdobywa.
Podsumowanie
Blog dla firmy lokalnej daje ogromne możliwości pod względem pozycjonowania. Zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w świadomości klientów. Prowadź go i rozwijaj, jak Twoją firmę – z wizją długofalową. Z czasem zobaczysz pozytywne wyniki swojej pracy.
A czy Ty prowadzisz bloga na stronie swojej lokalnej firmy? Ile czasu zajmuje Ci średnio stworzenie wpisu? Napisz proszę w komentarzu poniżej.
Grafika: Flaticon