Zmian i nowości na wizytówkach Google ciąg dalszy. W tym tygodniu Google wprowadził możliwość zamieszczenia opcjonalnych adresów www w panelu zarządzającym wizytówką firmy – Google Moja Firma. W zależności od ustawionej kategorii (branży), właściciel firmy może uzupełnić swoją wizytówkę o dodatkowe adresy url (stron internetowych): url wizyty, url menu, url rejestracji oraz url zamówienia oczekującego. Do czego wykorzystać nową funkcję? Odpowiedź w artykule poniżej.
Dodatkowe adresy url zależne od kategorii
Opcjonalne linki nie pojawiają się na wszystkich wizytówkach. Niektóre branże mają większą liczbę dostępnych linków, aniżeli inne. Restauracje są właśnie tym rodzajem biznesu, który posiada aż 4 dostępne łącza:
- standardowy link do strony internetowej,
- url menu (obecny na wizytówkach już od pewnego czasu),
- url rezerwacji,
- url zamówienia oczekującego
Dla firm spoza branży gastronomicznej, dostępny jest jeden dodatkowy adres url – wizyta:
Są też kategorie dla których dostępny jest tylko podstawowy adres url strony internetowej – bez dodatkowych opcji. Dotyczy to wszystkich wizytówek z branży hotelarskiej, jak i kilku innych kategorii (które jeszcze sprawdzam).
Przyjrzyjmy się bliżej zastosowaniu poszczególnych linków.
1. Strona internetowa
Podstawowy link do strony www firmy. Powinien kierować na stronę główną. Jeśli Twoja witryna internetowa posiada zainstalowany od niedawna certyfikat SSL upewnij się, że adres wskazuje wersję z certyfikatem. Czyli zaczynającą się od https.
2. Menu
Pole z linkiem do menu przeznaczone jest dla restauracji. Pojawiało się już wcześniej. Jeśli prowadzisz restaurację i posiadasz na swojej stronie podstronę z menu, dodaj link do tego właśnie pola na wizytówce Google. Przykład linku: www.restauracjaxyz.pl/menu
3. Rezerwacja
To również opcja dostępna tylko na wizytówkach restauracji. Adres powinien kierować do strony umożliwiającej dokonanie rezerwacji stolika.
4. Zamówienie oczekujące
W oryginalnej wersji angielskiej “order ahead”. Link powinien prowadzić do podstrony umożliwiającej zamówienie jedzenia wcześniej, przed przybyciem do lokalu.
5. Wizyta
Ta opcja pojawia się na wielu wizytówkach tradycyjnych firm (które nie są restauracjami) i powinna zawierać link do podstrony umożliwiającej umówienie spotkania. Google jeszcze się nie wypowiedział, czy można wstawić tutaj zwykły link do zakładki kontakt ze strony internetowej.
Podsumowanie
Google nie zasypuje gruszek w popiele jeśli idzie o nowości i usprawnienia panelu Moja Firma. Niedawno pojawiły się Wpisy, a wcześniej kreator strony www. Teraz dodatkowe adresy url. Zdecydowanie Google wziął sobie (w końcu) lokalne firmy do serca, co widzimy po powiększającej się liście nowości na wizytówkach oraz w samych Mapach Google. Czuję, że to jednak dopiero początek lokalnych rewolucji po stronie Google.
Grafika: Flaticon
Dziękuję za informację. Nowe adresy już dodane na wizytówkach 🙂
@Starefutryny
Proszę 🙂
S.